'Delfi' apskats: Jaunais 'Porsche 911' – tehnoloģiski attīstītāks un drošāks
Foto: Publicitātes foto

Vācu sportisko automobiļu ražotājs "Porsche" savu ikonisko modeli "911" no paaudzes paaudzē nemaina radikāli, bet gan turpina jau tā optimālā sporta automobiļa attīstību evolūcijas ceļā. Šobrīd ražošanā nonācis jau astotās paaudzes "Porsche 911" (992 – rūpnīcas indekss) – lai arī vizuāli tas ļoti līdzinās priekštecim ar indeksu "991", visbūtiskākos uzlabojumus tas ieguvis tieši tehnikā un drošībā.

Vizuālā līdzība ar priekšteci pamatā skaidrojama ar to, ka šo abu paaudžu "Porsche 911" gabarīti ir praktiski tādi paši. Abiem riteņu garenbāze ir vienāda – 2,45 metri; kamēr garums un augstums mainījies pāris centimetru robežās.

Cita lieta ir platums. Ja līdz šim pilnpiedziņas "Porsche 911" bija platāks par aizmugurējās piedziņas versiju (to īpaši varēja redzēt pēc plašākām aizmugurējo riteņu arkām), tad jaunajam modelim neatkarīgi no riteņu piedziņas veida virsbūves platums ir vienāds.

Vēl viens būtisks vizuālais jauninājums – priekšējie un aizmugurējie riteņu diski ir atšķirīga diametra. Uz priekšējās riteņu ass ir uzstādīti 20 collu diski, bet aizmugurējas – 21 collas. Visvieglāk jauno modeli būs atpazīt pēc aizmugurējiem lukturiem, kuri savienoti vienā joslā, līdzīgi kā citiem jaunākajiem "Porsche" modeļiem.

'Delfi' apskats: Jaunais 'Porsche 911' – tehnoloģiski attīstītāks un drošāks
Foto: Publicitātes foto

Jaunajā modelī "Porsche" izmanto mazāk tērauda, bet vairāk alumīnija. Šī vieglāka materiāla izmantošana gan nav mazinājusi automobiļa svaru, tas pat ir nedaudz pieaudzis. Tomēr alumīnija izmantošana bija nepieciešama, lai kompensētu svaru, kādu pienesušas jaunās tehnoloģijas un drošības sistēmas.

Automobiļa vadītājam par spēkrata svara pieaugumu par dažiem desmitiem kilogramu raizēties nevajadzēs, jo palielināta ir arī "Porsche 911" veiktspēja. Modernizētais sešcilindru boksermotors ar trīs litru darba tilpumu un turbopūti tagad nodrošina 450 zirgspēku jaudu, kas ir par 30 ZS vairāk nekā iepriekš.

Jau standartā dzinējs tiek sajūgts ar jauno astoņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu (PDK). Pēc klienta vēlmes, būs pieejama arī septiņpakāpju manuālā transmisija, kuru gan izvēloties samērā neliels "Porsche 911" pircēju īpatsvars.

'Delfi' apskats: Jaunais 'Porsche 911' – tehnoloģiski attīstītāks un drošāks
Foto: Publicitātes foto

Pie tik augstas veiktspējas standartā pieejamā sekvenciālā PDK pārnesumkārba ir arī pareizā izvēle, jo spēkrats nodrošina tik strauju paātrinājumu, ka manuālās pārnesumkārbas gadījumā tās mazāk nekā četras sekundes līdz 100 km/h diez vai būs pašrocīgi sasniedzamas salīdzinājumā ar robota precizitāti. Komplektācijā ar "Sport Chrono" pakotni pilnpiedziņas versija "4S" nodrošina iespaidīgu paātrinājumu līdz 100 km/h – tikai 3,4 sekundēs.

Turklāt "Porsche" gadījumā "zemā starta" jeb "launch control" sistēma ir ļoti viegli realizējama – aktivizē "Sport Plus" režīmu ar slēdzi uz stūresrata, nospied gan bremžu gan akseleratora pedāli un, kad sasniegti nepieciešami motora apgriezieni, laid vaļā bremzi un "911" no vietas startē ar pamatīgu bliezienu pa muguru... turi tikai akseleratora pedāli grīdā, un PDK transmisija pārslēdzas tik momentāni, ka pat doma nerodas par "vai ar manuālo kārbu pašam nebūtu ātrāk". Ja dinamiskas braukšanas gadījumā pārnesumus patīk pārslēgt pašam, tad PDK nodrošina šo iespēju ar "lāpstiņām" aiz stūresrata.

Sešcilindru turbomotoram ir pietiekama vilkme, un tās maksimālais apmērs 530 ņūtonmetru ir pieejams diapazonā no diviem līdz pat pieciem tūkstošiem dzinēja apgriezienu minūtē, tādējādi neļaujot "sagurt" pirms maksimāli pieļaujamajiem motora apgriezieniem. To visu dinamiskā braukšanā pavada lieliska motora un izplūdes sistēmas skanējuma simbioze.

Arī sacīkšu trasē var pārliecināties, ka jaunais "Porsche 911" joprojām ir vadāmības etalons savā cenas (120 tūkstoši plus) segmentā. Un būtiski, ka braucot ātri, šis auto joprojām saglabā arī drošības sajūtu, ļaujot braukt līkumos ar zināmu "kļūdas" rezervi.

'Delfi' apskats: Jaunais 'Porsche 911' – tehnoloģiski attīstītāks un drošāks
Foto: Publicitātes foto

Jaunajā "911" modelī "Porsche" īpašu izmanību ir veltījis drošībai. Neskaitot adaptīvo kruīza kontroli, braukšanas joslas ievērošanas sistēmu un pat nakts redzamību, tagad tam ir arī speciāla slapja ceļa seguma atpazīšanas sistēma.

Kā atzina autoražotājs, līdz šim "Porsche 911" negadījumi visbiežāk notika uz slapja ceļa seguma. Lai šādu risku turpmāk krietni mazinātu, jaunajam modelim priekšējā riteņu arkā ir speciāls skaņas sensors divu eiro monētas lielumā, kas spēj momentāni pēc raksturīgajām skaņas frekvencēm noteikt, ka šobrīd ritenis ir uz slapjas virsmas, un attiecīgi pielāgot automobiļa vadības sistēmas.

Autovadītājs, piemēram, lietus laikā var pats manuāli ieslēgt "Wet" režīmu un braukt droši ar krietni piezemētāku akseleratora pedāļa reakciju un modrāku braukšanas elektroniskās stabilizācijas sistēmu. Tomēr "Porsche 911" spēj arī automātiski pārslēgties šajā režīmā, tiklīdz iebraucat peļķē. Piemēram, braucat sportiski pa trasi "Sport" režīmā, un kāds no līkumiem vēl nav nožuvis pēc lietus – tiklīdz auto kaut nedaudz saslīd, un sensors pamana (pareizāk sakot, sadzird), ka tas turklāt notiek uz slapja seguma, spēkrats tiek automātiski un plūdeni "savākts", neļaujot nekontrolētu izslīdēšanu, kā agrāk. Šī sistēma darbojas patiešām iespaidīgi stabili.

Vēl revīziju jaunajā "Porsche 911" piedzīvojis interjers, kas vizuāli ieguvis vairāk izmaiņu nekā eksterjers. Tas joprojām saglabā klasisko arhitektūru ar, piemēram, aizdedzes atslēgu kreisajā pusē no stūresrata, bet ieguvis daudz jaunu tehnoloģisko jauninājumu.

'Delfi' apskats: Jaunais 'Porsche 911' – tehnoloģiski attīstītāks un drošāks
Foto: Publicitātes foto

Priekšējā paneļa centrā ir navigācijas un multimediju sistēmas 10,9 collu ekrāns. Mērinstrumentu panelis daļēji ir digitāls un atveido piecus pulksteņus, gluži kā pirmajā "Porsche 911". Kādu no pulksteņiem var aizstāt navigācijas sistēmas informācija vai nakts redzamības attēls, tomēr visus piecus pulksteņus vienlaicīgi autovadītājs neredzēs, diviem no tiem vienmēr skatu aizsegs stūresrats, tādēļ galvu visas informācijas nolasīšanai būs jāpakustina.

Pārnesumkārbas vadības svira ir mazāka nekā iepriekš – to vairs nav paredzēts pārslēgt ar pilnu plaukstas satvērienu, bet gan tikai ar tās pabīdīšanu uz priekšu ar delnu vai pavilkšanu uz sevi ar pirkstu galiem. Pie tā pierod diezgan ātri. Savukārt pieeja svarīgākajām (biežāk lietotajām) sistēmām joprojām ir ar taustiņu palīdzību centrālajā tunelī.

Jaunais "Porsche 911" pieejams gan kā klasiskā kupeja, gan kā kabriolets ar auduma jumtu, kas nolaižams (vai paceļams) 12 sekundēs, pat braucot ātrumā līdz 50 km/h.

Source

DELFI Auto

Tags

Porsche
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form