Foto: Publicitātes foto

Pilnīgi jaunais piektās paaudzes "Lexus RX" ir nonācis Latvijas tirgū. Jaunajam "RX" modelim ir ne tikai moderns eksterjera un interjera dizains, bet arī jaunas spēka piedziņas sistēmas, tostarp pirmā hibrīda sistēma ar turbopūti versijā "RX 500h".

Jaunajam "RX" ir pieejami trīs elektrificēti spēka agregāti. "RX 450h+" ir pirmais "RX", kas izmanto "Lexus" "plug-in" jeb uzlādējamā hibrīda tehnoloģiju. Klientiem, kuri meklē vēl iespaidīgāku dinamiku, domāts "RX 500h" – uz veiktspēju vērsts turbokompresora hibrīds, kas aprīkots ar "Direct4" piedziņas spēka kontroli. "RX 350h" pašuzlādes hibrīds tiek pozicionēts kā efektīva alternatīva mazāka tilpuma benzīna un dīzeļa dzinējiem.

"RX 500h" iezīmē izrāvienu hibrīdelektriskajā tehnoloģijā, kas to izceļ starp visiem pārējiem šī segmenta pārstāvjiem. Tajā izmantota pilnīgi jauna paralēlā hibrīda arhitektūra, kurā ir 2,4 litru benzīna turbodzinējs un sešpakāpju transmisija. Priekšā integrēts elektromotors un jaudas vadības bloks, hibrīda akumulators un kompakts aizmugurējās piedziņas modulis ar 76 kW jaudu. Kopējā sistēmas jauda ir 371 ZS, bet griezes moments sasniedz 550 Nm. Tas paātrinājumu līdz 100 km/h nodrošina 6,2 sekundēs.

"RX 450h+" hibrīdiekārtas augstā efektivitāte saglabājas arī tad, kad akumulators ir izlādējies; šajos brīžos "RX" plūdeni pārslēdzas uz hibrīdelektrisko režīmu, un tas, pēc ražotāja datiem, nodrošina segmentā zemāko degvielas patēriņu – 1,1 litru uz 100 km.

"RX 450h+" "plug-in" hibrīds dāvā priekšrocības veikt garus braucienus bez apstāšanās un vienlaikus ļauj baudīt ievērojamu degvielas ekonomiju un iespēju līdz 69 km veikt pilnībā elektriskā režīmā, respektīvi – bez kaitīgajiem izmešiem. "RX 450h+" spēka agregāta 309 ZS jauda savukārt nozīmē, ka arī veiktspēja ir gana dinamiska – no 0 līdz 100 km/h lielais SUV paātrinās 6,5 sekundēs.

Tomēr šie skaitļi ir tikai daļa "RX 450h+" stāsta. Šo modeli īpašu padara tas, kas notiek, kad akumulators ir izlādējies. Lielākā daļa citu lādējamo hibrīdauto šādā gadījumā izmanto tikai benzīna dzinēju, kas nozīmē vairāk izmešu un lielāku degvielas patēriņu līdz brīdim, kad auto var pievienot barošanas avotam. "Lexus" šajā gadījumā nemanāmi pārslēdzas uz hibrīdelektrisko piedziņu – tādējādi akumulators uzlādējas braukšanas laikā, un efektivitāte ir augsta pat vistālākajā ceļā.

Uzlabota savienojamība, kas ir gan ātrāka, gan stabilāka, jaunajā "RX" ļauj baudīt jaunākās multivides tehnoloģijas, vienmēr savienotus pakalpojumus un komfortu, ko nodrošina attālinātā atjaunināšana. Izmantojot viedtālruni, navigāciju, balss komandas un multivides funkcijas, vadītājs ar savu auto var mijiedarboties aptuveni 100 veidos.

"RX" standarta aprīkojumā ir 14 collu skārienekrāns, kas ir viens no lielākajiem šajā klasē. Papildus pretspīduma ekrānam ir fiziskas pogas, lai ērti piekļūtu biežāk izmantotajām funkcijām.

Katra "RX" modeļa standarta aprīkojumā ir iekļauta jaunākās paaudzes "Lexus Safety System+". Šie drošības tehnoloģiskie sasniegumi ir palīdzējuši jaunajam "RX" iegūt augstāko novērtējumu neatkarīgajos "EuroNCAP" drošības testos – piecas zvaigznes. Aktīvās drošības sistēmas darbojas tandēmā ar izturīgo automašīnas konstrukciju un satiksmes negadījumā spēj aizsargāt gan vadītāju, gan pasažierus, gan gājējus.

"RX" izmanto trešās paaudzes "Lexus Safety System+" ar uzlabotu pirmssadursmes sistēmu, kā arī jaunu proaktīvo braukšanas palīgsistēmu un plašāku drošības pakotni, kas pieejama pēc izvēles. Drošības kompleksā ietilpst arī "Lexus Safe Exit Assist" – drošās izkāpšanas asistents, kas neļauj atvērt durvis, ja no aizmugures tuvojas velosipēdists vai citi transportlīdzekļi.

Jaunā "RX" cena Latvijā ir no 74 400 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!