Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Volkswagen" (VW) ceturtdienas, 24. oktobra, vakarā Volfsburgā prezentējusi jaunās, jau astotās paaudzes "Golf" modeli. Šis kompaktais hečbeks būs ar plašāku elektrifikāciju tā piedāvājumā – tam pirmo reizi būs daļējā hibrīda (mild-hybrid) sistēma, kā arī vairākas uzlādējamā hibrīda modifikācijas.

Ar pasaulē pārdotiem 35 miljoniem automobiļu "Golf" ir visu laiku veiksmīgākais VW modelis. Jaunākās paaudzes "Golf" ir digitalizēts, intuitīvi vadāms un inovatīvi elektrificēts. Ar piecām hibrīda dzinēju versijām tas veicina kompaktklases elektrificēšanu.

Pateicoties "Travel Assist" palīgsistēmai, astotās paaudzes "Golf" spēj līdz pat 210 km/h braukt daļēji automatizētā režīmā, kā arī šis ir pirmais ar "Car2X" aprīkotais VW modelis, kas izmanto satiksmes kolektīvo intelektu, lai savlaicīgi brīdinātu par sarežģījumiem uz ceļa. "Golf" būs pieejams Latvijā 2020. gada pavasarī.

Astotās paaudzes "Golf" ir pirmais VW, kas veidots uz jaunākās MQB modulārās platformas versijas. Atgādinām, ka 2012. gadā septītās paaudzes "Golf" modelis kļuva par pirmo, kas veidots uz MQB platformas. Šobrīd vairāki pasaulē pieprasītākie modeļi tiek izstrādāti, balstoties uz šo plaši modificējamo platformu, piemēram, "Passat", kura pārdošanas apjomi mērāmi miljonos vienību, kā arī "Tiguan", "T-Roc" un daudzi citi.

Jaunajam Golf pieejamas vairākas dzinēja versijas – benzīna (TSI), dīzeļdegvielas (TDI), dabasgāzes (TGI), daļējā hibrīda (eTSI) un "plug-in" hibrīda (eHybrid). Visi benzīna un dīzeļdegvielas dzinēji ir aprīkoti ar turbīnām un tiešo iesmidzināšanu. To pieejamā jauda ir no 90 ZS līdz vairāk nekā 300 ZS. Pirmo reizi "Golf" būs pieejamas astoņas dzinēju versijas.

Divi trīscilindru benzīna dzinēji, kas attīsta 90 un 110 ZS jaudu, kā arī jaunajā klāstā tiks piedāvāti divi četru cilindru dīzeļdzinēji ar 115 ZS un 150 ZS jaudu. Jaunajiem "TSI" variantiem ir jo sevišķi zems degvielas patēriņš un kaitīgo izmešu rādītāji, pateicoties inovatīvajam "TSI Miller" sadegšanas procesam.

Papildus tam dīzeļdegvielas (TDI) dzinējos VW pielieto jaunu "TDI" elementu – dubulto "AdBlue" iesmidzināšanu, lai ievērojami samazinātu slāpekļa oksīdu izmešus (NOx). Jaunā "TDI" patēriņš ir līdz pat 17% mazāks nekā iepriekšējiem dzinējiem, sola ražotājs.

Jaunais "Golf" būs pirmais VW modelis, kas pieejams ar piecām hibrīda dzinēju versijām. Pirmo reizi VW iepazīstina ar savu 48V tehnoloģiju – 48V siksnas piedziņas startera ģenerators, 48V litija jonu akumulators un efektīvo "TSI" dzinēju jaunākā paaudze veido nebijušu mērenā hibrīda piedziņu "eTSI". Tādējādi tiek panākti jūtami ieguvumi – patēriņš samazināts par aptuveni 10% (WLTP).

VW piedāvās "Golf" ar trīs "eTSI" jaudas parametriem – 110 ZS, 130 ZS un 150 ZS. Pieprasītākā modeļa astotā versija būs pieejama arī kā divi pilnvērtīgi "plug-in" hibrīda varianti. "Plug-in eHybrid" jaunā versija attīstīs 204 ZS jaudu, bet "plug-in GTE" versija ar sportiskākiem regulējumiem sasniegs 245 ZS.

Jaunā "Golf" eksterjers ir dinamiska veidola un vizuāli šķiet izstieptāks, bet tā kompaktie izmēri ir saglabāti – 4284 mm garš, 1789 mm plats un 1456 mm augsts, bet automobiļa riteņu garenbāze ir 2636 mm. Papildus tam katra virsbūves daļa ir pārveidota un pielāgota vēja tunelī – pretestības koeficients (Cd vērtība) samazināts līdz 0,275.

LED tehnoloģija visos modeļos aizstāj tradicionālo apgaismojumu, līdz ar to par astotās paaudzes "Golf" dominējošo un nepārprotamo stila elementu kļūst jaunais apgaismojumu elementu dizains.

Jaunais instrumentu panelis, kā arī tiešsaistes informācijas un izklaides sistēmas saplūst viena līmeņa digitālajā panelī. Individuālas zonas ar skārienjutīgām pogām un slaideriem papildina "Golf" digitālo pasauli. Papildu tam pēc izvēles pieejams "head-up" displejs, kas svarīgāko informāciju par automobili projicē uz vējstikla.

VW ir pilnībā pārveidojis specifikāciju pakotnes. Visas jaunās līnijas piedāvās ievērojami plašāku aprīkojuma klāstu nekā to ekvivalentie priekšgājēji. Par Latvijas tirgū pieejamiem modeļiem un komplektācijām tiks paziņots nākama gada pavasarī, kad jaunais modelis būs pieejams tirgū.

Pamata specifikācijā jau iekļauti tādi elementi kā LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, "Keyless" bezatslēgas iedarbināšana, digitālais panelis, "We Connect" mobilie tiešsaistes pakalpojumi un funkcijas, daudzfunkciju stūre, automātisks gaisa kondicionieris, joslas saglabāšanas palīgsistēma "Lane Assist", sadursmes novēršanas palīgsistēma "Front Assist" ar gājēju uzraudzības sistēmu un "Car2X".

Jaunais "VW Golf" būs nopērkams jau decembra sākumā Vācijā, bet citās Eiropas valstīs – 2020. gada sākumā.

Nākamā gada laikā pasaules tirgū tiks piedāvātas arī "Golf GTI", "GTI TCR", "Golf GTD", "Golf GTE" un "Golf R" modifikācijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!