Foto: Publicitātes foto
Kopš "Audi A3" modeļa debijas 1996. gadā, tas saražots jau vairāk nekā trīs miljonos vienību. Šobrīd "Audi A3" ir jau trešajā paaudzē un līdz šim bija pieejams kā trīs vai piecu durvju hečbeks, kā arī kabriolets. Tomēr tagad, pirmo reizi "Audi A3" vēsturē, tam pievienojies arī sedans.

Kāpēc "Audi A3" saimi papildinājis sedans un kāpēc tikai tagad? Automobiļi ar sedana virsbūves tipu ir īpaši pieprasīti ASV un ekonomiski strauji augošajā Ķīnā, kas būs arī šī "Audi A3" lielākie noieta tirgi. Tomēr "Audi" šim Ungārijas rūpnīcā ražotajam kompaktajam sedanam saskata potenciālu arī Eiropas tirgū, īpaši korporatīvajos iepirkumos.

Foto: Publicitātes foto

"Audi A3" sedans veidots uz šī modeļa piecdurvju hečbeka "Sportback" bāzes. Tomēr sedans nav tapis, hečbekam vienkārši "piepotējot" bagāžnieku, kā to nereti dara citi autoražotāji ar modeļiem, kas sākotnēji bija plānoti tikai kā hečbeks. "Audi A3" sedana dizains veidots pilnībā no jauna. Ar "Sportback" hečbeku tam nav kopīga neviena virsbūves paneļa, tik vien kā priekšējie lukturi, sānskata spoguļu korpusi un durvju rokturi.

Tā kā sedans un piecdurvju hečbeks tapuši uz kopīgas modulārās platformas "MQB", tiem ir vienāda riteņu garenbāze – 2,64 metri. Tikmēr kopgarums sedanam gan ir par 15 centimetriem lielāks nekā "Sportback" un sasniedz 4,46 metrus. Interesanti, ka arī bagāžnieks sedanam ir lielāks – 425 litri (par 45 l vairāk nekā "Sportback"). Turklāt, nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, kompaktā sedana bagāžnieka ietilpība sasniedz 880 litru. Tiesa, "Sportback" hečbekam šādā konfigurācijā ietilpība sasniegs 1220 litru.

Foto: Publicitātes foto

Ja pa gabalu "Audi A3" sedanu var viegli sajaukt ar kādu no šīs markas lielākajiem sedaniem, tad, aplūkojot klātienē, kompaktā auto gabarīti liek par sevi manīt. Viens no žurnālistu galvenajiem jautājumiem modeļa prezentācijā Ungārijā bija, vai šī jaunā "A3" modifikācija nebūs "A4" sedana kanibāls? "Audi" pārstāvji atbildēja, ka "protams, daļa klientu izvēlēsies par labu "A3" sedanam, tomēr "A4" saglabās savu pozīciju". Patiesi – "A4" sedans kopumā ir par 25 centimetriem garāks un ar 15 centimetriem garāku riteņu bāzi, kas nozīmē arī lielāku salona telpu, īpaši aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Iesēžoties "Audi A3" sedanā, viss ir jau pazīstams no "Sportback" hečbeka. Gan izteikti horizontālo līniju priekšējais panelis, gan vadības sviras un to izkārtojums, gan arī viss pārējais. Atšķirība ir vienīgi, sēžot aizmugurē. Tā kā sedans veidots bez maz "četdurvju kupejas" filosofijā, tā jumta līnija aizmugurējā daļā ir diezgan zema. Kājām vietas pietiks pat garāka auguma cilvēkiem – ceļi nedursies priekšējā atzveltnē –, tikmēr galva gan skarsies pie griestiem. Garākos pārbraucienos aizmugurē augumā raženākiem pasažieriem ērtu sēdpozīciju variācijas tāpēc būs ierobežotas.

Foto: Publicitātes foto

Motori un transmisijas "Audi A3" sedanam ir tādi paši kā "Sportback" hečbekam, bet ar vienu atšķirību – sedanam nebūs pieejams 1,2 litru benzīna turbomotors. Bāzes versijā tas aprīkots ar 1,4 litru turbomotoru, kas attīsta 122 zirgspēkus. Šāda paša tilpuma motors pieejams arī ar 140 ZS un "Cylinder on Demand" sistēmu, kas pie zemas slodzes atslēdz divus cilindrus, ļaujot ietaupīt degvielu. Tāpat pieejams 1,8 litru turbomotors ar 180 ZS. Savukārt sportiskā versija "S3" iegūs divu litru turbopūtes agregātu ar 300 ZS.

No dīzeļdzinējiem ir 1,6 litru motors ar 105 ZS un divu litru agregāts ar 150 ZS, bet vēlāk piedāvājumu papildinās arī versija ar 184 ZS. Pārnesumkārbas – sešpakāpju manuālā un "S tronic" sekvenciālā. Tāpat automobilim pieejama arī pilnpiedziņas transmisija "quattro".

Foto: Publicitātes foto

"DELFI Auto" izbrauca ar divām "Audi A3" sedana versijām. Viena no tām bija aprīkota ar divu litru dīzeļdzinēju un "S tronic" pārnesumkārbu, kas ļāva iekļauties līdz piecu litru vidējā patēriņā, pamatā braucot pa šoseju. Otra versija bija ar 1,8 litru benzīna turbomotoru un manuālo pārnesumkārbu – ja brauc gana godīgi ar šo 180 ZS sedanu, var iekļauties 8,5 litru patēriņā.

Tomēr, atminoties pieredzi ar "Audi A3 Sportback", droši var teikt, ka optimālā izvēle arī sedana gadījumā būs 1,4 litru benzīna turbomotors ar 140 ZS. Tas ir ne tikai ekonomisks, bet arī dinamisks. Turklāt šī divu cilindru izslēgšanās un ieslēgšanās gaitā praktiski nav jūtama.

Foto: Publicitātes foto

Arī gaitā "Audi A3" sedans ir līdzīgs "Sportback" hečbekam – salonā tas ir ļoti kluss. Vadāmība nav uz sportisku braukšanu provocējoša – tā vairāk ir neitrāla un droša. Ceļa nelīdzenumus automobiļa balstiekārta apslāpē komfortabli.

"Audi A3" sedans ir graciozākais šīs modeļu saimes pārstāvis, kas panākts ar šim virsbūves tipam individuāli izstrādāto dizainu un pozicionējumu, kas neparedz kompromisus attiecībā pret hečbeku, jo arī sedanā iegūsiet visas tās pašas drošības un multimediju sistēmas, kā arī plašās aprīkojuma iespējas.

Foto: Publicitātes foto
"Audi A3" cena Latvijā ir no 23 630 eiro, ieskaitot PVN. Sedans ir vidēji par 920 eiro dārgāks nekā līdzvērtīgas komplektācijas "Sportback" hečbeks. Markas importētājs "Moller Baltic Import" plāno, ka Latvijā aptuveni trešdaļa no visiem pārdotajiem "Audi A3" būs tieši ar sedana virsbūvi.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!