Foto: Publicitātes foto

Krievijas kravas automobiļu ražotājs KAMAZ izstrādājis kravas automobili "Čelnok", kuram nav šofera kabīnes, jo tas ir pilnībā bezpilota spēkrats. KAMAZ galvenais konstruktors Sergejs Nazarenko rūpnīcas preses paziņojumā norāda, ka ""Čelnok" var droši saukt par pasaulē pirmo" tamlīdzīgo kravas auto. "Čelnok" ir izgatavots sešos eksemplāros, un pašlaik notiek tā izmēģinājumi KAMAZ cehos.

KAMAZ norāda, ka kravas automobilim bez šofera kabīnes ir virkne priekšrocību salīdzinājumā ar tradicionālu kravas vilcēju, kas vienkārši aprīkots ar bezpilota sistēmu. Visupirms, krievu risinājums ir lētāks ražošanā.

"Čelnok" kopgarums ir astoņi metri, platums ir 2,55 metri, bet augstums – četri metri. Bezpilota kravas automobilis ir aprīkots elektromotoru, kas spējīgs pārvadāt līdz 10 tonnas smagu kravu ar ātrumu līdz 40 km/h. Pagaidām ražotājs neatklāj, cik garu distanci šāds kravas auto spēj nobraukt bez atkārtotas akumulatoru uzlādes.

Interesanti, ka "Čelnok" no abām pusēm izskatās vienādi – tam abās pusēs ir arī vienāds lukturu komplekts, tātad tas var braukt jebkurā virzienā un tam nav iepriekš noteiktas "priekšdaļas" vai "aizmugurējās daļas". Tāpat arī radari un citi bezpilota sistēmas sensori ir virsbūvei simetriski vienādi.

Pagaidām "Čelnok" ir izgatavots sešos eksemplāros – pirmais no tiem pagājušā gada decembrī. Pēc KAMAZ ieceres, šāds kravas auto bez šofera kabīnes var tikt izmantots loģistikas centros, bet par iespēju ar tādu braukt arī pa koplietošanas ceļiem pagaidām esot pāragri.

Tikmēr KAMAZ turpina darbus pie pusautomātiskās vadības sistēmas tradicionāliem kravas auto. Tuvāko piecu gadu laikā Krievija rūpnīca izstrādāšot sistēmu, kura spēj atpazīt ceļazīmes, adaptīvo kruīza kontroli un sistēmu, kas automātiski spēj uzsākt braukšanu ceļa reljefa kāpumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!