'Peugeot' elektriskā komercauto klāstu papildina 'e-Partner'
Foto: Publicitātes foto

"Peugeot" kļuvis par vienu no pirmajiem autoražotājiem, kas Eiropā piedāvā visaptverošu elektrisko komercauto klāstu un turpina attīstību šajā virzienā. Jaunajam "Peugeot e-Expert" un "e-Boxer" tagad pievienojies arī jaunais "e-Partner".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Peugeot e-Partner" tiks piedāvāts vairākās versijās – šī komercauto elektriskā sniedzamība variē līdz 275 kilometriem, tam ir pieejama standarta un pagarinātā virsbūve, kā arī divu veidu tā dēvētie silueti jeb salona konfigurācijas. Tas nozīmē, ka "e-Partner" var būt furgons ar līdz pat trim sēdvietām vai arī automobilis ar padziļināto kabīni un piecām sēdvietām.

"e-Partner" vilktspēja ir 750 kilogrami, bet kravnesība – 800 kilogrami. Savukārt kravas telpas maksimālā ietilpība ir 4,4 m3. Tā ir tieši tāda pati kā modelim ar iekšdedzes dzinēju.

Tā kā gandrīz 80% komercautomobiļu vadītāju dienā vidēji nobrauc mazāk nekā 200 kilometrus, "Peugeot Partner" elektriskā versija ir piemērota izvēle.

Būvēts uz modulārās platformas ("Efficient Modular Platform" jeb EMP2), jaunais "e-Partner" ir aprīkots ar 100 kW (260 Nm) elektromotoru. Tā kā maksimālais griezes moments ir pieejams jau no starta, automobiļa reakcija ir momentāna, bez vibrācijām, trokšņiem, ātrumu pārslēgšanas un, protams, CO2 izmešiem.

Elektromobiļa akumulators atrodas zem grīdas un tādējādi ne mazākajā mērā neietekmē kravas telpas tilpumu. Turklāt akumulatora komplekta novietojums paaugstina mašīnas stingrību.

"Peugeot e-Partner" piedāvā trīs braukšanas režīmus: "Eco" (60 kW, 190 Nm), kas veicina ekonomiju un sniedzamību, kā arī braukšanas vienmērīgumu; "Normal" (80 kW, 210 Nm), kas ir optimāls ikdienas lietošanai; un "Power" (100 kW, 260 Nm), kas optimizē veiktspēju, kad jātransportē smagas kravas.

Abas jaunā "e-Partner" versijas (standarta un pagarinātā) ir pieejamas ar 50 kWh litija jonu akumulatoru, kurš sastāv no 18 moduļiem. "e-Partner" atkarībā no versijas nodrošina līdz pat 275 km sniedzamību (WLTP ciklā) bez atkārtotas akumulatora uzlādes.

Akumulatora termokontrole, kas ir savienota ar pasažieru salona apsildes sistēmu, ļauj ātri uzlādēt akumulatoru, optimizēt ar uzlādi nobraucamo attālumu un palielināt akumulatora kalpošanas laiku. Termokontrole arī dod iespēju izmantot lādētājus ar 100 kW jaudu un sasniegt 80% uzlādes 30 minūtēs.

"e-Partner" pasažieriem nodrošina klimata komfortu ar 5 kW apsildes rezistoru, kā arī apsildāmiem sēdekļiem (atkarībā no versijas).

Elektriskajam furgonam ir gluda grīda, kuras lietderīgais garums standarta versijā ir palielināts līdz 3,09 metriem un līdz 3,44 metriem pagarinātajā versijā, kā arī nolokāma centrālā sēdekļa atzveltne ar mobilā biroja aprīkojumu. To var pagriezt gan pret pasažieri, gan pret vadītāju, bet zem centrālā sēdekļa ir arī slēdzama mantu glabātuve. Turklāt centrālā sēdvieta ir lielāka, jo elektriskajam furgonam nav stāvbremzes sviras.

Viscaur salonam pārdomātās vietās atrodas novietnes, kas radītas visdažādākajām vajadzībām. Plauktu un kastīšu kopējais tilpums ir 113 litri. To vidū ir divi cimdu nodalījumi tieši pasažiera rokas stiepiena attālumā. Vienā no tiem brīvi ietilpst 15 collu klēpjdators, kuram šeit pat paredzēta arī uzlādes iespēja. Pēc vajadzības šo nodalījumu var arī atdzesēt.

Lai garantētu braucēju drošību un komfortu, 100% elektriskais "e-Partner" var tikt apgādāts ar šādām tehnoloģijām un atbalsta aprīkojumu: brīvroku sistēmu, viedtālruņa bezvadu uzlādes platformu, "Advanced Grip Control" sistēmu ar pieciem saķeres līmeņiem, asistentu gaitas uzsākšanai slīpumā, atpakaļskata kameru, aizmugures un sānu monitorēšanas sistēmu ar apkārtnes atainojumu atsevišķā piecu collu ekrānā, nevis atpakaļskata spogulī, sistēmu, kas brīdina par novirzīšanos no savas joslas, automātisko ārkārtas bremzēšanas sistēmu, automātisko pārslēgšanos starp tuvajām un tālajām gaismām.

Rūpējoties par gājēju drošību pilsētā, "e-Partner" brīdina par klātbūtni ar labi dzirdamu signālu, ja braukšanas ātrums nepārsniedz 30 km/h. Tas strādā gan braucot uz priekšu, gan atpakaļgaitā.

Šī auto izstrādāju viens no mērķiem ir izlīdzināt lietošanas kopējās izmaksas starp automašīnu ar iekšdedzes dzinēju un elektromobili. Svarīgi, ka tas attiecas uz pilnīgi visām izmaksām, ne tikai līzingu.

Elektriska automobiļa iegādes cena ir augstāka, taču jāņem vērā vairāki būtiski faktori: elektromobilim ir augstāka atlikusī vērtība pie pārdošanas otrreizējā tirgū, pastāv virkne finansiāla rakstura veicināšanas pasākumu (tai skaitā zemāki reģistrācijas izdevumi, nodokļu atlaides, izdevīgāki apdrošināšanas nosacījumi), uzturēšana ir lētāka (par aptuveni 50% zemāki izdevumi 48 mēnešu periodā) un arī tēriņi par patērēto enerģiju ir zemāki (elektroauto izmaksā par līdz pat 70% lētāk nekā auto ar iekšdedzes dzinēju).

Jaunais "Peugeot e-Partner" Baltijas valstu tirgū nonāks gada otrajā pusē. Modelis tiek ražots "Peugeot" rūpnīcā Vigo, Spānijā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Peugeot
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form