'Porsche 918 Spyder' – ātrākais sērijveida auto Nirburgringas trasē
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Porsche" paziņojusi, ka šodien Frankfurtes autoizstādē prezentētā "918 Spyder" sērijveida versija ir visātrākais koplietošanas ceļiem paredzētais automobilis leģendārajā Nirburgringas sacīkšu trasē, apli nobraucot rekorda sešās minūtēs un 57 sekundēs. Par šo "Porsche" trasē ātrāki ir tikai īsti sacīkšu auto – "Radical SR8" un "SR8LM" – kas trases apli nobrauc divās līdz deviņās sekundēs ātrāk.

Nirburgringas trases apļa rekordu sērijveida automobiļiem ar "Porsche 918 Spyder" uzstādīja autoražotāja testu pilots Marks Lībs. Braucienam, kurā vidējais ātrums sasniedza 179,5 km/h, tika izmantota spēkrata versija ar papildus aprīkojumā pieejamo "Weissach" pakotni. Šādā versijā automobilis ir par 35 kg vieglāks, ir aprīkots ar magnija sakausējuma riteņu diskiem un virsbūves papildus aerodinamiskajiem elementiem. Savukārt svars samazināts, atsakoties no klimata kontroles, audio sistēmas un durvju apšuvēm.

"Porsche 918 Spyder" aprīkots ar 887 zirgspēku jaudīgu hibrīda spēka agregātu, kas apvieno 608 ZS jaudīgu 4,6 litru V8 benzīna dzinēju, divus elektromotorus ar 129 un 156 ZS jaudu, kā arī septiņu kilovatstundu litija jonu akumulatoru komplektu un septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu.

No vietas līdz 100 km/h "Porsche" hibrīds paātrinās 2,8 sekundēs, no vietas līdz 200 km/h – 7,7 sekundēs; bet līdz 300 km/h – 22 sekundēs. Automobiļa maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 344 km/h.

Tikai ar elektroenerģiju "Porsche 918 Spyder" spējīgs nobraukt 16 līdz 32 kilometru attālumu. Darbojoties tikai elektromotoriem, kas novietoti katrs uz savas riteņu ass, "Porsche" līdz 100 km/h paātrinās septiņās sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 150 km/h atzīmes. Kopumā ir pieci hibrīda sistēmas darbības režīmi, kurus autovadītājs var pārslēgt ar pogu uz stūresrata.

"Porsche 918 Spyder" tiks izgatavots pavisam 918 eksemplāros. Eiropas tirgū šis ekskluzīvais superauto maksās 645 tūkstošus eiro.

Tags

Frankfurtes autoizstāde Porsche

Comment Form