Foto: Publicitātes foto

Jaunās paaudzes "Mercedes-Benz GLS" apvidus automobiļa prezentācija ir gaidāma vēlāk šī gada laikā, un tas konkurēs ar "BMW X7" un lielo "Range Rover". Tomēr vēlāk uz jaunā "GLS" modeļa bāzes ražošanā nonāks arī luksusa markas "Maybach" apvidnieks.

"Maybach" apvidnieka cena būšot ap 200 tūkstošiem ASV dolāru (176 tūkstoši eiro) jeb aptuveni tikpat, cik "Lamborghini Urus". Ņemot vērā, ka "Maybach" apvidnieks tiks montēts Alabamas štatā, turpat kur "Mercedes-Benz GLS", tas būs visdārgākais ASV teritorijā ražotais sērijveida automobilis – šobrīd šis tituls pieder 157 tūkstoš ASV dolāru sportiskajam automobilim "Acura NSX" (Eiropā pazīstams kā "Honda NSX").

Ar "Maybach" marku tirgū ieviest arī apvidus automobili ir loģisks solis autoražotāja attīstībā. Nesen savus pirmos apvidus auto ieviesa arī "Bentley" un "Rolls-Royce", drīz tam sekos arī "Aston Martin" un pat "Ferrari".

Pērn šajā "ultra-luksusa" apvidus auto segmentā tika pārdoti 7500 automobiļi, bet "AutoForecast Solutions" analītiķu prognozes liecina, ka 2023. gadā šis tirgus segments sasniegs 20 tūkstoš vienību gadā. Aptuveni 75 procentus no "ultra-luksusa" apvidniekiem iegādājas ASV un Ķīnas iedzīvotāji.

Tāpat luksusa zīmolu apvidus automobiļi piesaista gados jaunākus klientus. Turpretī "Maybach" limuzīnu uz "Mercedes-Benz" S-klases bāzes izvēlas gados vecāki cilvēki. Savukārt jauni cilvēki sedanus uzskata par vecmodīgiem, norāda analītiķi.

"ASV tirgus atdzīvināja G-klases apvidus auto realizāciju. "Maybach" apvidnieks piesaistīs Kardašianus un hip-hop zvaigznes, jo šobrīd viņi vēlas ko atšķirīgu no G-klases," intervijā aģentūrai "Automotive News" norāda "AutoPacific" analītiķis Eds Kims.

"Ultra-luksusa" apvidnieki ir autoražotāju slaucamās govis, jo tiem ir diezgan augsta peļņas norma, pateicoties kopīgas platformas izmantošanai autoražotāja modeļu gammas ietvaros. Piemēram, 165 tūkstoš dolāru "Bentley Bentayga" ir kopīga platforma ar 53 tūkstoš dolāru "Audi Q7".

Šādi apvidus automobiļi ļauj ražotājam piesaistīt vairāk naudas, lai izstrādātu savus "atslēgas" modeļus, piemēram, sportiskos automobiļus. "Bez "Cayenne" apvidnieka "Porsche" nebūtu tādas naudas, lai izstrādātu tik perfektu "911"," rezumē "AutoPacific" analītiķis.

Atgādinām, ka pagājušā gada pavasarī Pekinas autoizstādē "Maybach" prezentēja 5,26 metrus gara apvidus auto prototipu "Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury", apliecinot savus nolūkus iekarot arī šo tirgus segmentu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!