Foto: Publicitātes attēli

"Opel" fundamentāli atjauno motoru klāstu. Tagadējā dzinēju pamata piedāvājuma spektrs tiks aizstāts ar pilnībā jaunām benzīna un dīzeļdzinēju saimēm. Šo pārmaiņu mērķis ir kļūt par industrijā vadošajiem ne tikai degvielas patēriņa un emisiju daudzuma ziņā, bet arī nodrošinot specifisku griezes momentu un samazinātu motora trokšņu līmeni, informē ražotājs.

Pirmais jaunais motors, ar kuru tiks iepazīstināta plašāka sabiedrības daļa, būs 1 598 kubikcentimetru četrcilindru benzīna turbodzinējs ar tiešo iesmidzināšanu un "Start&Stop" tehnoloģiju. Jaunais SIDI (spark ignition direct injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) "Ecotec" dzinējs būs pieejams ar dažādiem jaudas parametriem un vairākos automašīnu modeļos. Ražošana Ungārijas rūpnīcā tiks uzsākta šāgada beigās.

Uzsvars tika likts uz griezes momentu, kas jaunajos dzinējos ir līdz pat 187,5 Nm uz darba tilpuma litru – atzīstams rādītājs sērijveidā ražotam benzīna dzinējam. Maksimālais griezes moments ir līdz pat 300 Nm, un tas ir pieejams jau pie 1 700 apgriezieniem minūtē. Maksimālā jauda līdz pat 200 ZS tiek sasniegta pie 4 700 apgr. min. Salīdzinājumā ar iepriekšējo 1,6-litru turbo benzīna dzinēju, degvielas patēriņš un CO2 emisiju daudzums ticis samazināts par 13 procentiem.

"Jau pēc divpadsmit mēnešiem mēs prezentēsim trīs pavisam jaunas dzinēju paaudzes. Tas demonstrē to, cik ātri mēs ieviešam jaunus ražojumus," norāda "Opel" izpilddirektors Karls-Frīdrihs Strake. "Mūsu jaunais 1,6-litru tiešās iesmidzināšanas dzinējs griezes momenta ziņā ir īsts milzis. Jauda pieaug ļoti līgani un klusi," skaidro benzīna dzinēju nodaļas vadītājs Tomass Jonens.

Pirmais "Opel" dzinējs ar tiešās dzirksteļaizdedzes tehnoloģiju bija 155 ZS jaudīgais "2.2 Ecotec direct", kas savu debiju 2003. gadā piedzīvoja "Opel Signum" un "Vectra" modeļos, bet vēlāk ar to tika aprīkots arī "Zafira". 2007. gadā "GT" piedāvāja pirmo benzīna turbodzinēju no "Opel" ar tiešo iesmidzināšanu – divu litru agregātu ar 264 ZS jaudu. Gadu vēlāk šis motors tika prezentēts "Insignia" modelī, un "Opel" flagmanī tas bija pieejams divos variantos: 220 ZS un 250 ZS. Jaunais "Astra OPC" tiks aprīkots ar šī dzinēja jaunāko 280 ZS jaudas versiju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!