'Jaguar' pirmais sērijveida apvidus auto 'F-Pace'
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Jaguar" oficiāli atklājusi savu pirmo sērijveida apvidus automobili "F-Pace", kas plašākai auditorijai pirmo reizi tiks parādīts šonedēļ notiekošajā Frankfurtes autoizstādē.

"Jaguar" apvidus automobiļa konceptu "C-X17" britu autoražotājs parādīja jau 2013. gada Frankfurtes autoizstādē. No divus gadus vecā prototipa sērijveida modelis vizuāli maz atšķiras. "Jaguar F-Pace" izgatavots uz jaunās alumīnija platformas "iQAI", kas izmantota arī jaunākā "XE" sedana pamatā.

4,73 metrus garā "Jaguar F-Pace" galvenais konkurents tirgū būs "Porsche Macan", kā arī "Audi Q5" un "BMW X3". Neskatoties uz to, ka "Jaguar" apvidnieks ir garāks par saviem konkurentiem, tas ir arī vieglāks – bāzes versijā ar divu litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu tas sver 1665 kg.

"Jaguar F-Pace" bagāžas nodalījuma tilpums ir 650 litru, bet nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā – 1740 l. Klīrenss – 213 mm.

Šasijas konstrukcija "Jaguar F-Pace" ir līdzīga kā "Porsche Macan" – priekšā divsviru balstiekārta, bet aizmugurē daudzsviru ar "Jaguar" patentēto integrālo sviru "Integral Link", kas, pēc izstrādātāju vārdiem, uzlabojot gaitas īpašības. Atsperes un amortizatori uzstādīti atsevišķi.

Vairums šasijas elementu izgatavoti no alumīnija. Tāpat "Jaguar F-Pace" ir aprīkojams ar adaptīvajiem amortizatoriem "Adaptive Dynamics" un "Configurable Dynamics", kura ļaus balstiekārtas stingrību regulēt autovadītājam pašam.

Bāzes versijā "Jaguar F-Pace" tiks komplektēts ar "Ingenium" saimes divu litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 180 zirgspēku jaudu un 430 ņūtonmetru griezes momentu. No vietas līdz 100 km/h šajā modifikācijā apvidnieks paātrināsies 8,7 sekundēs un, pēc ražotāja datiem, vidēji patērēs 5,3 litrus dīzeļa uz 100 km.

Jaudīgākais dīzeļmotors būs trīs litru V6 agregāts, kas attīsta 300 ZS un 700 Nm. Šādā versijā "F-Pace" līdz 100 km/h paātrināsies 6,2 sekundēs un vidēji patērēs sešus litrus dīzeļa uz 100 km.

Savukārt no benzīna dzinējiem bāzes versijā pieejams divu litru turbomotors ar 240 ZS. Bet sportiskākas braukšanas cienītājiem tiks piedāvāts trīslitru V6 kompresormotors, kas atkarībā no versijas attīsta 340 vai 380 ZS jaudu (abos gadījumos maksimālais griezes moments būs 450 Nm). Jaudīgākajā versijā "Jaguar F-Pace" no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 5,5 sekundēs un vidēji patērēs 8,9 litrus benzīna uz 100 km.

"Jaguar F-Pace" būs aprīkots ar pilnpiedziņas sistēmu "Intelligent Driveline Dynamics" ar sadales kārbu un daudzdisku viskosajūgu. Pirmo reizi "Jaguar" modeļu piedāvājumā tamlīdzīga sistēma tika izmantota "F-Type" sportiskajā modelī, un tā spējīga griezes momentu starp riteņu asīm sadalīt vienādā proporcijā – 50:50.

Papildus aprīkojumā pieejama multimediju sistēma "InControl Touch Pro" ar 10,2 vai 12,3 collu skārienjutīgo ekrānu, adaptīvā kruīza kontrole, 3D videokamera un ūdensizturīga aproce "Activity Key", kuru autovadītājs var nēsāt ap roku.

"Jaguar F-Pace" tiks ražots Lielbritānijā.


Tags

Frankfurtes autoizstāde Jaguar

Comment Form