Foto: DELFI
Šis būs otrais gads un otrais mēģinājums Latvijas autosporta uzņēmuma "Drive eO" komandai pārspēt pasaulē slavenākā kalna - Paikspīkas - līkumus ikgadējās "Pikes Peak International Hill Climb" (PPIHC) sacensībās.

Konstruktori Andris un Kristaps Dambji šoreiz pilotam Jānim Horelikam ir izgatavojuši "Tesla Roadster 360" elektriskās piedziņas auto, bet nākamgad sola jau superauto, ar kuru cīnīties par uzvarām un ātruma rekordiem.

Atšķirībā no "eO PP01", šāgada auto modelī visa izmantotā elektronika ir "Drive eO" inženieru gara darbs. "Latvija ir radījusi pirmo "Tesla" sacensību auto pasaulē, un šajā mašīnā pirmo reizi ir izmantotas ekskluzīvi mūsu radītas tehnoloģijas," mašīnas prezentācijā atklāja Kristaps Dambis.

"Šogad mēs nebraucam uzvarēt, bet gan pārbaudīt tehniku un mācīties," neslēpj Andris Dambis. "Lai nākamgad prezentāciju varam rīkot agrāk, jo nākamā mašīna būs radīta uzvarai."

Portālam "Delfi" Kristaps Dambis pastāstīja, ka "Tesla Roadster 360" ir izmantots citāds akumulatoru ģeometriskais izvietojums, kas ļāvis ietaupīt vairāk kā 200 kilogramus, svara, un par šiem tehniskajiem risinājumiem uzņēmums jau ir iesniedzis patentu, lai nākotnē ar to varētu strādāt kā biznesa plānu. Akumulatoru pamata šūnas mašīnā būs tās pašas, kas tika izmantotas pērn, jo pārbaudi sacensībās izturēja. "Šogad aiziesim pie Nabuhiro "Monstra" Tadžimas un piedāvāsim viņam par 150 - 200 kilogramiem vieglāku akumulatoru," saka Kristaps. "Jo japāņu auto sver ap pusotru tonnu, kamēr mūsu "Tesla" - vien 1060 kg. Mūsu akumulatori ir vieglāki, jo veidoti īpaši autosportam!"

Kāpēc "eO PP02" izvēlēts tieši "Tesla Roadster"? "Mūsu sākotnējās ambīcijas patiešām bija uzbūvēt superauto, taču tad sākām domāt pragmatiskāk," atklāj Kristaps Dambis. "Ja uz Ameriku aizbrauksim ar auto, kam ir trīs pārbaudīti elementi un trīs riskanti - būs kā pagājušogad. Tāpēc šogad mēs gribējām iztikt bez riska, lai mašīnā ir pēc iespējas mazāk nezināmā. "Tesla Roadster" ir līdzīgs komponentu izvietojums, bremzes, stūre, un līdz ar to mēs vairāk laika varējām veltīt tam, ko gribam attīstīt tehnoloģiju jomā." 

Novembrī vācu sludinājumu portālā Kristaps Dambis pamanīja, ka pārdod "Tesla Roadster", kuram bija izņemtas vairākas detaļas kā akumulators, dzinējs - "viss, ko mums nevajag, un palicis tieši tas, ko mums vajag," stāsta Kristaps. Šo auto pavisam jaunu bija iegādājusies kompānija "Bosch" savai rūpnieciskajai spiegošanai, lai redzētu, "kas lācītim vēderā", un izbraukusi ar to 4900 testa kilometrus. Tad tā nonāca Ogrē un ieguva visas tehnoloģijas, kas nepieciešamas startam Paikspīkas sacensībās elektromašīnu ieskaitē.

"Tesla Roadster 360" ir atšķirīga dzesēšanas sistēma, kas īpaši pielāgota elektromašīnas specifikai, bet "360" mašīnas nosaukumā apzīmē jaudu - 360 kilovati.

Andris Dambis portālam "Delfi" pastāstīja, ka "Tesla" rūpnīca par šo latviešu projektu ir informēta, taču finansiālas saistības ar ražotājiem neesot. "Viņi mūs atbalsta, taču nekā citādi neiesaistās - viņi ar saviem tiešajiem pasūtījumiem lielās intereses dēļ netiek galā," saka Dambis.

Pilots Jānis Horeliks gaidāmajām sacensībām gatavojas jau ar pavisam citu "skatu", jo pērn iegūta liela pieredze par trasi, tās raksturu un īpatnībām.

"Gribu, lai sacensību dienā visi par mums tur īkšķus," tāds ir Jāņa galvenais lūgums un novēlējums.

"Gatavojoties šāgada sacensībām, vienīgā atšķirība bija tā, ka varu izmantot pats savus videomateriālus," portālam "Delfi" pastāstīja Jānis. "Kad tu jau zini, kas tevi sagaida, ir piecreiz vieglāk. Citādi nekā atšķirīga - pie fiziskā vienmēr esmu strādājis, piedalījos Stipro skrējienā, ziemā "lāpstu skeletonā"..."

"Pikes Peak Hill Climb" šogad risināsies 92. reizi un notiks 29.jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!