Foto: Publicitātes foto

"Scania" turpina īstenot elektrifikācijas plānu, lai sadarbībā ar klientiem sasniegtu zinātniski pamatotus CO2 samazināšanas mērķus.

Saskaņā ar savu attīstības plānu "Scania" ievieš jaunas paaudzes BEV kravas auto. Jaunā paaudze plašam klientu lokam ar dažādām vajadzībām pavērs durvis uz elektrificētā transporta pasauli. Ar 624 kWh akumulatoriem "Scania" nodrošina pamatu nopietnām pārmaiņām gan elektrisko kravas automašīnu attīstībā, gan to lomā reģionālajos pārvadājumos.

"Tas ir nozīmīgs pavērsiens gan mums, gan mūsu partneriem," saka "Scania" izpilddirektors Kristians Levins. "Mēs palielinām savu klāstu visās dimensijās, piedāvājot nebijušas iespējas plašam klientu lokam un visai transporta ekosistēmai. Šīs kravas mašīnas ir daļa no risinājuma, kas apmierina visas prasības, kuras izvirza pēc elektrifikācijas alkstošā transporta nozare."

Jaunā BEV kravas auto paaudze ir veidota uz klasiskajiem "Scania" pamatiem: modularitāte, ilgtspējība un kopējās ekspluatācijas izmaksas, kuras ir tādas pašas kā parastam kravas transportam vai pat labākas. Arī jaunākajiem "Scania" kravas elektroauto tiek nodrošināta pilna pakalpojumu programma, kas ietver gan uzlādi, gan finansējumu, gan apdrošināšanu, gan apkopi.

"Šis jaunievedums "Scania" produktu portfelī ir lieliska ziņa tiem klientiem, kuri ir gatavi uzņemties atbildību," saka "Scania" vecākais viceprezidents un elektrifikācijas vadītājs Fredriks Allārs. "Mēs veicinām savu klientu pāreju uz elektrificētu transportu, piedāvājot tādas viņiem svarīgas vērtības kā cieša partnerība un nulles emisija."

Jaunie "Scania" modeļi būs pieejami ar guļamkabīni, šasiju, kā arī vilcēju un vairākām piekabju variācijām, tostarp pārtikas transportēšanai ar regulējamu temperatūru. Veicamais attālums ir atkarīgs no svara, konfigurācijas un ceļa īpatnībām, bet 4x2 vilcējs ar sešiem akumulatoriem, braucot vidēji ar 80 km/h, pa šoseju starp uzlādēm spēj mērot pat 350 km.

Visizdevīgākie ir maršruti ar plānotu uzlādi transporta uzņēmuma bāzē vai galamērķī. Darbības diapazonu, protams, palielina uzlāde šofera obligāto 45 minūšu paužu laikā. Uzlādes jauda ir līdz 375 kW, un tas nozīmē, ka stundas laikā nobraucamais attālums pieaug par 270–300 km. Pastāvīgais jaudas līmenis "Scania 45 R" un "S" modeļiem ir 410 kW (560 ZS).

"Elektrificētā piedāvājuma ziņā "Scania" ir sasniegusi patīkamu briedumu," saka Fredriks Allārs. "Ar šo nozīmīgo papildinājumu mūsu esošajiem hibrīdiem un 2020. gadā prezentētajiem BEV auto izmantošanai pilsētā tagad mēs klientiem varam piedāvāt ilgtspējīgu un visaptverošu nulles emisijas risinājumu klāstu."

"Scania" BEV kravas auto sākotnēji var pasūtīt kā 4x2 vilcējus vai 6x2*4 ar šasiju. Pateicoties Eiropas regulai, kura atļauj izmantot lielākus transportlīdzekļus, 4x2 vilcējam ar sešiem akumulatoriem attālums starp asīm ir 4150 mm, kas ir ļoti izdevīgi no praktiskā viedokļa. Vilcēja un piekabes pilna masa var būt līdz 64 tonnām.

"Lai stātos pretī globālajam CO2 izmešu samazināšanas izaicinājumam, mums visiem ir jāatrod jauni ražošanas un patērēšanas veidi," saka Kristians Levins. ""Scania" kompānijai vienmēr ir bijusi svarīga izmešu samazināšana, kā arī atkārtota lietu izmantošana un pārstrāde. Vienīgais, kas stāv starp mums un no fosilā kurināmā neatkarīga elektrotransporta, ir nepilnīgā uzlādes infrastruktūra, taču arī šajā jomā pašlaik ir vērojams liels progress."

Eiropas klientiem, kas labprāt veiktu iespaidīgus ieguldījumus BEV kravas auto iegādē, uzlādes aspekts ir ļoti svarīgs. "Scania" ir apvienojusies ar globāliem partneriem, kas ar "Scania" palīdzību kā vienojošo posmu var piedāvāt pilnīgus uzlādes risinājumus netraucētai un nākotnes izaicinājumiem gatavai BEV lietošanai.

Jauno modeļu ražošana tiks sākta 2023. gada ceturtajā ceturksnī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!