Foto: AP/Scanpix

Šāgada Dakaras rallijā pēc sestā ātrumposma notikusi līderu maiņa - devinkārtējo pasaules rallija čempionu Sebastjenu Lēbu ("Peugeot") kopvērtējuma vadībā nomainījis viņa tautietis un komandas biedrs Stefans Peteransels.

Sestais ātrumposms bija garākais no līdz šim aizvadītajiem un garākais visā rallijā - 542 kilometri; smago automašīnu ieskaites braucējiem distance bija īsāka - 295 kilometri. Trase bija smaga, lēna un nelīdzena, kas noveda pie daudzām avārijām un izstāšanās gadījumiem visās klasēs.

Izmantojot Lēba problēmas un savu milzīgo pieredzi, "Misters Dakara" Peteransels šajā ātrumposmā uzrādīja labāko rezultātu - piecas stundas, viena minūte un 7 sekundes, taču tikai par 17 sekundēm apsteidzot vēl vienu "Peugeot" komandas braucēju Karlosu Sainsu. Pazīstamais Saūda Arābijas pilots Jazīds al Radži uzrādīja trešo labāko rezultātu - 5:08:26, gan par septiņām minūtēm atpaliekot no līdera.

"20 kilometrus pirms finiša redzēju Lēbu, kurš mainīja riepu, un apdzinu viņu," pēc finiša pastāstīja Peteransels. "Taču lielāko daļu dienas braucu viens pats, cenšoties koncentrēties uz trasi, jo ātrumposms bija ļoti garš."

Sebastjens Lēbs, kura tempu vēl palēnināja pārsistas riepas un problēmas ar akseleratoru, bija ceturtais ātrākais (5:09:22) un kopvērtējumā palaida garām Peteranselu, tagad atpaliekot no viņa 27 sekundes.

"Vispirms es pārsitu vienu riepu, tad gandrīz 80 kilometrus braucu ar iesprūdušu gāzes pedāli, kas bija ļoti sarežģīti," stāst Lēbs. "Tad pārsitu vēl vienu riepu un mums tā bija jāmaina. Šī bija smaga diena. Mēs pazaudējām līderpozīciju, taču rallijs vēl ir garš. Problēmas tiks atrisinātas un viss būs labi."

Motociklu konkurencē otro ātrumposmu pēc kārtas uzvarēja Tobijs Praiss, bet šai ieskaitē sestais "dops" izrādījās īpaši smags. Izstājušos vidū arī viens no spēcīgākajiem šīs ieskaites braucējiem, portugālis Ruvens Farija ("Husqvarna"), kurš lauzis plaukstas locītavu.

Tāpat smagu avāriju piedzīvojis viens no kvadraciklu ieskaites līderiem, čīlietis Ignasio Kasale, kurš ātrumposma 370. kilometrā avarēja un lauza atslēgas kaulu. Viņš no trases tika evakuēts ar helikopteru, tāpat kā francūzis Ēriks Krokeluā, kuram kritienā traumēta kreisās roka. Savukārt itāli Alesandro Barberu ("Husqvarna") no trases "noņēma" mediķi, kuru aizliedza viņam turpināt braukt pēc kritiena ātrumpsoma 31. kilometrā, kurā itāļu sportists saplēsa ķiveri.

"Pie striķa" dienu pabeidza spānis Hosē Barreda ("Honda"), kuru līdz finišam gandrīz 300 kilometrus trosē "transportēja" komandas biedrs Paolo Čeki.

Motociklu kopvērtējumā līderpozīcju saglabājis Gonsalvešs, kurš "dopā" palika trešais, bet Praiss no viņa atoaliek vien 35 sekundes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!