Foto: AP/Scanpix

Pašlaik notiekošajā Maskavas starptautiskajā autoizstādē "Lada" izstādījusi unikālu ekspozīciju. "Lada" stends šogad Maskavā ir vislielākais markas vēsturē: divtūkstoš kvadrātmetru, kuros izstādīti visvairāk automobiļu zem vienas markas izkārtnes – pavisam 19 automobiļu.

Krievijas autoražotāja ekspozīcijā "AvtoVAZ" demonstrē "Lada" modeļu gammas potenciālo attīstības virzienu, jaunas versijas jau šobrīd ražošanā esošajiem spēkratiem, kā arī sešus konceptuālus prototipus.

Galvenais prototips – ‘Lada XCode’

Foto: Publicitātes foto

Vēl pirms Maskavas autoizstādes "AvtoVAZ" pakāpeniski kurināja publikas uzmanību par tās galveno jaunumu šim pasākumam – apvidus automobiļa "XCode" konceptu.

"Lada XCode" ir ieturēts krievu markas jaunajā "X dizaina" stilā. Sērijveidā šis X-veida radiatora dekoratīvais režģis debitēja "Vesta" un "XRay" modelī.

Tāpat "XCode" prototips vēsta, ka "Lada" neizslēdz iespēju ieviest ražošanā automobili ar pilnpiedziņas transmisiju un turbopūtes dzinēju. Vēl šajā prototipā debitējusi "Lada Connect" sistēma, kas paredz dažādas automobiļa elektroniskās sistēmas vadīt ar viedtālruņa palīdzību.

Paaugstinātās pārgājības sedans ‘Lada Vesta Cross’

Foto: Publicitātes foto

Šobrīd jaunākais sērijveida modelis "Lada" piedāvājumā ir "Vesta" sedans. Tas tapis uz "Dacia Logan" platformas un jau ir guvis labas atsauksmes ne tikai no vietējiem medijiem, bet arī patērētājiem.

Maskavas autoizstādē "AvtoVAZ" prezentējis šī sedana paaugstinātās pārgājības versiju "Cross". Tiesa, vismaz pagaidām šim automobilim ir konceptuāls statuss.

Gluži kā citu autoražotāju tamlīdzīgajām vieglo automobiļu modifikācijām, arī "Lada Vesta Cross" ir plastmasas aizsargi pa virsbūves perimetru, kas to pasargā no skrāpējumiem, braucot apvidū.

Tāpat "Vesta Cross" atšķiras ar paaugstinātu klīrensu, lielākiem riteņiem un attiecīgi labāku pārgājību salīdzinājumā ar standarta sedanu.

‘Lada XRay’ modelis ‘Cross’ versijā

Foto: Publicitātes foto

Vēl Maskavas autoizstādei "AvtoVAZ" sagatavojis "Lada XRay" modeļa konceptuālo versiju "Cross". Tehniski tā ir tāda pati kā standarta modelis, tomēr "Cross" izpildījumā atšķiras ar dekoratīviem elementiem – sliekšņu uzlikām, plašākām riteņu arkām un buferu papildu aizsargiem.

Līdzīgi dekoratīvie elementi, kas aizsargā virsbūvi no skrāpējumiem, braucot apvidū, ir arī sērijveida "Cross" modifikācijai "Kalina" un "Largus" modelim.

Apvidū braukšanai paredzētais universālis ‘Lada Vesta SW Cross’

Foto: Publicitātes foto

Lai arī "Lada Vesta" šobrīd tirdzniecībā ir pieejams tikai sedana versijā, universāli "SW" autoražotājs kā prototipu parādīja jau pērn. Tomēr šogad "AvtoVAZ" šo projektu ir turpinājis attīstīt un ir sagatavojis to iespējamajā "Cross" versijā.

Arī "Cross" universālim salīdzinājumā ar iepriekšējo "Vesta SW" prototipu ir paaugstināts klīrenss un nekrāsotas plastmasas aizsargi pa virsbūves perimetru.

Interesanti, ka "Lada SW Cross" universālim aizmugurējie lukturi ir tieši tādi paši kā sedanam –, šāda unifikācija ļaus samazināt ražošanas izmaksas.

Autosacīkšu pieredzē balstītais ‘Lada Vesta Sport’

Foto: Publicitātes foto

"Lada Vesta Sport" demonstrē lielo potenciālu sedanam - dižpārdoklim, rakstīts autoražotāja preses paziņojumā. Automobiļa eksterjers un interjers esot ieturēts sacīkšu stilā. Tam ir balstiekārta ar sportiskāku regulējumu, kurā izmantota "Lada" gūtā pieredze dažādās autosacīkstēs, piemēram, Pasaules salonauto čempionātā (WTCC).

"Lada Vesta" ir diezgan veiksmīgs sacīkšu automobilis WTCC, piemēram, jūlijā "Lada Sport Rosneft" komanda Krievijas posmā izcīnīja dubultuzvaru.

‘Lada XRay Sport’ koncepts

Foto: Publicitātes foto

"Lada XRay Sport" prototips atšķiras ar "forsētu dzinēju un sacīkšu stilu". Tas aprīkots ar 1,8 litru dzinēju, kā jauda salīdzinājumā ar standarta versiju ir palielināta no 122 zirgspēkiem līdz 150 ZS. Tāpat spēkratam ir samazināts klīrenss un balstiekārtai ir sportiskāks regulējums.

Gan iepriekšminētais "Lada Vesta Sport", gan arī šis "Lada XRay Sport" prototips ir ieturēts līdzīgā koncepcijā, kā jau sērijveida ražošanā pieejamās "Sport" modifikācijas "Kalina" un "Granta" modelim.

‘Lada 4x4’ pikaps medniekiem

Foto: Publicitātes foto

Pikaps uz "Lada 4x4" ("Ņiva") apvidus automobiļa bāzes ir ar modernizētu šasiju un papildu aprīkojumu speciāli medniekiem. Ar šo prototipu "AvtoVAZ" demonstrē "Lada 4x4" tūninga potenciālu pēc individuāla pasūtinājuma.

Jāatzīmē, ka arī Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam viens no privātajiem transportlīdzekļiem ir "Lada 4x4" ar rūpnīcas tūningu, piemēram, tā virsbūve ir kamuflāžas krāsojumā.

Maskavas autoizstāde norisināsies līdz 4. septembrim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!