Foto: Publicitātes foto

"Volkswagen" (VW) atklājis jaunu versiju Eiropā veiksmīgākajam un Baltijā pārdotākajam apvidus auto modelim "Tiguan". Līdz šim ir saražoti vairāk nekā seši miljoni vienību, bet 2019. gadā vien tika izgatavotas aptuveni 911 000 "Tiguan" automašīnas, padarot to atkal par populārāko zīmola un visas VW grupas modeli.

Atjauninātā versija ir aprīkota ar videi draudzīgāku dzinēju klāstu, pirmo reizi arī pieejama "plug-in" jeb spraudņa hibrīda versija un vēl arī atsevišķs sportiskais "R" modelis.

Papildu tam jaunais "Tiguan" ir pilnībā digitalizēts un nodrošina labāku savienojamību, tostarp bezvadu viedtālruņa savienojumu, pateicoties informācijas un izklaides sistēmām "MIB3", kā arī tas aprīkots ar daļēji autonomās braukšanas "Travel Assist" palīgsistēmu un "IQ Lights LED Matrix" lukturiem, tostarp vēl daudzām citām jaudīgām niansēm.

Kā viena no aktualitātēm būs jaunais "Tiguan eHybrid" ar "plug-in" hibrīda dzinēju (245 ZS). "Tiguan eHybrid" vienmēr tiks iedarbināts elektriskajā režīmā un spēs ar vienu akumulatora uzlādi nobraukt aptuveni 50 kilometru (WLTP). Ar "Tiguan eHybrid" elektriskajā režīmā iespējams braukt līdz 130 km/h. Hibrīda sistēmā, neskaitot elektromotoru, vēl ir arī benzīna turbopūtes (TSI) dzinējs.

Savukārt "Volkswagen R" pirmo reizi izstrādājis jaudīgāko "Tiguan" līdz šim – "Tiguan R" ar 320 ZS jaudu. Jaunā visu riteņu piedziņas sistēma ar selektīvo riteņu griezes momenta kontroli (R-Performance Torque Vectoring) pārvalda mainīgā spēka sadalījumu starp divām asīm un abiem aizmugurējiem riteņiem. Atkarībā no braukšanas situācijas uz vienu riteni tiek novirzīti līdz 100% no piedziņas griezes momenta.

"R" modeļiem ir arī unikāls funkcionālais aprīkojums – jaudīga 18 collu bremžu sistēma, no jauna pielāgota adaptīvā šasija (DCC), kas pazemināta par 10 mm salīdzinājumā ar "Tiguan" bāzes modeli, regulējamu braukšanas profilu izvēle, elektroniskās stabilitātes kontrole (ESC), ko iespējams atslēgt un unikāla četru posmu sporta izplūdes sistēma ar redzamiem uzgaļiem un hroma apdari. Titāna sakausējuma izplūdes sistēma, ko izstrādājis sporta izpūtēju speciālists "Akrapovič", arī būs pieejama "Tiguan R" papildu komplektācijā.

Arī citām dzinēju versijām ir virkne ilgtspējīgu jauninājumu. "Tiguan" populārie TDI dzinēji ir aprīkoti ar dubulta katalītiskā neitralizatora SCR sistēmu un divkāršu "AdBlue" dozēšanu, sniedzot iespēju ievērojami samazināt slāpekļa oksīda emisijas (Nox) salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli.

Jaunais "Tiguan" pogu un vadības sviru vietā aprīkots ar digitālajiem skārienjutīgajiem paneļiem. Automobiļa iekšienē VW iekļāvis pilnībā jaunu skārienjutīgo moduli klimata kontroles funkcijām. Papildu skārienjutīgajām pogām, izgaismoti skārienjūtīgie slīdņi tiek izmantoti ventilatoru un temperatūras vadībai. Skārienjutīgās pogas arī iespējams izmantot, lai kontrolētu tādas funkcijas kā sēdekli, aizmugurējā un priekšējā loga apsildi, kā arī piekļūtu gaisa kondicionēšanas izvēlnei.

Jaunā modeļa iepriekšpārdošana Latvijā sāksies vasaras beigās, bet pirmie uzlabotie "Tiguan" uz Baltijas ceļiem parādīsies jau rudenī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!