Foto: Latvieši debitējuši pasaules izaicinošākajās enduro sacensībās 'Red Bull Romaniacs'
Foto: Motoklubs "apPasaule"

Motokluba "apPasaule" sportisti Aivars Kukojs un Raitis Kalniņš aizvadītajā nedēļas nogalē kļuva par vēsturē pirmajiem latviešiem, kas noslēguši piecu dienu cīņas pasaules izaicinošākajās enduro sacensībās "Red Bull Romaniacs", informē Latvijas Motosporta federācija (LaMSF).

Sacensību laikā sportisti ar motocikliem šķērsoja stāvus kalnus, upes, mežus, kā arī veica teju neizbraucamus šķēršļus. Taču pēc aizvadītajām sacīkstēm ar dabas izaicinājumiem abi braucēji ir apņēmības pilni atgriezties arī nākamgad.

"Abi "apPasaules" kluba sportisti Raitis Kalniņš un Aivars Kukojs veiksmīgi nofinišējuši pasaules smagākajās enduro sacensībās, ar šo panākumu ieejot Latvijas vēsturē. Abi sportisti pēc piedzīvotā ir vienisprātis, ka tās patiešām var dēvēt par pasaules izaicinošākajām cīņām, jo nekad agrāk ar neko līdzīgu nebija saskārušies," atklāj motokluba pārstāvji, kas klātienē atbalstīja abus sportistus.

Atgādinām, ka pirmā diena bija prologs jeb kvalifikācijas sacensības, taču nākamās četras dienas bija sacensību jeb "offroad" dienas. Vissmagākā esot bijusi trešā bezceļu sacensību diena, kad sportistiem brīžiem šķitis, ka sacīkstes būs jāpamet, tā arī nesasniedzot finišu.

Tieši tajā dienā Rumānijas kalnos esot uznākušas ļoti spēcīgas lietusgāzes, kas nerimās vairākas stundas, kalnu strautus, kas vijās cauri trasei desmitiem kilometru garumā, pārvēršot par īstām upēm. Sportistiem pa šīm upēm nācās braukt gan pa straumi, gan pret to, iztērējot gandrīz visus spēkus. "Viena nobrauciena laikā ūdens līmenis strautā manījās gandrīz par pusmetru. Sākumā tas bija tikai nedaudz līdz potītēm, bet jau pēc neilga laika pāri zābakiem. Tajā brīdī praktiski nebija iespējams saprast, pa kuru vietu jābrauc un kādi zemūdens akmeņi slēpjas zem kājām," atklāj Aivars Kukojs.

Sportistiem ceļā bija jāpārvar arī lielāka upe – katrs mazākais solis nepareizā virzienā varēja beigties ar iegāšanos ūdenī un motocikla piesmelšanu, kas nozīmētu tūlītēju izstāšanos no sacensībām.

Noslēdzošā sacensību diena sportistiem iesākās ar lielāku un mazāku kalnu pievarēšanu, kas īpaši grūti padevās Raitim. Taču sportists nepadevās un, atgūstot sacensību ritmu, brauciens turpinājies ar jaunu sparu. Šoreiz laika apstākļi sportistiem nāca par labu, jo intensīvais lietus esot aizskalojis pilsētas centrā esošo slīpo laipu, pa kuru bija jātiek uz otru upes krastu. Līdz ar to posma organizatoriem nācās šo trases posmu mainīt, atceļot vienu no skatītākajiem uzdevumiem.

Savukārt viens no noslēdzošajiem šova elementiem arī šogad bija par tradīciju kļuvusī braukšana kalnā, kad sportistiem bija jāuzbrauc aptuveni 300 m augstā stāvā kalnā. Galvenais noteikums bija tikt vismaz līdz trešajam līmenim jeb vietai, kur sākas apbraukšanas ceļš līdz finišam -"Chicken Way". Abiem Latvijas sportistiem tas izdevās ar pirmo mēģinājumu, bet kalna virsotni bez apbraucamā ceļa izmantošanas sasniedza tikai retais. Taču ar to vēl sacīkstes nebija beigušās, jo noslēdzošais elements bija kustīga platforma, no kuras nogurušajiem sportistiem ar motociklu bija jālec milzīgā dubļu vannā. Diemžēl kritienu šajā uzdevumā piedzīvoja gan Aivars, gan Raitis.

Abi sportisti apstiprinājuši, ka jau šobrīd domā par iespēju startēt sacensībās atkārtoti arī nākamgad, jo uzkrāta milzu pieredze un daudzi elementi tagad ir labāk zināmi un saprotami. Pārstāvot Bronzas klasi, kurā startēja 209 dalībnieki, Aivars Kukojs izcīnīja 103. vietu, bet Raitis Kalniņš – 129. vietu. Abi jaunie enduro sportisti jūtas gandarīti par paveikto un atzīst, ka šoreiz izvirzīto mērķi – iebraukšanu finišā – ir godam sasnieguši.

Source

DELFI Auto

Tags

Red Bull
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form