Foto: Publicitātes foto

Aizvadītajā nedēļas nogalē ziemai atbilstošos laikapstākļos norisinājās autosporta pasākums "Latvija 2021". Divi nakts ātrumposmi sestdien un astoņi ātrumposmi svētdien tika izvietoti labi zināmās trasēs Latvijas autosportā: Biķernieku kompleksajā sporta bāzē un sporta kompleksā "333". Sacensībās savstarpējās cīņās devās 115 rallija ekipāžas.

Tradicionāli pasākums ekipāžas un līdzjutējus priecēja Latvijas zelta rudenī, bet šis gads nāca ar jaunu formātu – rallijs ziemā, kas pārbaudīja ekipāžu un braucēju spēju pielāgoties mainīgajam segumam, kā arī laikapstākļiem. Rallijsprinta un vēsturiskā rallija ekipāžas aizvadīja sacensības desmit ātrumposmos, bet minirallija sešos ātrumposmos.

Jānis Krastiņš, sacensību rīkotājs: "Sākumā es gribētu pateikties visām ekipāžām, kuras ņēma dalību šajās sacensībās, kā arī pateikt lielu paldies visiem, kuri iesaistījās rallija un trases sagatavošanās darbos, neskatoties uz to, ka laikapstākļi mainījās ik brīdi. Rallijs "Latvija" jau kopš savas dzimšanas nav bijis viegls, arī tagad tas sagādāja izaicinājumus. Esam sacensības aizvadījuši gan vasarā, gan rudenī un nu jau arī ziemā – pilnam komplektam pietrūkst tikai pavasaris, bet domas par šādu formātu mums arī ir," iesāk Jānis.

"Zinām, ka daudzi bija vīlušies, ka sacensības nevarēja notikt sākotnēji plānotajā laikā, 30. oktobrī, bet diemžēl situācija valstī noteica dažādas korekcijas, kurām mums bija jāpielāgojas. Līdz ar pasākuma pārcelšanu nācās atcelt arī daudziem iemīļotos grants ātrumposmus, jo novembra mēnesī un šādos laikapstākļos ātrumposmi grants seguma ceļos nevar notikt dažādu apsvērumu dēļ. Katru gadu cenšamies uzlabot šī autosporta pasākuma formātu, veidojot arvien jaunas ātrumposmu konfigurācijas un meklējot trases, ceļus, kur tiek plānoti ātrumposmi," atklāj sacensību rīkotājs.

"Paldies visiem, kuri varēja būt klāt, nenobijās un startēja sacensībās. Es domāju, ka šis pasākums bija interesants gan no pieredzes viedokļa, gan pašas braukšanas un konfigurācijām trasē. Tiekamies 2022. gadā, veiksmi sacensībās," tā nobeigumā Jānis Krastiņš.

Ātrākās rallijsprinta un vēsturiskā rallija ekipāžas:
Absolūtā ieskaite:
1. N.Grjazins/M.Juzikevičs, 2. V.Grjazins/A.Mālnieks, 3. V.Jurkevicius/A.Paliukenas
RK8:
1. V.Rubenis/G.Balodis, 2. A.Igaveņš/R.Igaveņš, 3. E.Balodis/L.Tole
RK10:
1. U.Lepiksons/A.Šteinbergs, 2. O.Manamets/H.Enoks, 3. T.Martens/M.Husegems
RK11:
1. M.Freibergs/J.Klamers, 2. Ē.Kursišs/A.Aļļe-Kursiša, 3. J.Ieviņš/S.Druks-Jaunzemis
RK9:
1. T.Pupeikis/E.Kvederis

Minirallija ātrākie braucēji:
JUNIORI:
1. O.Manamets/H.Enoks, 2. T.Martens/M.Husegems
1600:
1. K.Tiders/K.I.Gabaliņa, 2. A.Neilands/E.Peterlevics, 3. K.Priedīte/A.Bērziņš
2000:
1. S.Laukšteins/I.Smaižis, 2. K.Roziņš/A.Himičs, 3. R.Trūps/A.Birģelis
2WD:
1. G.Rozenblūms/I.Kalniņš, 2. M.Mežaks/M.Mežaks, 3. K.Lāms/J.Melnis
OPEN 2WD:
1. M.Ķenavs/A.Veinbergs, 2. K.Fricsons/A.Poriete, 3. Ē.Kursišs/A.Aļļe-Kursiša
2WD ROOKIE:
1. K.Laipnieks/K.Jansons, 2. K.Skuja/A.Kļava, 3. K.Sloka/O.Sukurs
OPEN 4WD:
1. J.Liepa/A.Cibuks, 2. V.Rubenis/G.Balodis, 3. A.Igaveņš/R.Igaveņš
4WD:
1. I.Jeršovs/K.Jeršova, 2. K.Dzīvītis/M.Rudevics
4WD+:
1. K.Blūms/R.Lipstoks, 2. M.Ločmelis/E.Blūms, 3. A.Spilva/E.Meijere
4WD ROOKIE:
1. R.Balodis/Ģ.Kārkliņš, 2. E.Bērzups/D.Krauja, 3. J.Balodis/Ģ.Zelmenis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!