Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Volkswagen" īsi pirms Ziemassvētkiem pārtraukusi "Passat" sedana ražošanu, autoražotāja preses dienests apstiprinājis britu izdevumam "Autocar", tādējādi pieliekot punktu "Passat" sedanu 33 gadus ilgajai vēsturei Eiropā.

Šobrīd "Passat" modeļa (B8 – rūpnīcas indekss) piedāvājumā vairs var iegādāties tikai universāli "Variant". Līdzīgākais modelis "Passat" sedanam VW piedāvājumā ir cenas ziņā dārgākais liftbeks "Arteon". Savukārt "Passat" vietā VW gatavo līdzīgu gabarītu elektromobili "Aero".

Pirmajos 15 gados pēc "Passat" modeļa debijas 1973. gadā tas bija pieejams kā trīsdurvju hečbeks, piecdurvju liftbeks vai universālis, bet pirms 33 gadiem – 1988. gadā – "Passat" (B3) pirmo reizi bija pieejams arī kā sedans. Kopš tā laika modelis uz konveijera tika pārstāvēts sedana un universāļa modifikācijās.
Atgādinām, ka pērn VW pārtrauca "Passat" sedana piegādes uz Ziemeļameriku, tādējādi šī modeļa sedans, kopš tas vairs nav pieejams arī dzimtajā Eiropā, nu vairs pieejams tikai Ķīnas tirgū. Eiropā "Passat" universālis esot pieprasītāks, tādēļ VW nolēmis optimizēt savu piedāvājumu šajā reģionā.
VW piedāvājumā šobrīd ir divi līdzīgu gabarītu universāļi – "Passat Variant" un stilīgais "Arteon Shooting Brake". Pēc provizoriskas informācijas, "Arteon" modeļa dienas ir skaitītas, jo 2023. gadā debitēs jaunās paaudzes "Passat" (B9) universālis uz MQB platformas, kas markas piedāvājumā aizstāšot arī "Arteon" abās tā virsbūves versijās.

Neskaitot jauno "Passat", 2023. gadā gaidāma arī elektriskā "Aero" modeļa debija, kas būs izstrādāts uz MEB platformas, kas pazīstama vēl no "ID.3" un "ID.4" modeļa, un sniegs daudz ietilpīgāku salonu. Perspektīvā tieši "Aero" modeļu saime VW piedāvājumā aizstās iekšdedzes dzinēju "Passat" modeli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!