Foto: LETA

Latviešu pilots Jānis Baumanis deg nepacietībā izmēģināt STARD vienības rallijkrosa elektroauto, sarunā ar žurnālistiem atzina autosportists.

Jau nākamajā nedēļas nogalē Rīgā norisināsies pasaules čempionāta rallijkrosā desmitais posms, kurā prestižākajā "SuperCar" klasē startēs Baumanis un Reinis Nitišs.

"Uz Rīgas posmu skatos tāpat kā uz visiem pārējiem – ar mērķi uzrādīt pēc iespējas labāk rezultātu. Ir posmi, kuros braucu ar pozitīvām atmiņām, ir posmi, par kuriem nav tik pozitīvas atmiņas. Tomēr Rīga palikusi atmiņā ar pozitīvām emocijām. Pērn nebija labs posms, nesanāca izpildīt savu mērķi. Šogad viss jāmaina," komentēja Baumanis.

Trešdien Baumanis devās uz Austriju, lai varētu klātienē iepazīties ar komandas būvēto elektroauto, kā arī veikt uzlabojumus šīs sezonas auto.

"Par elektroauto jautājumu daudz, bet dzīvē esmu redzējis tikai bildēs atsevišķas detaļas. Tāpat mašīnai ir uzbūvēta jauna aizmugurējā piekare. Sacensībās ko tādu mēģināt ir riskanti. Paiet apmēram seši braucieni, lai saprastu, kādi regulējumi strādā. Katra mazākā kustība, ko izmaina piekares leņķos, kaut ko dod un maina. Skatīsimies, vai strādā un cik komfortabli jūtos mašīnā. Brauksim trasē, kur pirms tam esmu braucis 6-7 reizes, tāpēc uzreiz varēsim salīdzināt laikus," šīs nedēļas plānus ieskicēja Baumanis.

Tuvāko sezonu laikā pasaules čempionāts rallijkrosā plāno pāriet uz elektroauto. Liels šāda veida spēkratu entuziasts ir arī Starptautiskās Automobīļu federācijas (FIA) vadītājs Žans Tods.

"Viņš bija Francijas posmā un tikās ar mūsu komanda. Teica atzinīgus vārdus par to, cik tālu ir attīstījies rallijkross tajos jautājumos, kas attiecas uz elektroauto. Rīgā nākamnedēļ piektdien varēsim redzēt šo pašu mašīnu, visticamāk, nedēļas nogalē būs demo braucieni. Iespējams, jau pēc tam pirmdienā pats varēšu izmēģināt mašīnu tajā pašā trasē, kurā nedēļas nogalē būšu braucis ar "SuperCar" klases benzīna dzinēja mašīnu. Ir "Formula E", arī WRC čempionāts iet ja ne uz elektroauto, tad uz hibrīdu pusi. No Žana Toda puses ir liels uzstādījums, lai mašīnas būtu elektriskas," skaidroja Baumanis.

Latviešu pilots šajā sezonā guvis divas vietas pirmajā trijniekā un kopvērtējumā atrodams piektajā pozīcijā. Līdz sezonas beigām palikuši divi posmi.

"Šogad mērķis bija būt pirmajā sešiniekā. Esmu stabilā piektajā vietā un cīnos ar Timuru Timerzjanovu. Kādu posmu viņš iegūst vairāk punktus, kādu - es. Protams, gribētu būt vismaz 2-3 vietas augstāk, bet līdz tam jāpagaida," atzīmēja Baumanis.

Posms Latvijā divus gadus saņēma balvu kā vislabāk sarīkotās pasaules rallijkrosa čempionāta sacensības, kā arī divas reizes saņēmis Latvijas Gada balvu sportā nominācijā "Gada sporta notikums". Tiesa, šobrīd Latvijas posmam nav valsts atbalsta licences iegādei, tāpēc tā nākotne ir miglā tīta.

"Cik ir dzirdēts, tad posma norise ir zem jautājuma zīmes. Protams, tas ir liels pluss, ja mums tepat mājās ir rallijkross. Līdzjutējiem, mediju cilvēkiem un visiem pārējiem tas ir liels bonuss. Dzirdētas baumas, ka ļoti daudz valstis vēlas pie sevis rīkot posmus," secināja Baumanis.

Viņam šī ir trešā pilnā sezona STARD vienībā un, iespējams, sadarbība tiks turpināta.

"Šobrīd viss ir procesā, lai parakstītu līgumu un brauktu ne tikai nākamgad, bet varbūt vēl ilgāk. Taču to, kā būs, vēl redzēsim. Domāju, ka pēc Latvijas posma būs vēl skaidrāka nākotne," atklāja 27 gadus vecais latviešu pilots.

Baumanis 2015. gadā kļuva par Eiropas čempionu "Super 1600" klasē, bet gadu iepriekš viņš tika pie bronzas. Pirmo pilnu sezonu pasaules čempionāta "SuperCar" klasē viņš aizvadīja 2016. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!