Foto: Publicitātes foto

Padarīt autosportu energoefektīvāku un pārspēt pārējos – tieši tik ambiciozu uzdevumu "Audi" komanda ir sev izvirzījuši otrajā Dakaras iekarošanas mēģinājumā ar "RS Q e-tron". Pēc daudzsološās debijas Dakaras rallijā pagājušā gada janvārī komandas "Audi Sport" vadītājs Rolfs Mihls ir uzstādījis skaidru mērķi 2023. gadam – kopvērtējumā nokļūt uz pjedestāla.

Vecgada vakarā Matiasa Ekstroma / Emīla Bergkvista, Stefana Peteransela / Eduarda Bulanžē un Karlosa Sainsa / Lukasa Krusa ekipāžas stāsies uz starta līnijas, kam sekos 14 ātrumposmi. Septiņdesmit procenti no maršruta Saūda Arābijā komandām būs jaunums, un līdz 500 kilometriem īpašo ātrumposmu padarīs sacensības starp Sarkano jūru un Persijas līci garākas un grūtākas, nekā pagājušajā gadā.

"Esam patīkamā sportiskā spriedzē, taču vienlaikus jūtamies pienācīgi sagatavojušies šim rallijam," saka "Audi" motoru sporta nodaļas vadītājs Rolfs Mihls. "Mūsu automobilis tagad ir ļoti uzticams. Tam ir veikti būtiski uzlabojumi salīdzinājumā ar pirmās paaudzes "RS Q e-tron". Mūsu mērķis ir kāpt uz goda pjedestāla, taču šobrīd nav iespējams paredzēt visus ārējos faktorus. Viss svarīgākais atklāsies jau uz vietas Dakaras rallija laikā."

Visas trīs ekipāžas sacensībās piedalīsies ar "Audi RS Q e-tron" otro jeb uzlaboto versiju. Tā ir saņēmusi T1-U kategorijas homologāciju, kas rada zemus izmešus un paver ceļu uz rallijreida nākotni. Priekšējā un aizmugurējā tilta piedziņu nodrošina elektromotori, enerģiju iegūstot no augstsprieguma akumulatora. Augstas efektivitātes enerģijas pārveidotājs, kas sastāv no četrcilindru turbodzinēja un papildu motora-ģeneratora (MGU), pirmo reizi darbojas ar "reFuel" degvielu, palīdzot samazināt CO2 izmešus par vairāk nekā 60%. Sporta piedziņas sistēmu žurnāla "Race Tech" ekspertu vērtējumā tieši šī piedziņas koncepcija ir labākā šajā gadā.

Matiass Ekstroms, kurš ar izcīnīto 9. vietu bija labākais no "Audi" sportistiem pagājušajā gadā, velta uzslavas vārdus komandai: "Iekārtojuma detalizācija salonā, regulējumi, instrukcijas, riepu maiņas treniņi un optimālāko iespēju meklēšana – mēs esam tiešām rūpīgi piegājuši savam darbam."

Vienlaikus Dakaras rallija rekordists ar 14 uzvarām, kas piedalīsies tuksneša klasikā jau 35. reizi, Stefans Peteransels pauž, ka "pa šo gadu mēs esam guvuši lielāku pārliecību. Automobiļa izturība ir ļoti labā līmenī. Būtiski ir trīs parametri: tehnika, mūsu – pilotu – un stūrmaņu sniegums. Es sagaidu ļoti spēcīgu konkurenci no "Toyota" un "BRX"."

Trīskārtējais Dakaras rallija uzvarētājs Karloss Sainss uzsver: "Situācija pašlaik nav salīdzināma ar pagājušo gadu. Pieredze ar jauno automobili ir bijusi ļoti vērtīga, tāpēc mainās arī mūsu mērķi. 2022. gadā mēs bijām piesardzīgi, bet tagad ceram uz visaugstākajiem rezultātiem. Vislielākais izaicinājums paliek pats Dakaras rallijs. Tur katra diena sagādā pārsteigumus."

Svens Kvants no "Q Motorsport" par savu desmitiem gadu ilgo pieredzi Dakarā pilota un komandas vadītāja lomā izsakās šādi: "Pārliecība ir laba lieta, bet Dakarā tās nedrīkst būt par daudz. Loma ir ne tikai tehnikas un cilvēku spējām, bet arī veiksmei. Un to nevar paredzēt. Taču mēs esam labi sagatavojušies."

Dakaras rallijs sāksies šī gada 31. decembrī un noslēgsies 15. janvārī. Šī būs jau ceturtā reize, kad Dakaras ralliju uzņem Saūda Arābija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!