Foto: Publicitātes foto

Porsche” prezentējis “Panamera” modeļa, kas ražošanā ir no 2016. gada, atjaunināto versiju. Lai arī eksterjerā automobilim ir tikai kosmētiskas izmaiņas, visbūtiskāk modernizācija skārusi spēka agregātu un aprīkojuma piedāvājumu. Turpmāk būs pieejama “Turbo S” versija, kas aizstāj līdzšinējo “Turbo”, kā arī ir pievienojies jauna hibrīda modifikācija “4S E-Hybrid”.

Ar 630 ZS jaudu un 820 ņūtonmetru griezes momentu jaunā “Panamera Turbo S” nodrošina par 80 ZS lielāku jaudu un par 50 Nm lielāku griezes momentu nekā iepriekšējā “Turbo” pārstāve ar iekšdedzes motoru. Tas pozitīvi ietekmējis arī spēkrata dinamiku: “Sport Plus” režīmā modelis “Turbo S” paātrinās no 0 līdz 100 km/h tikai 3,1 sekundē. Veisahā izstrādātais un Cufenhauzenē būvētais jau pazīstamais četrlitru V8 divturbīnu motors ir pilnīgi pārveidots, lai automobilis varētu sasniegt maksimālo ātrumu 315 km/h.

Lai milzīgo jaudu kontrolēti pārnestu uz braukšanu un maksimāli palielinātu stabilitāti pagriezienos, katram konkrētajam modelim ir pielāgota un attiecīgi optimizēta trīskameru pneimatiskā piekare, “Porsche” aktīvā piekares pārvaldības sistēma (PASM) un sasveres stabilizācijas sistēma “Porsche” dinamiskā šasijas vadība “Sport” (PDCC Sport) ar “Porsche” griezes momenta vektorizēšanu (PTV Plus).

“Panamera Turbo S” jau ir pierādījusi savas jaudas iespējas leģendārajā Nirburgringas Nordšleifē: testa pilots Larss Kerns pasaules visgrūtākās sacīkšu trases 20,832 kilometrus garo apli veica 7:29,81 minūtē – tas ir reprezentācijas automobiļu klases jaunais oficiālais rekords.

“Panamera GTS” divturbīnu V8 motors ir optimizēts, īpašu uzmanību pievēršot jaudas padevei. Ar 480 ZS un 620 Nm jaunā “Panamera GTS” nodrošina par 20 ZS lielāku jaudu nekā priekštece. Jauda nepārtraukti palielinās gandrīz līdz pat motora apgriezienu skaita robežai. Tādējādi jaudas padeve ir tāda pati kā klasiskam sporta automobilim ar atmosfērisko motoru. Tipiskās V8 skaņas īpašības ir vēl pamanāmākas nekā iepriekš – to nodrošina jaunā standarta sporta atgāzu izplūdes sistēma ar asimetriski novietotiem aizmugurējiem trokšņa slāpētājiem.

Jaunās “Panamera” un “Panamera 4” visos pasaules tirgos tagad ir apgādātas ar pazīstamo 2,9 litru V6 divturbīnu motoru. Ar 330 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu veiktspēja paliek nemainīga.

Ar jauno “Panamera 4S E-Hybrid” autoražotājs “Porsche” laiž klajā nākamo uz veiktspēju orientēto no elektrotīkla uzlādējamo hibrīdmodeli. Astoņpakāpju divsajūgu PDK transmisijā integrētā 136 ZS elektromotora un 2,9 litru V6 divturbīnu motora ar 440 ZS jaudu pārdomātais apvienojums rada 560 ZS sistēmas jaudu un 750 Nm maksimālo sistēmas griezes momentu.

Rezultātā jaunās hibrīda versijas sasniegtie veiktspējas rādītāji ir ļoti iespaidīgi: kopā ar standartaprīkojumā iekļauto “Sport Chrono” pakotni sprints no 0 līdz 100 km/h tiek veikts 3,7 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 298 km/h. Izmantojot optimizētus elementus, akumulatora bruto ietilpība ir palielināta no 14,1 līdz 17,9 kWh salīdzinājumā ar iepriekšējiem hibrīdmodeļiem, un ir pilnveidoti braukšanas režīmi, lai vēl efektīvāk izmantotu enerģiju. Saskaņā ar WLTP datiem (EAER City) “4S E-Hybrid” tikai ar elektroenerģiju nobraucamais attālums sasniedz 54 km (saskaņā ar NEDC — līdz 64 km).

Jaunajiem “Panamera” modeļiem, kurus līdztekus sporta sedanam var pasūtināt arī “Sport Turismo” vai “Executive” variantā ar pagarinātu garenbāzi atkarībā no piedziņas sistēmas, tagad rūpnīcā tiek uzstādīti iepriekš papildaprīkojumā iekļautie “Sport Design” priekšgals ar izteiksmīgiem gaisa uztvērēja režģiem, lielas sānu dzeses atveres un vienjoslas priekšējo gaismu modulis. Pilnīgi jaunā “Panamera Turbo S” priekšdaļa izceļas ar lielākiem sānu gaisa uztvērējiem un no jauna izstrādātiem elementiem virsbūves krāsā, kas ir horizontāli savienoti un tādējādi uzsver automobiļa platumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!