Foto: Publicitātes foto

"Porsche" pabeidz sportisko automobiļu trijotni tieši laikā uz vasaras sākumu – pēc kupejas un kabrioleta tagad ar pilnpiedziņas modeļiem "911 Targa 4" un "911 Targa 4S" debitē jaunās "911" paaudzes trešais virsbūves variants.

"Targa" atšķirīgā iezīme joprojām ir inovatīvā, pilnīgi automātiskā jumta sistēma, un, tāpat kā 1965. gada leģendārajam "Targa" modelim, tam ir raksturīgs plats drošības loks, noņemams jumta posms virs priekšējiem sēdekļiem un panorāmas aizmugures logs. Jumtu var ērti noņemt un uzlikt 19 sekundēs.

Automobili darbina trīslitru, sešcilindru opozītmotors ar diviem turbokompresoriem: tagad "911 Targa 4" nodrošina 385 ZS jaudu un apvienojumā ar papildaprīkojuma "Sport Chrono" pakotni paātrinās no nulles līdz 100 km/h tikai 4,2 sekundēs – par desmitdaļu ātrāk nekā iepriekš.

Savukārt "911 Targa 4S" motora jauda ir 450 ZS, un 100 km/h atzīmi tādos pašos apstākļos tas sasniedz tikai 3,6 sekundēs – par četrām desmitdaļām ātrāk nekā priekštecis. "911 Targa 4" maksimālais ātrums ir 289 km/h (par 2 km/h vairāk nekā iepriekš), savukārt 4S maksimālais ātrums ir 304 km/h (+3 km/h).

Abām modifikācijām standartaprīkojumā ir uzstādīta astoņpakāpju divsajūgu pārnesumkārba (PDK) un intelektiskā pilnpiedziņa "Porsche" vilkmes kontroles sistēma (PTM). Savukārt automobili 911 Targa 4S var pasūtīt ar septiņpakāpju manuālo pārnesumkārbu, ar kuru kopā ir iekļauta arī "Sport Chrono" pakotne.

"911 Targa" jauno modeļu standartaprīkojumā ir iekļauta elektroniski vadāmā maināmas amortizācijas sistēma PASM ("Porsche" aktīvā piekares vadības sistēma). Šai sistēmai, kas no braukšanas komforta un vadāmības viedokļa automātiski pielāgo amortizācijas raksturlielumus katrai braukšanas situācijai, ir divas manuāli regulējamas shēmas: "Normal" un "Sport".

Tāpat kā citiem "Porsche 911" astotās paaudzes variantiem, arī "Targa" modeļu standartaprīkojumā ir iekļauts režīms "Porsche Wet". Priekšējo riteņu arkās uzstādītie sensori spēj noteikt ūdeni uz ceļa virsmas un, ja tiek uztverts ievērojams daudzums ūdens, signāls kontrolpultī iesaka autovadītājam manuāli pārslēgties režīmā "Wet". Tad piedziņas reakcija tiek pielāgota apstākļiem, lai garantētu maksimālu braukšanas stabilitāti.

"911 Targa" virsbūvei ir raksturīgi 992. paaudzes modeļa konstrukcijas elementi. Salīdzinājumā ar priekštečiem virsbūvei ir daudz izteiktākas riteņu arkas priekšā, un starp LED priekšējiem lukturiem ir zīmīgs motora pārsega padziļinājums, kas atsauc atmiņā "911" pirmo paaudžu konstrukciju. Aizmugurē dominē platāks maināma izbīdījuma spoilers un vienlaidus integrētā, elegantā gabarītlukturu josla. Izņemot priekšējo un aizmugures daļu, visa virsbūve ir izgatavota no alumīnija.

Salons atkārto "911 Carrera" modeļus, un tam ir raksturīgas kontrolmērierīču paneļa un iegremdēto kontrolmērinstrumentu skaidrās un taisnās līnijas. To iedvesmas avots ir 70. gadu "911" modeļi. Līdzās centrālajam tahometram, kas lielā mērā ir "Porsche" noteicošā iezīme, autovadītājam plašāku informāciju sniedz divi plāni, bezietvara, brīvas formas displeji. Kompakts slēdžu bloks ar piecām pogām, kas nodrošina tiešu piekļuvi svarīgām automobiļa funkcijām, atrodas zem "Porsche" komunikāciju sistēmas (PCM) 10,9 collu centrālā ekrāna. PCM standarta funkcijas ietver uz spieta datiem balstītu tiešsaistes navigāciju, kā arī "Connect Plus".

1965. gada "911 Targa 2.0" bija pilnīgi jauna automobiļu veida celmlauzis. Sākotnēji "Targa" tika pārdots kā "drošības kabriolets ar aizsargstieni", bet ar noņemamo jumtu drīzumā tika atzīts par patstāvīgu koncepciju un patiešām kļuva par stila etalonu. Līdz pat šodienai "Porsche ar 911 Targa" turpina apvienot divas pasaules: braukšanas ar vaļēju jumtu priekšrocības kabrioletā ar kupejas ikdienas komfortu un drošību.

"Targa" versijas cena Vācijā ir no 129 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!