Foto: AFP/Scanpix

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) tehniskā komisija strādā pie Pirmās formulas (F-1) noteikumu punkta par dzinēja griezes momentu precizēšanu.

Pirms pagājušajā nedēļas nogalē notikušā F-1 pasaules čempionāta desmitā posma - Vācijas "Grand Prix" - izcīņas tehniskajam personālam radās jautājumi par abu "Red Bull" formulu aprīkojumu, kuros izmanīgi manevrēts ar dzinēja griezes momenta regulēšanu.

Pirms sacīkstēm pat pastāvēja iespēja, ka abas formulas netiks pielaistas pie starta, tomēr pat gadījumā, ja "Red Bull" tas tiktu liegts, komanda, visticamāk, uzreiz iesniegtu apelāciju un tādējādi saglabātu tiesības piedalīties sacensībās.

Kā izteicies viens no FIA tehniskajiem delegātiem, dzinēja griezes momenta samazināšana pats par sevi ir noteikumu pārkāpums. Tāpat šāda rīcība formulai var dot zināmas aerodinamiskas priekšrocības.
Lai arī nolemts "Red Bull" komandu par šādu rīcību nesodīt, FIA jau līdz čempionāta nākamajam posmam veiks korekcijas attiecīgajā noteikuma punktā, lai izslēgtu tā dažādās traktēšanas iespēju.

Kā ziņots, uzvaru sacensībās Vācijā izcīnīja divkārtējais pasaules čempions spānis Fernando Alonso no "Ferrari" komandas, kamēr "Red Bull" pārstāvji - vācietis Sebastjans Fetels un austrālietis Marks Vēbers - ieņēma attiecīgi piekto un astoto vietu.

Sākotnēji gan Fetels finišēja otrajā pozīcijā, bet vēlāk par nepareizu sāncenša apdzīšanu viņam tika piešķirts 20 sekunžu sods, kas vācieti atmeta uz piekto vietu.

Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc desmit posmiem līderpozīciju ieņem Alonso, kurš iekrājis 154 punktus, bet otro vietu ar 120 punktiem ieņem Vēbers. Trešajā pozīcijā ar 110 punktiem atrodas Fetels.

Nākamais posms šajā nedēļas nogalē risināsies Ungārijā.

Šosezon F-1 kalendārā paredzētas 20 sacīkstes, no kurām pēdējās novembrī notiks Brazīlijā. Šosezon aizvadāmo sacīkšu skaits ir par vienām lielāks nekā pagājušajā sezonā

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!