Foto: Publicitātes foto

"Škoda" publicējusi pirmo informāciju par gaidāmo elektrisko apvidnieku "Enyaq iV", kas būs pirmais šīs čehu markas automobilis, kas izgatavots uz "Volkswagen" (VW) koncerna MEB platformas. Elektriskā "Škoda Enyaq iV" būs pieejama vairākās jaudas un piedziņas modifikācijās.

"Škoda Enyaq iV" tiks piedāvāta ar elektromotoriem piecās dažādās jaudas modifikācijās. Tāpat klientiem būs izvēle starp aizmugurējo riteņu vai visu riteņu piedziņu. Savukārt versija ar vislielāko akumulatoru ļaus ar šo apvidnieku bez atkārtotas uzlādes nobraukt līdz 500 kilometru distanci.

Uz MEB platformas topošā "Škoda" būs līdzinieks VW "ID" saimes modeļiem. 4,6 metrus garā automobiļa riteņu garenbāze būs 2,77 metri, kas ir vairāk nekā, piemēram, "Octavia" modelim. Čehu elektriskā apvidnieka bagāžas nodalījuma tilpums būs 585 litri. Tāpat tas būs spējīgs vilkt līdz pat 1,2 tonnu piekabi.

Bāzes versijā "Škoda Enyaq iV" būs ar 55 kWh akumulatoru, kas ļaus nobraukt līdz 340 km bez atkārtotas akumulatora uzlādes. Vēl būs pieejamas arī versijas ar 62 un 82 kWh akumulatoru. Tāpat arī atšķirsies elektromotora jauda, kas atkarībā no modifikācijas būs 148 līdz 204 zirgspēki.

Sportiskākās "Enyaq iV" versijas būs ar pilnpiedziņu – "80X" un "vRS". Abas tiks komplektētas ar 82 kWh akumulatoru un diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda būs attiecīgi 265 un 306 ZS.

Sportiskā "vRS" versija no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,2 sekundēs un maksimāli sasniegs 180 km/h. Abas minētās pilnpiedziņas versijas spēs nobraukt līdz 460 km distanci bez atkārtotas akumulatora uzlādes.

Akumulatorus būs iespējams lādēt, kā no tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas (2,3 kW), tā arī ātrās uzlādes stacijās ar līdz pat 125 kW jaudu. Ražotājs sola, ka akumulatoru līdz 80% uzlādēt būs iespējams 40 minūtēs.

"Škoda Enyaq iV" ražošanā nonāks vēl līdz šī gada beigām rūpnīcā Čehijā, savukārt tirdzniecībā šis elektromobilis nonāks 2021. gada sākumā.

"Škoda" piedāvājuma elektrifikācijas programma paredz 10 jaunus modeļus līdz 2022. gadam. Šim nolūkam autoražotājs atvēlējis divu miljardu eiro investīcijas. Šobrīd "iV" saimē ir jau "CITIGOe iV" mazauto un "Superb iV" uzlādējamais hibrīds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!