Foto: Publicitātes foto

Trešās paaudzes "HR-V" ir jaunākais "Honda e:HEV" piedziņas modelis, kurš izstrādāts, balstoties uz atjaunināto "CR-V" un jauno "Jazz". Ar šo modeli "Honda" vēl vairāk pietuvojas sava zīmola stratēģijai – līdz 2022. gadam elektrificēt visus Eiropā pieejamos modeļus.

Lai nodrošinātu pēc iespējas labāku hibrīda efektivitāti, pirmo reizi "Honda HR-V" kompaktais apvidus auto standarta aprīkojumā ir pieejams ar jaudīgu divu motoru "e:HEV" piedziņu. 1,5 litru "i-VTEC" benzīna dzinējs ir savienots ar diviem kompaktiem, jaudīgiem elektromotoriem, kuri spēj attīstīt līdz pat 131 zirgspēku lielu jaudu un maksimālo griezes momentu 253 Nm pie 4500 apgriezieniem minūtē.

Braukšanas dinamiku var pielāgot, izvēloties trīs veiktspējas režīmus – "Sport", "Normal" un "Econ", savukārt papildu režīmu "B" var izvēlēties, izmantojot ātrumu pārslēdzēju, kas paredzēts spēcīgākai reģeneratīvai bremzēšanai. Turpretī enerģijas reģenerācijas līmeni un palēninājumu var pielāgot, izmantojot pie stūres esošo palēninājuma selektoru.

Jaunākās paaudzes "Honda HR-V" hibrīda dizains papildināts ar jaunu, priekšējo dekoratīvo režģi, savukārt pats auto kļuvis nedaudz garāks un tā formas izteiksmīgākas. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, par 10 mm ir palielināts klīrenss un par 20 mm samazināts jumta augstums. Sānu spoguļi ir novietoti nedaudz zemāk, lai nodrošinātu labāku redzamību uz aizmuguri. Mantu novietošanu bagāžas nodalījumā atvieglo viedā bagāžnieka aizvēršanas sistēma "Power Tailgate Walk Away", kas automātiski aizver bagāžnieka durvis, ja vadītājs ar atslēgu no automobiļa sāk attālināties.

Lai nodrošinātu papildu komfortu braukšanas laikā, salona vadības ierīces ir izvietotas pēc iespējas tuvāk vadītāja redzes laukam. Deviņu collu LCD skārienjutīgais ekrāns ir paredzēts, lai samazinātu vadītāja uzmanību un vienkāršotu galvenās izvēlnes funkcijas. Vadītājs var arī izlemt, cik daudz informācijas parādīt "TFT e:HEV" mērinstrumentu ekrānā, lai vēl vairāk samazinātu uzmanības novēršanu braukšanas laikā.

Aizmugurējās rindas sēdekļi ir aprīkoti ar unikālo "Magic Seat" funkciju, kas sniedz iespēju tos transformēt pēc dažādām funkcijām – pacelt, pilnībā nolaist un veikt citus iestatījumus atkarībā no situācijas. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes modeli par 35 mm ir palielināta arī salona telpa aizmugurējo pasažieru kājām.

Jaunais "HR-V" pirmo reizi ir aprīkots ar "Honda Sensing" sistēmu, kurai ir plašs vadošo drošības tehnoloģiju un asistentu skaits. Šai sistēmai ir jaunākas, platākas izšķirtspējas priekšējās kameras un ātrāka attēlu apstrādes iespēja, kas būtiski uzlabo kameru un sensoru mijiedarbību. Tā ietver arī uzlabotu gājēju sadursmju brīdinājumu sistēmu stūres ratam un bremžu sistēmas (CMBS) darbību, kas nosaka tuvojošos transportlīdzekļus, ieskaitot velosipēdus un motociklus, automātiski iedarbinot bremzes.

Ērtāka kļuvusi arī aklās zonas pārredzamība, pateicoties radara tehnoloģijai, kas automātiski atklāj transportlīdzekļus vadītājam neredzamajā zonā un brīdina vadītāju, izmantojot brīdinājuma signālu sānu spogulī. Turklāt, lai palielinātu vadītāja uzticamību, no 3m līdz 25m ir palielināts uztveramais attālums. Tāpat ir pastiprināta arī "Cross Traffic Monitor" sistēma, kas izmanto aizmugures sānu radara sensorus, lai brīdinātu ar skaņas un vizuālu brīdinājumu vadītāju par transportlīdzekļiem, kas tuvojas no kreisās un labās puses, kā arī braucot atpakaļgaitā.

Pirmo reizi Eiropas tirgum paredzētajā "HR-V" hibrīda automobilī būs pieejama arī "Hill Descent" kontroles sistēma, kas darbojas ar minimālo ātrumu 3 km/h. Šī tehnoloģija ļauj labāk un vienmērīgāk kontrolēt saķeri ar virsmu un nobraukšanu no stāvām vietām, kā arī sniedz braukšanas pārliecību slidenu vai sniegotu ceļu gadījumā.

Plānots, ka jaunais "Honda HR-V" tirdzniecībā Eiropā un Latvijā nonāks šā gada nogalē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!