Zviedrija ir nācija, kas pēdējos gados rallijkrosā var lepoties ar visspožākajiem panākumiem – pēdējo piecu gadu laikā tikai zviedru rallijkrosa piloti kļuvuši par pasaules čempioniem. Un arī 2021. gada pasaules čempionāta sezonas pirmajā posmā Barselonā visu goda pjedestālu aizņēma tieši zviedru autosportisti. Tagad pienācis laiks pārbaudīt, kā viņiem klāsies dzimtenē, un kuriem konkurentiem izdosies iejaukties šajā saskanīgajā grupiņā. Līdzās pasaules čempionāta ("World RX") posmam, ne mazāk intriģējoši notikumi sagaidāmi arī FIA Eiropas rallijkrosa čempionāta "RX1" un "RX2e" ieskaites klasēs.

Holjesa ir pavisam maziņš ciematiņš pie pašas Norvēģijas robežas, kas, pateicoties populārajai rallijkrosa trasei, reizi gadā pārtop par autosporta metropoli, kur pasaules rallijkrosa čempionāta sacensības risinājušās katru gadu kopš tā pirmsākuma 2014. gadā. Arī šī vasara nebūs izņēmums, no 20. līdz 22. augustam Holjesas trasē norisināsies "Swecon World RX of Sweden" – FIA pasaules un Eiropas čempionāta posms rallijkrosā.

Pirms pāris nedēļām Katalonijā, pēc sezonas pirmā posma kvalifikāciju veikšanas, šķita, ka uzvarētāja lauri tiks izšķirti starp pēdējo sezonu čempioniem Timiju Hansenu ar "Peugeot 208' un Johanu Kristofersonu, kurš šosezon sēdies pie "Audi S1" stūres. Un tomēr, finālbraucienā virsroku guva Timija jaunākais brālis un komandas biedrs Kevins Hansens, kurš mājup devās arī kā kopvērtējuma līderis.

"Esmu sajūsmā par Holjesu. Pie tam trases malā varēs atgriezties līdzjutēji, kas būs satriecoši. Mums viņi pietrūka pērn, tādēļ šogad esam apņēmības pilni demonstrēt lielisku šovu," stāsta Kevins Hansens, kurš uzvaru Zviedrijā pēdējo reizi izcīnīja 2016. gadā, startējot Eiropas čempionātā. "Savu attīstību ziemā vairāk veltījām tādām trasēm kā Holjesa, nevis Barselona, tādēļ esam cerību pilni, ka, salīdzinot ar pagājušo sezonu, izdosies progresēt. Mēs visi zinām, ka mūsu rīcībā ir laba mašīna, arī paši jūtamies labi. Protams, konkurence būs ļoti smaga un mūs sagaida cīņa ar ierastajiem braucējiem. Tamdēļ šobrīd vēl jāpiestrādā pie dažām niansēm, bet tad jāparūpējas par laba startu nedēļas nogalei un formas saglabāšanas tās laikā."

Starp Johana Kristofersona un brāļu Hansenu galvenajiem konkurentiem jāmin talantīgais somu sportists Niklass Gronholms ar "Hyundai i20", kura cerībām Katalonijā punktu pielika sadursme pusfināla pirmajā līkumā. Līdzīgi sezonas atklāšanas posms noslēdzās vācietim Timo Šeideram, diemžēl divkārtējais DTM čempions Zviedrijas posmā nepiedalīsies. Vairākkārt savu talantu un "Renault Megane" potenciālu demonstrēja Kevins Abrings, kā arī Niklasa Gronholma komandas biedrs Kristians Sabo. Barselonā abi izcīnīja vietu finālbraucienā un ir apņēmības pilni cīnīties par vadošajām pozīcijām arī Zviedrijā. Par pārsteigumu centīsies parūpēties arī Johana Kristofersona komandas biedrs Enzo Ide, pērn Somijas posmā otro vietu guvušais Juha Ritkonens, Eiropas čempionātā labu pieredzi guvušie Peters Hedstroms un Attila Mozers.

Skatītājiem no Latvijas lielu interesi raisīs Eiropas čempionāta "RX1" ieskaites klases sezonas atklāšana, jo lietuviešu komandas "ESMotorsport" sastāvā ar pilnpiedziņas "Škoda Fabia" uz starta stāsies Jānis Baumanis. Latviešu sportists veiks pilnu sezonu un ar mērķi cīnīties par Eiropas čempiona titulu. Par Baumaņa komandas biedru kļuvis 2019. gada pasaules vicečempions un septiņu pasaules čempionāta posmu uzvarētājs, allaž atraktīvais norvēģis Andreass Bakeruds.

Lietuviešu "ESMotorsport" konkurentu netrūks. Par vienu no Eiropas čempionāta spožākajiem braucējiem "Euro RX1" ieskaitē uzskatāms Antons Marklunds ar "Volkswagen Polo", taču nopietni pretendenti uz uzvaru ir arī brāļi Dubori, norvēģis Tomass Brintesons, kā arī Spānijā lieliski startējušais "Münnich Motorsport" komandas pāris Renē Minnihs un Mendija Augusta. Par nešaubīgi pieredzes bagātāko sacensību dalībnieku kļūs 75 gadus vecais Pērs Eklunds, kurš pirms nepilniem 50 gadiem palīdzēja uzbūvēt šo trasi.

Rallijkrosa mīļotājiem sacensības Holjesā ļaus sekot notikumiem arī šogad radītajā RX2e ieskaitē elektroautomobiļiem. Uzvaras laurus Barselonā plūca "World RX" pieredzi guvušais beļģis Gijoms de Ridērs. Panākums gan nenāca viegli, jo lielisku konkurenci izrādīja soms Jesse Kallio un jamaikietis Freizers Makkonels. Visi čempionāta dalībnieki izmanto vienādus "OMSE QEV" būvētus elektroautomobiļus, līdz ar to braucēju prasmes spēlēs īpaši lielu lomu.

Sezonas otrais posms Eiropas čempionātā gaidāms arī priekšpiedziņas automašīnu ieskaitē. "Euro RX3" (iepriekš zināma kā "Super1600"). Pēdējos gadus šajā čempionātā dominē "Volland Racing" komanda un arī sacensības Katalonijā nebija izņēmums. Ar uzvaru sezonu uzsāka pagājušā gada čempions Jurijs Beļevskis. Tikmēr satriecošu sniegumu demonstrēja tikai 19 gadus vecais beļģis Kobe Pauels. Līdzās klases ierastajiem favorītiem uz starta būs atrodami arī trīs Baltijas valstu sportisti – igauņi Janno Ligurs ("Škoda Fabia") un Sīms Saluri ("Renault Twingo"), kā arī lietuvietis Kaspars Navicks ("Škoda Fabia").

FIA pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta visu klašu braucienu tiešraides translācijas HD kvalitātē būs vērojamas šogad izveidotajā straumēšanas platformā RX+, skatītājiem nodrošinot bagātīgu saturu, tai skaitā intervijas ar braucējiem, ekspertu viedokļus, spožāko notikumu apskatus un vēl vairākas noderīgas iespējas. Tikmēr izšķirošos finālbraucienus svētdienas pievakarē bez maksas varēs vērot Red Bull TV platformā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!