"Drive eO" komandas amerikāņu pilots Rīss Millens uzskata, ka šogad "Pikes Peak International Hill Climb" sacensībās viņam ar "Drive eO PP100" izdosies labot pasaules rekordu elektromobiļu konkurencē, taču par absolūto rekordu sapņot vēl pāragri, raksta izdevums "Forbes".

"Šā gada mašīna dizaina ziņā ir identiska pagājušā gada modelim, tikai daudz vairāk attīstīta un uzlabota," intervijā "Forbes" saka Rīss Millens. "Lai stabilizētu dzinēju, kontroles un akumulatorus, ir uzlabota dzesēšanas sistēma, uz pakaļējās ass izvietots vēl viens motors, kas ļaus sadalīt jaudu, un mēs esam pārliecināti, ka brauciena laikā ilgstoši varēsim izmantot lielāku jaudu."

Pieredzējušais pilots par iespējamu sauc pasaules rekorda labošanu elektromašīnu konkurencē, taču skeptiski izsakās par iespēju labot absolūto trases rekordu. "Kopš visa Paikspīkas trase tika noasfaltēta 2012. gadā, segums augšējās divās jūdzēs gaisa temperatūru svārstību dēļ ir saplaisājis, un atsevišķās vietās, lai neizlidotu no trases, braucējiem uz pusi jāsamazina braukšanas ātrums, tā zaudējot šai trases daļā līdz piecām sekundēm laika," skaidro Millens. "Otrs, mums joprojām ir neizdevīga svara un jaudas attiecība, jo mūsu auto sver vairāk nekā 800 mārciņas, kas ir ievērojami vairāk par pašreizējā rekorda mašīnu. Tāpēc mūsu komandas mērķis šogad ir uzvarēt savā klasē un sasniegt tajā jaunu pasaules rekordu, uzrādot rezultātu zem deviņām minūtēm."

Rīss Millens ir viens no pieredzējušākajiem Paikspīkas pilotiem, viņš šajās sacensībās startēs jau 24. reizi. Paikspīkā braucis arī viņa tēvs Rods, kuram 13 gadus piederēja sacensību rekords un kurš ir iekļauts šo slaveno sacīkšu Slavas zālē. Arī šogad Rods Millens ir dalībnieku sarakstā, startējot ar "Pennzoil Toyota Celica", ar kuru 1989. gadā uzvarēja savā klasē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!