Augstākajās autosporta klasēs piloti pēc izcīnītajām uzvarām un iegūtajiem tituliem uzreiz izsaka pateicību komandai, kas ieguldīja milzu darbu mašīnas sagatavošanā un stratēģijas izstrādāšanā. Divus gadus pēc kārtas šādu sirsnīgu "paldies" uzreiz pēc izšķirošajām sacensībām no braucējiem dzirdēja arī latvietis Rihards Gerdts, kurš bija daļa no "Mercedes" komandas un palīdzēja tai izcīnīt divus pasaules čempionu titulus "Formula E" (FE) čempionātā.

Ja paskatās uz Riharda Gerdta CV, autosporta līdzjutēji var ieplest acis. Viņš strādājis F-1 čempionātā kā transmisijas pētījumu un attīstības testu inženieris, pārstāvot "Red Bull" komandu, bet vēlāk kā elektrisko sistēmu inženieris strādāja "Racing Point" (tagad komandas nosaukums ir "Aston Martin"). Elektrisko sistēmu inženiera amatu viņš ieņem ar "Mercedes" "Formula E" komandā, un viņa pārraudzībā ir abas mašīnas. Tagad viņš savam darba gājumam pievienojis divus pasaules čempionu titulus, savukārt nākamajā sezonā pārstāvēs citu leģendāru autosporta zīmolu "McLaren", kas pārņems "Mercedes" komandu šajā čempionātā.

Kamēr mehāniķi sacensībām mašīnu būvē mehāniski, Rihards šo procesu atkārto datorā – liekot mašīnā iekšā visus kalibrējumus, visas nepieciešamās lietas, lai tā būtu uzbūvēta programmatūras ziņā. "Es pārbaudu mašīnu, pirms tā izbrauc no boksiem. Man šogad bija pārliecība par savu darbu, jo mums tehniskās ķibeles nenotika tik bieži," sacīja Rihards, norādot, ka viņš dod mašīnai stabilitāti un samazina varbūtību, ka sacensību laikā būs problēmas. Taču, to sakot, viņā iezogas latviskā pieticība, jo sevi pārlieku slavēt negribas. Viņš arī neaizmirst paslavēt visus komandas biedrus.

Izcīnītie čempionu tituli gan komandu, gan braucēju vērtējumā "Mercedes" komandai aizvadītajās divās sezonās nav nākuši viegli. "Formula E" čempionātā konkurence ir sīvāka, titulu pretendentu ir vairāk un sacensības neparedzamākas. "Lielākā starpība starp komandām ir tieši cilvēki, kas tajās strādā. Arī vājāka komanda ar labi paveiktu darbu var pacīnīties par augstākām vietām. Šeit nav tik izteiktas dominances, kā tas ir F-1," norādīja Rihards Gertds.

Nepaklupt pašam aiz sevis


Kad pēdējo reizi sarunājāmies, ar "Mercedes" komandu tikko biji izcīnījis pirmo dubultuzvaru vienā no "Formula E" posmiem. Tagad, pāris gadu vēlāk, esi divkārtējs pasaules čempions "Formula E" čempionātā. Kādas sajūtas tevi pārņem, atskatoties uz šo laiku?

Izaugsme ir ļoti liela, vienīgā problēma, ka savu izaugsmi ikdienā neredzi. Tas notiek lēnām, bet pakāpeniski. Ja salīdzina, kur es biju 2019. gadā, kad sāku strādāt "Formula E", un kur esmu tagad,

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!