Pagājušā gadsimta 50. gados Čehoslovākijā ražotais motorolleris "Čezeta" bija itāliešu "Piaggio" ražotā un joprojām populārā "Vespa" konkurents. Tagad "Čezeta" ir atdzimusi un atgriezusies elektriska motorollera formā.

"Čezeta" leģendārie "501", "502" un "505" modeļi tika ražoti periodā no 1957. līdz 1964. gadam. Kaut arī tie tika ražoti samērā īsu periodu, šie motorolleri iemantoja ne tikai lielu popularitāti, bet arī kulta statusu.

Viena no interesantākajām konstrukcijas īpatnībām bija, ka degvielas tvertne tam atrodas virs priekšējā riteņa. Tas ļāva nodrošināt vairāk vietas bagāžai zem sēdekļa, padarot to par praktisku transportlīdzekli.

Ja vēsturiskie "501" un "502" motorolleri tika aprīkoti ar divtaktu viencilindra dzinēju, kas ļāva braucējam sasniegt līdz 90 km/h, tad "Čezeta" atjaunotajā versijā tas ir aprīkots ar 11 kW elektromotoru.

Elektriskā "Čezeta" kā "506" prototips pirmo reizi tika parādīts 2012. gadā Prāgā. Tomēr tikai tagad tas nonācis sērijveida ražošanā un interesenti to var iegādāties. Katrs no šiem motorolleriem tiks salikts ar rokām.

Ar 11 kW elektromotoru "Čezeta 506" spēs sasniegt ātrumu 110 km/h. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes ar elektrisko motorolleru varēs nobraukt 100 līdz 200 kilometru distanci (atkarībā no braukšanas ātruma un stila). Ražotājs sola, ka "Panasonic" akumulatoru komplekts kalpos 50 gadus.

"Čezeta 506" cena ir septiņi tūkstoši eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!