Foto: DELFI
"SEAT Toledo" modelis jaunajā, jau ceturtajā paaudzē atgriezies pie saviem pirmsākumiem – sedana tipa virsbūves. Jā, lai arī ražotājs to dēvē par sedanu, formāli tas ir liftbeks, jo tā bagāžnieka vāks atverams kopā ar aizmugurējo vējstiklu.

Pirmās paaudzes "SEAT Toledo", kas debitēja 1991. gadā, bija pirmais markas modelis, kas tika pilnībā izstrādāts "Volkswagen" (VW) koncerna paspārnē. Jaunais modelis nav izņēmums – būtībā tas ir pārzīmolots "Škoda Rapid" un tiek ražots tajā pašā rūpnīcā Čehijā.

Dizains

Foto: DELFI

"SEAT" marka VW koncerna piedāvājumā tiek pozicionēta kā sportisks, tomēr tajā pašā laikā pieejams automobilis, kas vismaz Vakareiropā mērķē uz "jauniešu" auditoriju, kas šajā reģionā nozīmē "vecumā pēc 30 gadiem".

"SEAT Toledo" uz radniecīgā "Škoda Rapid" fona patiešām izskatās "niknāks", tomēr patiesībā vizuālo atšķirību ir samērā maz. Priekšdaļā "SEAT Toledo" ir citādas formas lukturi, buferis un motora pārsegs ar izciļņiem, kas padara tā veidolu sportiskāku. Aizmugurē arī atšķiras tikai lukturi un buferis, kur novietota "Toledo" reģistrācijas numurzīme, kamēr "Rapid" tā ir iedobē uz bagāžnieka vāka. Visādi citādi šiem abiem modeļiem eksterjerā ir kopīgas detaļas.

Neskatoties uz to, ka kvantitatīvi atšķirīgo detaļu ir maz, kvalitatīvi "SEAT Toledo" uz vienmuļā un līdz mielēm konservatīvā "Škoda Rapid" fona izskatās jauneklīgāks.

Tehnika

Foto: DELFI

Tehniski "SEAT Toledo" un "Škoda Rapid" ir būtībā vienādi. Šo abu modeļu pamatā ir "VW Polo" sedana platforma. Tāpat abiem Čehijā ražotajiem modeļiem ir vienāds dzinēju piedāvājums – sevi jau VW koncerna ietvaros pazīstamie un pārbaudītie agregāti ar darba tilpumu no 1,2 līdz 1,6 litriem.

Vislētākajā, bāzes versijā par 13 471 eiro, "SEAT Toledo" pieejams ar 1,2-litru atmosfērisko benzīna dzinēju (75 ZS). Vēl pieejama šī motora versija ar turbopūti (atkarībā no versijas 85 ZS vai 105 ZS), kā arī 1,4-litru benzīna turbomotors (122 ZS), kas vienīgais no visiem pieejams komplektācijā arī ar septiņpakāpju sekvenciālo "DSG" pārnesumkārbu. Dīzeļdzinējs vismaz pagaidām gan tikai viens – 1,6-litru agregāts ar 105 ZS (250 Nm).

"DELFI Auto" izmēģināja "SEAT Toledo" modifikāciju ar 105 ZS jaudīgo 1,2-litru turbopūtes benzīna dzinēju, kas pieejams komplektācijā tikai ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Šis, tāpat kā pārējie agregāti, ir pazīstami jau no citiem VW grupas modeļiem, tāpēc nekādu pārsteigumu. Radniecība ar vācu koncernu izpaužas jau ir pirmo sajūga nospiešanas reizi, kam ir VW raksturīgais samērā garais gājiens.

Neskatoties uz samērā mazo dzinēja darba tilpumu, turbomotors ir gana jestrs un nodrošina pietiekamu dinamiku kā pilsētas satiksmē, tā arī uz šosejas, veicot apdzīšanas manevrus. Tomēr slavēt nevar citkārt mazajiem motoriem raksturīgo degvielas taupīgumu. Ar "SEAT Toledo" uz šosejas zem 6,5 litriem uz 100 km neizdevās "palīst". Pilsētā atkarībā no satiksmes intensitātes tie būs vismaz astoņi litri uz 100 km. Tiesa, šī motora salīdzinoši lielā apetīte novērota arī citos VW koncerna modeļos.

Komforts

Foto: DELFI

"SEAT Toledo" interjers ir pilnībā tāds pats kā "Škoda Rapid". Atšķiras tikai stūresrats ar emblēmu. Šeit ir tā pati plastmasas durvju apdare, tās pašas vadības sviras. Viss tas pats. Lai arī plastmasa ir samērā cieta, tā uz tausti nav "lēta" kā dažos citos šī segmenta modeļos, jo VW koncerns var atļauties augstākas kvalitātes materiālus, izmaksas kompensējot ar milzīgajiem izlaides apjomiem.

Ja eksterjerā abu modeļu atšķirīgais pozicionējums ir acīmredzams un pietiekams, tad salonā tā pietrūkst. Pazūd tā "SEAT" pašpasludinātā "sportiskuma". Piemēram, otrās paaudzes "Toledo", ko ražoja no 1998. līdz 2004. gadam, salonā bija "Audi A3" priekšējais panelis, lai arī pats modelis bija izgatavots uz "Škoda Octavia" bāzes. Proti, sēdi pie stūres kā krietni dārgākajā "Audi", bet pārējais viss apkārt būtībā no "Škoda". Tamlīdzīgam arī šajā paaudzē vajadzēja būt veiksmīgam "SEAT" saturiskajam šķīrumam no "Škoda".

Braukšanas komfortā un vadāmībā arī "SEAT Toledo" no "Škoda Rapid" neatšķiras, vismaz ne ar ko jūtamu. Balstiekārta nav tik "mīksta" kā citu ražotāju sedaniem, kas pozicionēti jaunattīstības valstīm, "SEAT" un "Škoda" modeļa balstiekārtas regulējums ir "eiropeiskāks", bet ar gana garu "gājienu" arī sliktākiem ceļiem.

Būtiskākais "SEAT Toledo" trumpis ir lielais bagāžas nodalījums un ērtā piekļuve tam. Standartā tā tilpums ir 550 litru, bet nolaistu aizmugurējo sēdekļa atzveltņu gadījumā – līdz pat 1490 litru. Par papildus samaksu (vai augstākā komplektācijā) pieejams arī "slēpju caurums" atzveltnē. Tā kā bagāžas nodalījuma vāks atverams līdzīgi kā hečbekam, tad kravas nodalījumam ir ļoti ērta piekļuve. Turklāt vāks aizveras ļoti viegli – tikai nedaudz pavelkot, tas aizvērsies ar savu svaru – nav jādauza kāda dažam citam jaunam auto.

Slēdziens


Foto: DELFI

"SEAT Toledo" rūpnīcas garantija ir četriem gadiem vai līdz 120 tūkstoš kilometru nobraukumam. Savukārt "Škoda Rapid" gadījumā tā būtu "pagarinātā garantija", kas pircējam izmaksās papildus 419 eiro. Ņemot to vērā, "SEAT Toledo" izlīdzinātā komplektācijā ir tikai par kādu tūkstoti eiro dārgāks nekā "Škoda Rapid".

Tātad izvēle pircējiem pamatā būs starp to, kas viņam labāk patīk emocionāli, jo visādi citādi šie auto ir praktiski vienādi. Turklāt "Škoda" modeļu realizācija, tostarp Latvijā, ir tik veiksmīga, ka izvēle par labu "Rapid" nereti būs vienkārši aiz inerces.

"SEAT Toldeo" ar benzīna dzinēju maksā no 13 471 līdz 17 280 eiro (ieskaitot PVN; augstākajā komplektācijā ar "DSG" pārnesumkārbu), kamēr modifikācija ar dīzeļmotoru maksā no 17 104 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!