Foto: Publicitātes foto
Sestdien, 24. oktobrī Biķernieku trasē tika aizvadītas gada noslēdzošās minirallija sacensības "Latvija 2020". Savu dalību sacensībās pieteica arī Pasaules klases ātrumlaivu pilots Nikita Lijcs, ziņo sportista pārstāvji.

Lijcs, kuram šī bija debija rallija sportā, uz starta devās ar savu ilggadējo ātrumlaivu sporta kolēģi Andri Plintu. Plintam tāpat kā Lijcam šīs bija pirmās sacensības pie rallija auto stūres.

Sportisti startēja zem rallija aprindās labi zināmās komandas VRR, sēžoties pie stūres "Renault Sport Clio" priekšpiedziņas auto ar 2 litru motoru. Bija domāts, ka komanda bez iepriekšējas pieredzes sacentīsies 2WD klasē, kas ir amatieru klase, bet sportisti tomēr tika ielikti augstākā 2000 klasē. Tā ir sportistiem ar priekšzināšanām.

Sacensības notika sešos ātrumposmos pa dažāda veida segumu – asfaltu un grants ceļu. Kopējais minirallija trases garums bija 120km. Sacensībās startēja aptuveni 150 ekipāžas. Lijca un Plintas klasē startēja 21 ekipāža.

Pirmais sacensību brauciens tika aizvadīts pa slapju un vēsu asfaltu ar vairākiem ļoti asiem pagriezieniem. Lijcs šo braucienu aizvadīja samērā piesardzīgi, jo bija jāmēro diezgan asi līkumi, kurā auto bija gandrīz pilnībā jāapstādina un jāizgriežas pa līkumu. Lijca ekipāža pēc pirmā brauciena ierindojās priekšpēdējā vietā.

Nākamajā braucienā asfalts jau bija apžuvis, un Lijcs trasi mēroja jau daudz ātrāk, drošāk un agresīvāk. Liela daļa trases bija kartodroms, kurā pilotam bija ļoti intensīvi jāgriež stūre, lai izbrauktu visus līkumus, kā arī viens no trases elementiem bija tramplīns, kuru ekipāžai veiksmīgi arī izdevās pieveikt. Šo braucienu Lijca un Plintas ekipāža finišēja jau par vienu vietu labākā pozīcijā.

Pēc pirmajiem diviem braucieniem ekipāžai bija jāaizvada pārbrauciens pa pilsētu un pēc tam jāveic tehniskā apskate, kurā tika konstatēts priekšējo disku traucējums, kurš nebija tik liels, lai sacensības tiktu apgrūtinātas.

Trešais ātrumposms tika aizvadīts saulainā laikā un pa sausu asfaltu, un tajā ekipāža pakāpās jau uz 18. vietu.

Savukārt ceturtais ātrumposms tika aizkavēts, jo kādam no skatītājiem sacensību laikā bija radušās veselības problēmas. Lai ātrās palīdzības mašīna varētu piekļūt skatītājam, kurš sacensības vēroja no meža takas, sacensības tika pārtrauktas un Biķernieku trase atbrīvota. Sacensību pārtraukums aizņēma vairāk nekā 40 minūtes, pēc kurām organizatori pieņēma lēmumu, ka ceturtais posms būs jāveic mierīgi.

Sacensību noslēdzošie ātrumposmi – piektais un sestais jau tika aizvadīti, iestājoties tumsai un slapju asfaltu. Ekipāža braucienā izmantoja gaismas lukturus, kurus viņi treniņos vēl nebija izmantojuši, un sliktā redzamība apgrūtināja braukšanu. Tomēr arī šajos posmos Lijca vadītā ekipāža kopvērtējumā pakāpās uz augšu un finišēja 17. pozīcijā.

Pēc sacensībām Nikita Lijcs saka, ka ir ļoti apmierināts ar pozitīvo sniegumu un rallijā gūto pieredzi: ''Mums šajās sacensībās galvenais bija finišēt sveikiem un veseliem, un to mēs arī izdarījām. Bija vairākas ekipāžas, kas no sacensībām izstājās tehnisku iemeslu dēļ vai piedzīvojot avārijas. Mēs esam finišējuši un tas ir galvenais!

Taujājot, vai sportistam tagad ir ''āķis lūpā'', pilots smaidot atbild, ka ir gan: ''Nenoliegšu, ka šī pieredze man ļoti patika – jaunas emocijas, azarts un adrenalīns! Mums vēl ir daudz jātrenējas, bet pieļauju, ka šis mums nebūs pēdējais brauciens pie autorallija stūres!''

Arī Andris Plinta nenoliedz, ka šī pieredze bija ļoti noderīga: ''Braukšana rallijā nenoliedzami atšķiras no ūdenssporta, tomēr Lijcs ir lielisks pilots, viņš ļoti ātri mācās! Mums vēl priekšā ir daudzi treniņi, lai atkārtoti startētu sacensībās, tomēr fakts, ka katra ātrumposmā mēs uzradījām arvien labāku rezultātu norāda uz to, ka potenciāls ir!''

Lijca un Plintas ekipāža sacensību kopvērtējumā 2000 klasē izcīnīja 17. vietu, savukārt viņu treneris, VRR komandas stūrmanis Jānis Sokolovs kopā ar pilotu Ralfu Sirmaci "Open 2WD" klasē ieguva uzvaru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!