Foto: Publicitātes foto

Amerikāņu tūninga kompānija "Hennessey Performance Engineering" un tā nodaļa "Hennessey Special Vehicles" prezentējuši sērijveida superauto "Venom F5", kas metis izaicinājumu tādiem nozares grandiem kā "Bugatti Chiron" un "Koenigsegg Jesko". Pasaulē visjaudīgākais sērijveida superauto tiks izgatavots 24 eksemplāros, no kuriem katrs maksās 2,1 miljonu ASV dolāru (1,7 miljoni eiro).

"Hennessey Venom F5" ir aprīkots ar 6,6 litru V8 biturbo motoru, kas attīsta 1842 zirgspēku jaudu un 1617 ņūtonmetru griezes momentu. Tas ir visjaudīgākais dzinējs, kāds jebkad uzstādīts sērijveida automobilī. Salīdzinājumam: "Bugatti Chiron Super Sport 300+" ir aprīkots ar 1600 ZS jaudīgu W16 motoru, bet "Koenigsegg Jesko" – 1600 ZS jaudīgu V8 agregātu.

Amerikāņu superauto ir vairāki darbības režīmi, kurus autovadītājs var pārslēgt – "Sport", "Track", "Drag", "Wet" un "F5" – un motora maksimālā jauda būs pieejama tikai "F5" režīmā. Automobilim ir tikai aizmugurējo riteņu piedziņa, un vilkmi novada caur septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu.

No vietas līdz 100 km/h "Venom F5" paātrinās mazāk nekā trijās sekundēs, bet līdz 200 km/h – 4,7 sekundēs. Savukārt no vietas līdz 300 km/h paātrinājums aizņems 8,4 sekundes, bet līdz 400 km/h – 15,5 sekundes. Automobiļa maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 512 km/h.

"Hennessey Venom F5" ir izgatavots uz oglekļa šķiedras monokoka bāzes, kas sver tikai 86 kilogramus, bet automobiļa pašmasa rezultātā ir 1360 kilogramu. Līdz ar to jaudas un svara attiecība ievērojami pārspēj jebkuru sērijveida automobili.

"Venom F5" ir pēctecis 1244 ZS jaudīgajam "Hennessey Venom GT", kas bija izgatavots uz "Lotus Elise" bāzes un debitēja 2017. gadā. Kompānijas tuvākajos plānos ir izmēģināt "Venom F5" uz NASA skrejceļa, lai šo pasaulē visjaudīgāko sērijveida automobili paātrinātu līdz tā maksimālajam braukšanas ātrumam.



Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!