Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Toyota" prezentējusi jaunās, nu jau piektās paaudzes "Prius" hibrīdu. Ja Japānas tirgū tas būs pieejams gan kā pašuzlādes, gan spraudņa hibrīds, tad Eiropas tirgum tiks piegādāta tikai šī modeļa "plug-in" versija. Eiropas tirgum paredzētā modifikācija tiks prezentēta 5. decembrī.

Piektajā paaudzē "Toyota Prius" joprojām ir piecdurvju liftbeks, tomēr tagad aizmugurējo durvju rokturi ir iestrādāti logu rāmja aizmugurē, līdzīgi kā citiem japāņu automobiļiem. Savukārt motora pārsegs un jumta līnija ir kļuvusi garāka, piešķirot automobilim sportiskāku siluetu.

Interjerā ir digitālais mērinstrumentu panelis un milzīgs multimediju sistēmas ekrāns, savukārt vēl atsevišķs ekrāns ir klimata kontroles vadībai. Pārnesumkārbas vadības svira tagad ir novietota centrālajā tunelī, nevis priekšējā panelī, kā līdz šim.

Uzlādējamais hibrīds "Toyota Prius PHEV" ir gandrīz divkārt jaudīgāks nekā iepriekšējā paaudzē – tā hibrīda spēka agregāts attīsta 223 zirgspēku (agrāko 122 ZS vietā). Tas panākts, apvienojot 148 ZS jaudīgu divu litru benzīna dzinēju ar 160 ZS elektromotoru, kas arī vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem.

Rezultātā ir krietni uzlabojusies "Prius" veiktspēja – no vietas līdz 100 km/h tas paātrinās 6,7 sekundēs, bet ar pilnu 13,6 kWh akumulatora uzlādi spēj nobraukt līdz 60 km distanci simtprocentīgi elektriskā režīmā, kas ir par 50 procentiem vairāk nekā priekštecim.

Atgādinām, ka "Toyota Prius" bija pirmais globāli pieejamais sērijveida hibrīds, kas debitēja 1997. gadā – kopš tā laika "Prius" pasaulē ir pārdots vairāk nekā piecos miljonos eksemplāru. Kā aprēķinājis pats autoražotājs, tas ļāvis CO2 izmešus samazināt par vairāk nekā 82 miljoniem tonnu salīdzinājumā ar tādu pašu gabarītu iekšdedzes motora auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!