Dambji un 'eO' atkal gatavi pārsteigt autosporta pasauli
Foto: DELFI

Latvijas autoinžnieri Andris un Kristaps Dambji atkal ieplānojuši pārsteigt autosporta pasauli, šoreiz uz slavenajām kalnā braukšanas sacensībām "Pikes Peak Hill Climb" Amerikā aizvedot unikālu elektromobili "eO PP01", kas piektdien tika pirmoreiz parādīts plašākai publikai.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"eO PP1" pasaules debiju autosporta piedzīvos Amerikā, leģendārajās "Pikes Peak" sacensībās, kas notiks 30.jūnijā. Pie stūres būs pieredzējušais autošosejas pilots, vairākkārtējs Latvijas un Baltijas čempions Jānis Horeliks.

"Ar "eO" rallijreidu auto bijām veikuši vairāk kā 18 tūkstošus kilometru trijos kontinentos, un gribējām iegūto pieredzi likt lietā," mašīnas prezentācijā piektdien stāstīja Kristaps Dambis. "Iedvesmu deva pagājušā gada Paikspīkas sacensības, kuras noskatījāmies un nolēmām, ka tās ir pateicīga vieta, kur parādīt elektroauto varēšanu. Retinātais kalnu gaiss mūs neietekmē kā automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, turklāt visa 20 km garā trase tagad ir pilnībā noasfaltēta."

Šogad Paikspīkas sacensībās, kas notiks 91. reizi, startēs 72 automašīnas un 91 motocikls, kas būs sadalīti vairākās klasēs. Latvijas komanda ir izvēlējusies sev 100.numuru (tos izvēlas paši sacensību dalībnieki - aut.), un trasē konkurēs ar "Toyota" un "Mitsubishi" rūpnīcas komandām. Kopumā "Electric" ieskaitē pieteikušās septiņas komandas.


"Mums ir vairākas priekšrocības, salīdzinot ar konkurentiem, jo mēs jau zinām, "kas viņiem ir vēderā", jo rūpnīcu komandas izmanto tieši tādus pat dzinējus, kādi mūsu mašīnās bija Dakaras rallijreidā, un ir mums labi zināmi," stāsta Andris Dambis. "Mūsu priekšrocības ir tiešā pilnpiedziņa bez transmisijas zudumiem, nelielais svars, labāki akumulatori un pieredzējis un viegls pilots."

Tā kā automašīna tika radīta ļoti īsā laikā, automašīnas virsbūve ir iegādāta no dāņu kompānijas "Aquila", kas specializējas šādu Lemānas tipa prototipu būvēšanā. "Izstāstījām dāņiem savu ideju, un viņi piekrita mums pārdot virsbūvi, jo citādi viņi klientiem pārdod tikai gatavu, pilnībā nokomplektētu auto," portālam "Delfi" pastāstīja Kristaps Dambis. "Mēs nedaudz uzlabojām aerodinamiku, izveidojot priekšējo un aizmugurējo antispārnu, bet citādi šī virsbūve mūsu drošības karkasam derēja kā nomērīta! Nākamo gan gatavosim paši, un tad jau mums būs "eO PP02" modelis."

Automašīnas pilots Jānis Horeliks, kuram šī būs pirmā pieredze šāda veica sacensībās un ar šādu auto, ir optimistiski noskaņots.

"Man patīk braukt trasēs, kas ir bīstamākas," atzīst Jānis. "Esam pastrādājuši Anglijā ar simulatoru, un arī mana 30 gadu pieredze autosportā, domāju, arī dos savu artavu."

Automašīna uz Denveru lidos, jo tās svars un izmēri ļauj to uzņemt pasažieru lidmašīnā, bet mājup atgriezīsies ar kuģi. Paikspīkā komanda aizvadīs nedēļu, aizvadot testus un treniņbraucienus, kā arī kvalifikāciju, bet pilnu sacensību distanci visi dalībnieki veiks tikai vienreiz, 30.jūnijā - treniņbarcienos un kvalifikācijā būs atļauts veikt tikai daļu trases.

Kā ziņots, šogad Paikspīkas sacensībās atgriežas franču autoražotāji "Peugeot", kuri savam "Peugeot 208 T16" modelim pie stūres sēdinās deviņkārtējo pasaules rallija čempionu Sebastjenu Lēbu. Viņš gan startēs "Unlimited" ieskaitē, kurā automašīnām atļauta visnopietnākā pārbūve. Starp citu, 13 pilotu konkurenē savā klasē Lēbs ir vienīgais debitants Paikspīkas sacensībās, pārējie braucēji tajās piedalījušies arī iepriekš.

Sekot līdzi sacensību notikumiem būs iespējams Latvijas komandas interneta vietnē www.driveeo.com.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Andris Dambis Mitsubishi Peugeot Pikes Peak International Hill Climb Sebastjens Lēbs Toyota
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form