Foto: Publicitātes foto
Ķīniešu kapitāla uzņēmums "National Electric Vehicle Sweden AB" (NEVS), kurš pēc SAAB bankrota kļuva par šī autoražotāja īpašnieku, prezentējis modernizēto "9-3" un "9-3X" modeļa versiju. Turpmāk tie vairs nebūs pieejami ar SAAB marku, bet gan tos rotās NEVS uzraksts, jo jaunajam īpašniekam nav tiesību uz pazīstamo SAAB marku – gan nosaukumu, gan emblēmu.

"NEVS 9-3" un "9-3X" ir izgatavoti uz modernizētas līdzšinējā, no 2002. gada ražotā "SAAB 9-3" platformas. Abi spēkrati ir aprīkoti ar elektromotoru, tomēr kompānija šobrīd neatklāj detalizētāku informāciju par to tehniskajiem raksturlielumiem. Zināms vien tas, ka bez atkārtotas uzlādes elektromobilis būs spējīgs nobraukt līdz 300 km distanci.

Jauno elektromobiļu aprīkojumā ir bezvadu interneta piekļuves punkts, tehnisko mezglu programmatūras atjaunināšana caur internetu (nevis auto pieslēgšanu pie servisa datora), viedierīču aplikācija attālinātai kontrolei pār spēkratu, kā arī salona gaisa attīrīšanas sistēma.

Jaunos "NEVS 9-3" un "9-3X" izmantos Ķīnas pilsētā ar 15,5 miljoniem iedzīvotāju, kur šie elektromobiļi būs koplietošanas servisā.

Abi elektromobiļa modeļi tiks ražoti Ķīnā. NEVS norāda, ka jau saņēmusi 150 tūkstošu pasūtinājumu no dažādām Ķīnas kompānijām.

Pēdējais automobilis ar SAAB nosaukumu no ražošanas konveijera Zviedrijā noripoja 2014. gada maijā. Savukārt tiesības uz SAAB marku un emblēmu saglabā aviācijas uzņēmums "SAAB AB", kurš sākotnēji atļāva ķīniešiem izmantot tikai SAAB nosaukumu, bet ne emblēmu, bet vēlāk liedza arī SAAB vārdu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!