Foto: Publicitātes foto

"718 Boxster" un "718 Cayman" – šādi sauksies divdurvju sporta automašīnas ar vidū novietoto motoru, ko piedāvās "Porsche" nākamā gada modeļu pārbūves ietvaros.

Štutgartes autoražotājs 718. sērijas modeļus veidoja, paturot prātā šāda paša tipa 1957. gada sporta automašīnu, kas guva lielus panākumus dažādās autosacīkstēs.

"718 Boxster" un "718 Cayman" ir daudz savstarpēju līdzību – gan vizuālā, gan tehniskā ziņā. Nākotnē abiem modeļiem būs vienlīdz jaudīgi četrcilindru motori ar turbouzlādi. Rodsteris būs pieejams augstākā cenu kategorijā nekā "Coupé" – gluži tāpat kā 911. sērijas modeļiem.

Ar 718. sērijas modeļiem tiek turpināta četrcilindru koncepcija un "Porsche" sporta automašīnu vēsture. Jaunākais piemērs ir sacīkšu automašīna "919 Hybrid LMP1", kurai arī ir četrcilindru motors ar turbopūti un tikai divu litru darba tilpumu.

Četrcilindru boksermotoriem ir senas tradīcijas "Porsche" automašīnās – ar tiem ir gūti neticami panākumi. Divdesmitā gadsimta piecdesmito gadu beigās 718. sērijas modelis, leģendārās automašīnas "Porsche 550 Spyder" pēctecis, iemiesoja sevī četrcilindru boksermotoru.

Gan 1960. gada 12 stundu sacīkstēs Sebringā, gan čempionātā "European Hill Climb Championship", kas notika laika posmā no 1958. gada līdz 1961. gadam, "Porsche" 718. modelis bija pārāks pār neskaitāmajiem sāncenšiem, pateicoties savam jaudīgajam četrcilindru dzinējam. 718. modelis trīs reizes ieguva pirmo vietu laika posmā no 1959. gada līdz 1960. gadam Sicīlijas sacīkstēs "Targa Florio". Sacīkstēs "24 Hours of Le Mans" 1958. gadā "718 RSK" ar savu 142 ZS četrcilindru agregātu guva uzvaru savā klasē.

2014. gadā "Porsche" atgriezās slaveno sacīkšu "Le Mans" un WEC Pasaules Izturības čempionāta (World Endurance Championship) augšgalā ar sacīkšu automašīnu "919 Hybrid". Automašīna LMP1, kas tika radīta ar mērķi panākt izcilu efektivitāti, ir vissarežģītākā sacīkšu automašīna, kādu "Porsche" jelkad ir izveidojis. Tā kalpo kā platforma fundamentālai tehnoloģiskajai izpētei turpmākajiem sērijveida modeļiem, apvienojot divas dažādas enerģijas reģenerācijas sistēmas ar divu litru četrcilindru turbopūtes motoru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!