Baumanis prioritāri vēlas startēt 'SuperCar' klasē
Foto: F64

Lai arī debija nedēļas nogalē Biķernieku trasē pasaules čempionāta rallijkrosā "Projekt E" klasē izdevās veiksmīga, nākotnē priekšroka tāpat tiktu dota iepazītajai "SuperCar" klasei, taču pie labiem nosacījumiem nebūtu problēmu palikt arī pie elektroauto, sarunā ar žurnālistiem svētdien teica Jānis Baumanis.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Jau ziņots, ka Latvijas pilots Jānis Baumanis svētdien ieņēma otro vietu rallijkrosa pasaules čempionāta Rīgas posma ("Neste World RX of Rīga") sacensībās elektroautomašīnu klasē, kurā startēja četri braucēji.

"Iesvīdis esmu, laimes hormons manī iekšā ir pilns, tāpēc rallijkrosa garšu noteikti izdevās sajust," pēc karjeras pirmā starta "Projekt E" klasē saka Baumanis, kurš ar jauno elektroauto pabraukt varēs arī pirmdien, kad paredzēts izpildīt pēdējos punktus no vienošanās ar "Ferratum" kompāniju.

Nesasniegts palika goda pjedestāla augstākais pakāpiens, bet pie vainas nebija neveiksme kvalifikācijas trešajā posmā, kad tika apskādēts aizmugurējais ritenis.

"Biķernieku trasē "Citroen" auto bija pārāks, bet, skatoties uz citiem posmiem, domāju, ka "Ford" būs priekšrocības. Sirila Reimona auto amortizatori ir pielāgoti rallijam, tāpēc svara pārnese ir vienlīdzīgāka, kā rezultātā riteņos ir vienāds noslogojums. Pati mašīna arī ir stabilāka, kas palīdz paātrināties līkumos," dažus no aspektiem, kas "Projekt E" klasē neļāva debitēt ar uzvaru, uzskaita Baumanis.

Tikmēr par iespējām šosezon startēt vēl kādā "Projekt E" posmā, Baumanis ar komandu runās jau pavisam drīz.

"Rītdien [pirmdien] sēdīsimies pie galda, un lemsim par manu nākotni, jo komanda bija priecīga par manu sniegumu," uzsvēra Baumanis, norādot, ka pagaidām "Projekt E" klase lielāko uzsvaru liek uz atpazīstamības iegūšanu, nevis sportiskajiem rezultātiem. "Domāju, ka organizatori šobrīd vairāk strādā uz elektroautomašīnu popularizēšanu. Arī daudzi uzņēmumi vēlas būt videi draudzīgi, tāpēc "Projekt E" tam ir pateicīga platforma."

Popularizēt "Projekt E" klasi rallijkrosa organizatoriem palīdzēja Lielbritānijas sportistes Natālijas Baratas piesaiste, kura savulaik vairāk nekā 40 etapus aizvadīja arī pasaules čempionātā rallijā. Viņa ir vienīgā, kura šajā klasē aizvadījusi divas sacensības, tāpēc kopvērtējumā ieņem līderpozīciju.

Baumanis neslēpa, ka būtu gatavs kļūt par vienu no "Projekt E" klases flagmaņiem. "Gribētos šajā klasē sagaidīt vēl dažus stiprus pilotus ar labiem auto, tad sacensības būtu vēl interesantākas. Šobrīd mēs bijām tikai divi piloti, kuri "SuperCar" klases mašīnām zaudēja 1,5-2 sekundes," skaidro sportists, kurš elektroautomašīnās saredz gana lielu potenciālu.

"Domāju, ka automašīnai ar šādu svaru (elektrotauto ir par 200 kilogramiem smagāks), šie rezultāti ir ļoti atzīstami. Kad čempionātā būs 12-15 braucēji, tad arī cīņas mums pašiem un skatītājiem būs daudz interesantākas."

"Projekt E" klasē šogad būtu bijusi iespēja novērtēt vismaz 12 pilotu prasmes, bet Covid-19 radītās pandēmijas dēļ, lielākajās elektroauto bateriju rūpnīcās darbi tika apturēti.

"Lielākās rūpnīcas ir Spānijā un Lielbritānijā. Tieši tur bija lielākie Covid-19 uzliesmojumi, tāpēc cilvēki sēdēja un gaidīja, kad baterijas atkal tiks ražotas. Šis arī ir vienīgais iemesls, kāpēc "Projekt E" klase attīstās tik lēni," par ne tik tālu nākotni rallijkrosa disciplīnā stāsta Baumanis.

Latvijas sportists arī atklāja, ka sarunas ar komandu likušas noprast, ka starti "Projekt E" klasē esot stipri lētāki nekā "SuperCar" ieskaitē. Arī šis var kalpot par vienu no priekšnosacījumiem, lai elektroauto drīzumā iesēstos vēl kāds rallijkrosa apritē labi zināms pilots.

Starti "SuperCar" klasē Baumanim šogad, visticamāk, ies secen, taču tieši šī disciplīna nākotnes kontekstā būs prioritāte. Atbalstītāji šosezon ir "nospieduši pauzes pogu" rallijkrosa sakarā, bet vēl ir cerība aizvadīt kādu etapu nu jau iepazītajā "Projekt E" klasē. Lai biežāk vadītu elektrotauto, Baumanis vēlētos labu piedāvāju no kāda atbalstītāja.

Baumanim tā bija debija šogad izveidotajā elektroautomašīnu čempionātā "Projekt E", kur latviešu sportists pārstāv "Ferratum" komandu ar "Ford Fiesta" automašīnu.

Šo sezonu Baumanis sākotnēji plānoja aizvadīt "KYB Team JC" sastāvā, taču Covid-19 pandēmijas seku rezultātā sponsoriem nācās veikt izmaiņas savos finansējumu plānos, kā rezultātā pirmajos trīs dubultposmos Baumaņa vietu ieņēma 2016. gada pasaules rallijkrosa čempions Matīass Ēkstrems.

Baumanis marta beigās papildināja "KYB Team JC" komandas rindas. Sākotnēji pilotu sastāvs 2020. gada sezonai jau bija nokomplektēts, bet "KYB Team JC" atļauju startēt čempionātā saņēma pēc pārējo komandu un Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) piekrišanas.

Iepriekšējā sezonā Baumanis posmos Norvēģijā un Kanādā ieņēma vietas pirmajā trijniekā, bet kopvērtējumā viņš bija sestais. Latvietis piecos etapos bija starp sešiem finālistiem.

Iepriekšējās trīs sezonas Baumanis pārstāvēja STARD vienību, bet pirms tam vienu gadu brauca "Austria" komandā.

Baumanis ir 2015. gada Eiropas čempions un 2014. gada bronzas medaļas laureāts "Super 1600" klasē. 2016. gadā viņš aizvadīja pirmo pilno sezonu planētas meistarsacīkstēs "SuperCar" ieskaitē.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

FIA Jānis Baumanis Rallijkross World RX
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form