Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Francijā, netālu no Nicas, prezentēts atjauninātais "Citroen" vidējā izmēra apvidus auto "C5 Aircross", kurš atzīts par komfortablāko auto savā segmentā. Jaunos auto ir ieguvis modernāku dizainu ar izteiktākiem elementiem gan ārpusē, gan salonā. Auto ir aprīkots ar īpašo "Citroen Advanced Comfort" balstiekārtu un ir pieejams iekšdedzes dzinēju, kā arī uzlādējama hibrīda versijās.

Iepriekšējais "C5 Aircross" apvidnieks ir guvis ievērojamu atsaucību un ticis pārdos vairāk nekā ceturtdaļmiljons eksemplāros. Kā minēts, tas ir viens no komfortablākajiem vidējā segmenta apvidus auto, pateicoties īpašajai balstiekārtai un īpaši polsterētiem sēdekļiem. Arī šīs īpašības ir uzlabotas atjauninātajā modelī un sola vēl lielāku komfortu.

Žurnālistu testiem tika piedāvātas divas auto versijas. Lādējamais hibrīds ar 1,6 litru dzinēju un 80 kilovatu elektromotoru, kas kopumā nodrošina 225 zirgspēku jaudu. Kā arī auto ar 1,2 litru trīscilindu iekšdedzes dzinēju ar 131 zirgspēka jaudu. Abi auto aprīkoti ar automātisko pārnesumu kārbu, taču benzīna un dīzeļa versijas ir pieejamas arī ar manuālo kārbu.

Pateicoties elektromotora griezes momentam un zibenīgajai atsaucībai, hibrīds nenoliedzami brauc patīkamāk un atsaucīgāk, jo īpaši braucienam izvēlētajā kalnu maršrutā. Tas ir elastīgs un gana dinamisks, turklāt lietojams arī tikai elektriskajā režīmā. Šādi auto spēj nobraukt līdz 55 kilometriem un sasniegt ātrumu līdz 135 km/h, pirms tam palīgā nāks iekšdedzes motors.

Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Hibrīda 13.2 kilovatstundu akumulatoru var uzlādēt aptuveni divās stundās. Tas ļaus lielāko daļa ikdienas braucienu veikt tieši elektriskajā režīmā.

Auto ir pieejams arī "Sport" režīms, taču jāatzīst, ka tajā auto kļūst samērā "nervozs" un ne pārāk piemērots pilsētas satiksmei.

"PureTech" benzīna versijas auto, kas arī aprīkots ar astoņpakāju automātisko pārnesumu kārbu, ir mazliet vieglāks un, protams, ar mazāku jaudu. Tomēr tas arvien ir gana atsaucīgs un pat kalnu ceļos neliek satraukties par drošu iekļaušanos satiksmē vai tās "izaicināšanu". Trīscilindru dzinējam piemīt patīkama murrāšanas skaņa un tas mīl zemus apgriezienus. Automātiskā pārnesumu kārba gan reizēm pārslēdzas negaidīti ar pamanāmu rāvienu.

Jaunums modernizētajā "C5 Aircross" ir centrālais displejs, kas ieguvis jaunu dizainu un ir ērtāk pieejams vadītājam. Arī mērinstrumentu panelī ir liels ekrāns, kas spēj rādīt plašu informācijas klāstu, ieskaitot navigācijas karti. Jāatzīst gan, ka reizēm ekrānu animācijas neuzvedas tik plūdeni, kā pienāktos. Iespējams, šī mazā bēda tiks atrisināta līdz auto nonāks pie klientiem.

Īpašā "Advanced Comfort" piekares sistēma gan neliek vilties. Šis patiešām ir komfortablākais apvidus auto, kas lieliski apvieno spēju būt patīkami mīksts, taču arī savaldīgs straujākos līkumos. Šī ir ļoti patīkama pārmaiņa, salīdzinot ar citiem apvidus auto, kas lielākoties cenšas būt sportiski un tādēļ ir salīdzinoši cieti un stingri.

Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Īpaši polsterētie sēdekļi ir līdzīgi auto balstiekārtai – tie ir komfortabli mīksti, bet pietiekoši saturoši. Tajos ir bauda sēdēt gan šoferim, gan pasažieriem. Tiesa, tie iespējams ir labāk piemēroti mazākiem cilvēkiem, jo sēdvietas apmales ir ļoti izceltas un var nospiest kājas garākā braucienā.

Kopējā salona ietilpība un ērtums ir atbilstoša savai klasei. Ergonomika ir saprotama, tiesa, tāpat kā lielākajai daļai mūsdienu auto – varētu vēlēties vairāk fiziskās pogas. Bagāžnieka ietilpība hibrīdam, protams, ir mazliet mazāka. Atkarībā no bīdāmo aizmugures sēdekļu stāvokļa tā var būt no 460 līdz pat 720 litriem.

Modeļa cenas Latvijas tirgū sākas no apmēram 29 tūkstošiem eiro, bet hibrīda versija no 34 tūkstošiem. Auto pieejamību var ietekmēt globālā pusvadītāju pieejamības krīze.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!