Foto: Publicitātes foto

Spānijas autoražotājs SEAT prezentējis jaunās paaudzes "Leon" modeli hečbeka un universāļa versijā. Ceturtās paaudzes modelis ieguvis principiāli jaunu dizainu, plašāku salona un hibrīda modifikācijas.

"SEAT Leon" ir izstrādāts uz MQB platformas un tam ir daudz kopīga ar pagājušā gada nogalē prezentēto astotās paaudzes "Volkswagen Golf". Tomēr izrādījies, ka "Leon" ir jūtami lielāks par "Golf" – spāņu hečbeks ir par nepilniem deviņiem centimetriem garāks, bet riteņu garenbāzes ziņā tas ir pietuvojies "Škoda Octavia" modelim – starp riteņu asīm tam ir 2686 mm.

Vēl lielāks pieaugums gabarītos ir "SEAT Leon" universālim "Sportstourer", kas ir kļuvis par 93 mm garāks nekā priekštecis.

Jau standartā "SEAT Leon" būs aprīkots ar viscaur diožu lukturiem, bet diožu matricas lukturi gan būs pieejami par papildu samaksu. Tradicionālā mērinstrumentu paneļa vietā tam ir 10,25 collu ekrāns. Savukārt automātiskās pārnesumkārbas tradicionālās sviras vietā ir elektronisks "džoistiks".

Multimediju sistēmai standartā ir 8,25 collu ekrāns, bet par papildu samaksu pieejams arī 10 collu skārienjutīgais ekrāns ar SIM kartes ligzdu, kā arī balss un žestu vadības sistēma.

Spānijas autoražotājs uzsver, ka jaunais "Leon" kļuvis būtiski ietilpīgāks par priekšteci. Piemēram, "Sportstourer" bagāžas nodalījuma tilpums pieaudzis par pieciem procentiem – līdz 617 litriem, kas šī segmenta līderim "Škoda Octavia Combi" piekāpjas tikai par 23 l.

Spēka agregāti ceturtās paaudzes "SEAT Leon" modelim ir jau pazīstami no astotās paaudzes "VW Golf". Piedāvājumā ir trīs un četru cilindru benzīna un dīzeļa dzinēji ar viena līdz divu litru darba tilpumu un 90 līdz 190 zirgspēku jaudu. Motori tiks sajūgti vai nu ar septiņpakāpju DSG pārnesumkārbu, vai jaunizstrādātu sešpakāpju manuālo.

Pilnpiedziņas sistēma "4Drive" būs pieejama tikai "SEAT Leon" versijai ar 150 zirgspēku jaudīgo dīzeļdzinēju. Savukārt 48V daļējā hibrīda (mild-hybrid) sistēma būs benzīna motoriem ar 110 un 150 ZS.

Tāpat būs pieejama ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmā "Leon 1.5 TGI" versija, kā arī hibrīda modifikācija "Leon eHybrid", kas kopumā attīsta 204 ZS, apvienojot 1,4 litru benzīna dzinēju un elektromotoru. Kā apgalvo autoražotājs, "eHybrid" versija tikai ar elektroenerģiju spēs nobraukt līdz 60 km distanci, neiedarbinot iekšdedzes dzinēju.

Jau tirdzniecības sākumā jaunais "SEAT Leon" būs pieejams ar sportisko pakotni "FR" – šīs versijas hečbeks un universālis atšķirsies ar citāda dizaina buferi, radiatora dekoratīvā režģa dizainu, 17 collu riteņu diskiem un sportiskāku balstiekārtas regulējumu.

Ceturtās paaudzes "SEAT Leon" izstrādē Spānijas autoražotājs investējis 1,1 miljardu eiro. Tik milzīgas investīcijas skaidrojamas ar to, ka 25 procenti no visiem SEAT pārdotajiem spēkratiem ir tieši "Leon" modelis. Kopš šī modeļa pirmās paaudzes debijas 1999. gadā pasaulē ir pārdoti 2,2 miljoni "Leon" modeļa spēkratu.

Jaunais "SEAT Leon" ir ne tikai izstrādāts Spānijā, bet tur arī tiks ražots. Tirdzniecībā Eiropā jaunais modelis nonāks jau pavasarī. Pagaidām SEAT neatklāj informāciju par jaunā "Leon" sportisko "Cupra" modifikāciju. Iespējams, tā iegūs 245 ZS jaudīgo hibrīda sistēmu no "VW Golf GTE".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!