Foto: AP/Scanpix
Nākamajā Dakaras rallija ātrumposmā pēc atpūtas dienas organizatori sacensību dalībniekus iepriecināja ar ātru, tehnisku apļveida ātrumposmu Bolīvijas kalnos, taču līderus piemeklēja nākamās likstas - lamu ganāmpulki, kas apturēja braucējus, un retinātais kalnu gaiss, kas kas braucamrīkiem atņem jaudu.

"Navigācija nebija sarežģīta, taču tas nenozīmē, ka braukt pirmajam bija ļoti viegli," pēc finiša atzina Stefans Peteransels ("MINI"), kurš ātrumposmā izcīnīja trešo vietu."Mēs vairākas reizes atdūrāmies lamu ganāmpulkā, mums bija spēcīgi jābremzē un jābrauc lēnam, lai dzīvniekus neizbiedētu. Aizbiedējām viņas prom, un pārējiem braucējiem šīs problēmas nebija, bet mēs tādējādi pazaudējām diezgan daudz laika, jo ātrums bija jāsamazina līdz 50 km/h, bet šajā augstumā atkal sasniegt 160 km/h nav viegli!"

Septītajā ātrumposmā uzvarēja Karloss Sainss ("SMG"), kuram ir jāsadeldē pagājušonedēļ iegūtā divu stundu atstarpe līdz līderiem. Nu no tās ir palikusi stunda un 50 minūtes. Kopvērtējuma līderis joprojām ir spānis Nani Roma ("MINI"), kurš Sainsam pazaudēja gandrīz deviņas minūtes. Otrais, 31 minūti aiz Romas, ir Peteransels.

Augstkalnu retinātais gaiss arī motociklu braucējiem sagādāja ne vienu vien problēmu septītajā posmā, kurā uzvarēja spānis Hoans Barreda ("Honda"). Kopvērtējuma līdera godu arī pēc septītā posma saglabā Marks Roma ("KTM").

"Es centos neaizmirst elpot dziļi uz dažām kalnu korēm, jo tā ir taisnība, ka augstkalnu apstākļi tevi pašu iespaido tīri fiziski, ja gribi darboties ar pilnu spēku," atzīst francūzis Sirils Desprē, kurš kopvērtējumā ir desmitais. "Bet citādi - ļoti jauks "dops", ne pārāk sarežģīts, taču ar ļoti daudziem tehniskiem, bet interesantiem posmiem. Es vienmēr cenšos uzmanīgi izbraukt dubļu lāmas, jo tu nekad nezini, kas ir zem dubļiem. Ja ūdens ir brūns, tu nevari redzēt, vai peļķe ir 20 vai 50 cm dziļa, un var viegli krist."

"Retinātā kalnu gaisa dēļ mēs zaudējām apmēram 30% jaudas, taču tā bija ar visiem," pēc finiša filozofiski sprieda smago automašīnu ieskaites līderis Žerārs de Rojs. "Mēs braucām ļoti ātri un parādījām labu rezultātu, nepārsitām nevienu riepu, jo uzmanījāmies no akmeņiem. Dzirdēju, ka Karginovs atpalicis no mums septiņas minūtes, kas ir labi."

Holandiešu pārsvars pār vadošo KAMAZ komandas ekipāžu tagad ir 37 minūtes.

Latvijā būvēto "OSCar" automašīnu neoficiālajā "ieskaitē" vadībā ir izvirzījusies Antona Grigorova/Māra Saukāna ekipāža, kuri kopvērtējumā ieņem 47. vietu, no līdera atpaliekot bez vienas sekundes 14 stundas. Lietuvietis Benedikts Vanags aizvadīja smagu ātrumposmu nedēļas nogalē un kopvērtējumā noslīdējis uz 55.vietu (+19:49:11). Septītajā ātrumposmā šīs ekipāžas izcīnīja attiecīgi 34. un 30.vietu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!