Foto: Publicitātes foto

Īpaši populārais krosoveru tirgus segments turpina priecēt ar jauniem modeļiem – to komforts, tehnoloģijas un aprīkojums ar katru gadu kļūst arvien labāks un labāks. Pagājušogad Japānas autoražotājs "Mazda" modernizēja vienu no saviem populārākajiem modeļiem "CX-5", bet tagad Baltijas tirgū nonākusi tā īpašā modifikācija "Blackout Edition".

Šīs versijas automobilim ir jaunākās tehnoloģijas, sabalansēta braukšanas dinamika un iekārdinošs dizains. Ar īpašās modifikācijas "CX-5" ieviešanu autoražotājs vēl vairāk izcēlis šā ģimenes krosovera raksturu.

Ievērojamākās "Blackout Edition" iezīmes ir jaunais "Polymetal Gray" pelēkais virsbūves tonis, glancēti melnie 19 collu riteņu diski un glancēti melnie sānu spoguļu korpusi un virsbūves statnes. Interjers ir pāršūts ar melnu, mīkstu ādu kombinācijā ar melnu zamšu – šie materiāli ir izšūti ar sarkanu diegu.

Autovadītāja ērtību nodrošina piekļuve automobilim ar bezkontakta atslēgu un dzinēja iedarbināšana ar pogu. Tāpat pieejama 10 skaļruņu "Bose Premium" audiosistēma ar telpiskā skanējuma tehnoloģiju un sabvūferu. "Mazda" inženieri audiosistēmas skanējumu veicinājuši arī ar klusāka interjera nodrošināšanu – "CX-5" ir aprīkots ar papildu trokšņu izolācijas materiāliem un ārējo skaņu absorbējošiem stikliem.

Automobilis ir aprīkots ar 194 zirgspēku jaudīgu 2,5 litru benzīna "Skyactiv-G" motoru, kas automātiski atslēdz daļu cilindru, kad tiek braukts konstantā ātrumā, tādējādi ekonomējot degvielu.

"Mazda CX-5" ir pieejama gan priekšējo, gan visu riteņu piedziņas versijā. Pilnpiedziņas gadījumā automobilis ir aprīkots ar vadības sistēmu, kas ar 27 sensoriem uzrauga situāciju uz ceļa, salīdzina iegūtos datus (piemēram, autovadītāja rīcību, āra temperatūru, vējstikla tīrītāju lietošanu, stūresrata pagriešanas leņķi, akseleratora pedāļa nospiešanas pakāpi un ceļa slīpumu) un atbilstīgi sadala vilkmi uz priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem. "G-Vectoring Control Plus" arī rūpējas par automobiļa stabilitāti, savukārt "off-road" režīms ļauj "CX-5" braukt apvidū.

Aiz elektriskās piedziņas bagāžnieka vāka ir 506 litru telpa bagāžai, kas nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā palielināma līdz pat 1620 litriem.

Par drošu braukšanu rūpējas vairākas sistēmas: ceļa zīmju atpazīšana, autovadītāja uzmanības kontrole, aizmugurējie novietnes sensori ar automātiskās bremzēšanas asistentu (SCBS-R), adaptīvā kruīza kontrole (MRCC) un joslā braukšanas asistents. Tāpat autovadītājam palīdz adaptīvie LED priekšējie lukturi un projekcijas (head-up) ekrāns, kas visu būtiskāko brauciena informāciju parāda uz priekšējā vējstikla, neliekot acu skatienu novērst no ceļa. Savukārt manevrēšanu šaurā stāvvietā atvieglo videokameru sistēma.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!