Foto: DELFI

Šāgada sākumā tika prezentēts jaunās, jau trešās paaudzes "Lexus" vidējās klases sedans "IS". Autoražotāja vadība savos paziņojumos nevairās no tiešas valodas un apgalvo, ka šis modelis ar savām īpašībām ne tikai konkurē, bet esot pat labāks par Bavārijas spēcīgo trijnieku – "Audi", "BMW" un "Mercedes-Benz". Vai tiešām jaunais "Lexus IS" ir tāds japāņu izrāviens "premium" segmentā?

Jaunais "Lexus IS" ir 4,67 metrus garš, kas ir par astoņiem centimetriem vairāk nekā priekštecim, bet tā riteņu garenbāze ir 2,8 metri – tas ir pieaugums par septiņiem centimetriem. Pateicoties tam, aizmugurējo pasažieru kājām vietas ir par 8,5 centimetriem vairāk. Turklāt, pēc saviem gabarītiem modelis, ir nedaudz lielāks pat par "BMW" 3. sērijas sedanu.

Jaunā japāņu cīnītāja dizains ir īpaši izaicinošs – pat "IS" standarta versijā tas ir agresīva veidola, ar izteiktiem virsbūves izciļņiem, īpaši sānos – tā, it kā to būtu tēsis samurajs ar zobenu. Milzīgais radiatora dekoratīvais režģis ir līdzīgs pārsteigums, kā savulaik, pirms nepilniem desmit gadiem, "Audi A6" modelī debitējušais, "bebra zobu" salīdzinājumu ieguvušais režģis. Vēl vairāk šo cīnītāja garu "Lexus IS" modelī paspilgtina par papildus samaksu pieejamā "F Sport" pakotne.

Foto: DELFI

Arī interjers atbalso ekstravaganto ārējo veidolu – salons ieturēts sportisko un augsto tehnoloģiju cienītāju garā. Piemēram, ar "F Sport" pakotni šeit var dabūt ne tikai sarkanas ādas sēdekļus, bet pat "Lexus LF-A" superauto līdzīgu mērinstrumentu paneli.

Jaunais "Lexus IS" ir pirmā šī modeļa paaudze, kas pieejama arī hibrīda versijā. Tieši šādu modifikāciju ar "F Sport" pakotni izmēģināja "DELFI Auto".

Hibrīda spēka agregāts apvieno 177 zirgspēku 2,5-litru četrcilindru dzinēju, 143 ZS elektromotoru, akumulatoru komplektu un variatora transmisiju. Kopumā šis spēka agregāts attīsta 223 ZS jaudu un 221 Nm griezes momentu.

Foto: DELFI

Neskatoties uz visiem sportiskajiem atribūtiem, automobilis gaitā ir ļoti mierīgs. Ne mirkli nerodas šaubas, ka tas patiešām līdz 100 km/h paātrinās [ilgajās] 8,4 sekundēs un maksimāli sasniedz tikai 200 km/h. Pat četrcilindru "BMW 320i" ar automātisko pārnesumkārbu šajās disciplīnās būs pārāks.

Situāciju neuzlabo arī "Sport" un pat "Sport+" režīms. Brīnumus tas nerada un jūtami asākas reakcijas automobilī neatmodina. Diemžēl "Lexus IS" tik pat labi varētu būt arī ar priekšējo riteņu piedziņu, jo aizmugurējās piedziņas priekšrocības – piemēram, riteņu izbuksēšanu startā vai pagriezienos – šeit neizprovocēt nekādā veidā. Arī salīdzinoši neinformatīvā stūres sistēma neprovocē uz azartiskāku braukšanu.

Foto: DELFI

Interesanti, ka lētākā "Lexus IS 250" modifikācija ar līdzšinējo 2,5-litru V6 benzīna dzinēju (208 ZS, 252 Nm) un tradicionālo sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu vismaz "pēc papīriem" būs pat žiperīgāka – tā no vietas līdz 100 km/h paātrinās 8,1 sekundē un maksimāli sasniedz 225 km/h.

Visādi citādi gan jaunais "Lexus IS" ir "premium" cienīgs vidējās klases sedans. Tam ir kluss salons, komfortabla gaita un pietiekami stingra balstiekārta. Kā jau tika novērots ar iepriekšējās paaudzes "IS", arī šo automobili Latvijas apstākļos var izvēlēties ar "F Sport" pakotni – ceļa nelīdzenumus tās balstiekārta "nesitīs cauri", kamēr vācu konkurentu par papildu samaksu pieejamās sportiskās balstiekārtas var būt par cietu ikdienas braucējam.

Foto: DELFI

Jaunais "Lexus IS" būs piemērots tiem, kuri pamatā to izvēlas dizaina un markas tehniskās uzticamības dēļ. Savukārt tiem, kuri meklē līdzvērtīgiem bavāriešu auto raksturīgo dinamiku, atliks vien sūkstīties, ka "IS 350" modifikāciju ar 310 ZS jaudīgo 3,5 litru V6 atkal saņems tikai amerikāņi.

Latvijā jaunais "Lexus IS" maksā no 24 990 latiem (ieskaitot PVN). Ar "F Sport" pakotni "IS 250" maksā no 31 710, bet hibrīda "IS 300h" cena ir no 27 490 latu. Versijā ar "F Sport" pakotni "IS 300h" maksā no 34 880 latiem, bet ar augstāko "Luxury" aprīkojuma līmeni "Lexus IS" cena var sasniegt pat 38 tūkstošus latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!