Foto: Publicitātes foto

"Opel Astra" modelim pieejamo dzinēju klāsts tiek papildināts ar divlitru, četrcilindru "BiTurbo CDTI" dīzeļmotoru, kas attīsta 195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu. Šis dzinējs pūs pieejams visos trīs "Astra" modeļa virsbūvju variantos – piecdurvju hečbekā, "GTC" kupejā un "Sports Tourer" universālī.

Minētais dzinējs, kas pirmoreiz tika prezentēts šāgada sākumā "Opel" flagmanī "Insignia", tagad būs pieejams arī "Astra" modeļiem.

Piecdurvju "Opel Astra BiTurbo CDTI" spēj sasniegt maksimālo braukšanas ātrumu 226 km/h ("Sports Tourer" – 222 km/h; "GTC" – 223 km/h). Kombinācijā ar degvielu ekonomējošo "Start&Stop" tehnoloģiju, kas ir iekļauta standartaprīkojumā visiem "Astra BiTurbo" modeļiem, "GTC" patērē 4,9 l/100 km ("Sports Tourer" un piecdurvju hečbeks – 5,1 l/100 km), bet CO2 emisiju daudzums ir 129 g/km ("Sports Tourer" un piecdurvju hečbekam – 134 g/km).

"Astra BiTurbo" četrcilindru dīzeļdzinējā gan atsevišķi, gan kopā darbojas divas dažādu izmēru turbīnas. Mazākā turbīna rūpējas par paātrinājumu pie zemiem dzinēja apgriezieniem, tādējādi izvairoties no tā dēvētā nevēlamā "turbo bedres" efekta. Jau no 1 250 apgriezieniem minūtē vadītāja rīcībā ir 320 Nm – tie ir 80 procenti no 400 Nm maksimālā griezes momenta, kas ir pieejams diapazonā no 1,750 līdz 2,500 apgr./min.

Pie vidējiem apgriezieniem abas turbīnas darbojas kopā – lielā turbīna vispirms saspiež ieplūdušo gaisu, bet pēc tam procesu noslēdz mazākā. Drošības vārsts tiek kontrolēts nepārtraukti, tādējādi novadot daļu no izplūdes gāzēm uz lielāko turbīnu. Pie augstiem apgriezieniem (no aptuveni 3 000 apgr./min) visas izplūdes gāzes plūst tieši uz lielo turbīnu, nodrošinot vienmērīgu jaudas padevi arī liela braukšanas ātruma gadījumā.

Ņemot vērā, ka "Astra" modeļa motortelpas izvietojums ir atšķirīgs no "Insignia" modeļa, inženieri izvēlējās pārdomātu dzinēja novietošanas variantu, kur starpdzesētājs tika sadalīts divos moduļos – lielākā un mazākā dzesētājā. Tas padara šo agregātu atšķirīgu no "Insignia BiTurbo" dzinēja, kam dzesētāji atrodas dažādās vietās. Abi "Astra BiTurbo" dzinēja dzesētāji atvēsina ar gaisa palīdzību.

Jaunās "Astra BiTurbo" versijas būs iespējams pasūtīt jau rudenī, bet pie izplatītājiem tās nonāks šāgada beigās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!