'Toyota' prezentējusi jaunu kompakto apvidnieku 'Yaris Cross'
Foto: Publicitātes foto

Jaunais kompaktais apvidnieks "Toyota Yaris Cross", kura pasaules debija tika pārraidīta tiešraidē interneta vidē, ir izstrādāts un būvēts Eiropas tirgum, lai atbilstu tieši šī reģiona B-SUV tirgus segmenta prasībām un vajadzībām. Sākot no 2021. gada, tas tiks ražots arī Eiropā, rūpnīcā "Toyota" rūpnīcā Francijā kopā ar jaunās paaudzes "Yaris" hečbeku.

"Yaris Cross" izmanto "Toyota" ceturtās paaudzes hibrīdtehnoloģiju. 2012. gadā "Toyota" izlaida pirmo "Yaris Hybrid" hečbeku un veiksmīgi ieviesa pilnā hibrīda tehnoloģiju B segmenta automobiļos. Kopš tā laika Eiropā ir pārdots vairāk nekā pusmiljons hibrīdu, padarot tos par spēcīgu rīku sabiedrības informētības un šīs tehnoloģijas novērtējuma uzlabošanā.

"Yaris Cross" ir pirmais "Toyota" modelis, kurā tiek izmantota japāņu autoražotāja jaunākā hibrīdsistēma, kas izstrādāta no lielākām 2,0 un 2,5 litru spēka piedziņām, kuras izmantotas tādos jaunākos modeļos kā "Corolla", "C-HR", "RAV4" un "Camry".

Rezultātā "Yaris Cross" modelī ir uzstādīts jauns 1,5 litru, trīs cilindru Atkinsona cikla benzīna dzinējs ar smalku mehāniku, lai samazinātu berzi un mehāniskos zaudējumus un optimizētu degmaisījuma sadegšanas ātrumu. Šim dzinējam ir liels griezes moments pie maziem motora apgriezieniem un lieliska degvielas patēriņa efektivitāte. Dzinēja termiskā lietderība tiek novērtēta ar 40% – tas ir vairāk nekā līdzīgiem dīzeļdegvielas dzinējiem un nodrošina ievērojamu degvielas ietaupījumu un zemu CO2 emisiju.

Jaunās hibrīdsistēmas maksimālā jauda ir 116 ZS. Īpaša uzmanība pievērsta strāvas piegādei, padarot sistēmu viegli vadāmu. CO2 emisiju efektivitāte priekšējās piedziņas modelim ir no 90 g/km, un "AWD-i" versijai mazāk nekā 100 g/km.

"Yaris Cross" seko radniecīgā hečbeka modeļa piemēram, izmantojot "Toyota" jauno "GA-B" auto platformu. Tā nodrošina īpaši stingru korpusu un labi līdzsvarotu šasiju. Dinamiskās īpašības vēl vairāk uzlabo hibrīda "AWD-i" modeli, kurā izmantota dubulto ķīļu aizmugurējā piekares sistēma.

Viena no pazīmēm, kas jauno "Yaris Cross" padara par autentisku SUV, ir inteliģentās pilnpiedziņas sistēmas pieejamība. Tā ir unikāla pazīme šīs klases hibrīdmodelim. Kā jau elektroniska sistēma, tā ir kompaktāka un vieglāka par mehāniskām AWD daļām, ļaujot "Yaris Cross Hybrid AWD-i" sasniegt labāku degvielas patēriņu un CO2 emisijas nekā jebkuram no tā pilnpiedziņas B-SUV konkurentiem.

Sistēma pārvada piedziņas griezes momentu uz aizmugurējo asi, kad uzsāk kustību un palielina ātrumu. Parastos braukšanas apstākļos "Yaris Cross" izmanto priekšējo piedziņu, bet pēc sliktas saķeres apstākļu konstatēšanas automātiski ieslēdzas pilnpiedziņa. Tas var notikt, piemēram, uz slapja bruģa, spēcīgā lietū, uz slapja vai sablīvēta sniega, vai arī uz grants ceļa.

Jaunā "Yaris Cross" veiktspēja drošības ziņā ir balstīta uz GA-B platformu, kas piešķir auto īpaši stingru korpusu. Savukārt "Toyota Safety Sense" aktīvās drošības sistēmas ļaus mazināt negadījumu risku, izmantojot vadītāja informēšanu, savlaicīgu brīdināšanu un, kur tas nepieciešams, automātisku bremzēšanu un stūrēšanas pārņemšanu.

"Toyota Yaris Cross" tirdzniecība Latvijā sāksies 2021. gada vasarā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Toyota
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form