Foto: Publicitātes foto

"Mazda" prezentējusi kompakto pilsētas apvidnieku "CX-30". Latvijā "Mazda CX-30" nonāks šā gada rudenī.

Atsevišķi tirgus analītiķi prognozēja, ka jaunajam kompaktajam visurgājējam vajadzētu saukties "CX-4", taču koncerns rīkojās citādāk, lai gan "CX-30" pēc sava izmēra atrodas precīzi starp "CX-3" un "CX-5" modeļiem.

Jaunā "Mazda" izmēru tabulā, iespējams, visprecīzāk atbilst teicienam "ne liels, ne mazs": 4395 mm garuma, 1795 mm platuma, 1540 mm augstuma, 2655 mm garuma riteņu bāzes. Tāda automašīna piemērotāka būs diviem vai mazai ģimenei, kas visvairāk laika pavada pilsētā, taču nevairās doties nedēļas nogales izbraucienā kaut kur tālāk.

"CX-30", tāpat kā jaunā "Mazda3", ir radīta, izmantojot jaunās paaudzes "Skyactive-Vehicle Architecture". Apvidnieks tiks apgādāts ar "i-Active" ģimenes visu riteņu piedziņas sistēmu ar vilkmes sadales tehnoloģiju "G-Vectoring Control".

"CX-30" tiek piedāvāts ar jaunu "Skyactiv" ģimenes dīzeļdzinēju "Skyactiv-Euro 6d-TEMP" un "Skyactiv" ģimenes benzīna dzinējiem, tostarp arī ar revolucionāro "Skyactiv-X", kurā apvienoti gan dīzeļa, gan benzīna dzinēju degmaisījuma aizdedzināšanas principi. Turklāt visas modifikācijas ar benzīna dzinējiem būs ar "mild-hybrid" tipa hibrīda spēkstaciju, kas attiecīgajos apstākļos iedarbinās arī nelielu elektrisko dzinēju, kas aizvietos vai papildinās tradicionālo dzinēju.

"Mazda CX-30" tāpat ir saņēmusi bagātīgu "i-Activsense" drošības tehnoloģiju komplektu, ieskaitot arī jauno "Driver Monitoring" sistēmu, kas vēro vadītāja stāvokli un brīdina, ja tā uzvedībā ir potenciālas riska pazīmes. Sistēma fiksē vadītāja acu stāvokli, mirkšķināšanu, galvas kustības, pat mutes kustības, un brīdina, ja tā stāvoklī parādās acīmredzamas miegainības pazīmes. Kritiskā gadījumā sistēma pati aktivizē bremzēšanas viedsistēmu "Smart Brake Support", kas palīdz automašīnai apstāties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!