Foto: DELFI
Otrdien notika rallijreida komandas "Team Latvia" elektropiedziņas automašīnas "OSCar eO" prezentācija. Ar šo unikālo auto nākamā gada sākumā Latvijas komanda startēs prestižajā "Dakaras" rallijreidā.

"OSCar eO" konstrukcija ir unikāla ne tikai ar tās koncepciju vien. Neviens agrāk nav mēģinājis uzbūvēt šādu automobili. Lai radītu darboties spējīgu pilnpiedziņas automašīnu ar elektrisku motoru un akumulatoriem, kas spētu izturēt 600 – 700 km garus ātrumposmus grūti pārvaramos apvidos, "OSC" inženieriem faktiski nācās no jauna izgudrot automašīnu.

"Mēs gatavojāmies tam, ka "eO" būves gaitā nāksies ieviest izmaiņas konstrukcijā, un tā arī notika," atzīst A. Dambis. Sākotnējo divu elektromotoru vietā vēlāk tika nolemts izmantot vienu, tā atgriežoties pie nepieciešamības izmantot pārnesumkārbu, no kuras sākotnēji bija iecerēts atteikties. Tagad "OSCar eO" uz priekšu dzen viens 210 kW elektromotors, savukārt otrs savienots ar aizmugurē uzstādīto "Nissan" 3,5 litru V6 iekšdedzes dzinēju un kalpo kā ģenerators akumulatoru lādēšanai. 600 V akumulatorus "eO" būvei piegādāja Ķīnas uzņēmums "Winston Battery".

Lai sekmīgi izpildītu komandas izvirzīto un "Dakar" organizatoru apstiprināto uzdevumu finišēt 2012. gada maratonā, "Team Latvia" izmantos pārdomātu atbalsta un tehniskās palīdzības automašīnu taktiku. "OSCar eO" ar starta numuru "370", ko vadīs Andris Dambis un Māris Saukāns, pastāvīgi pavadīs rallijreidos pārbaudīta automašīna "OSCar O3". To pilotēs Krievijas autosportists Antons Grigorovs. Viņa stūrmanis būs Ainārs Princis, kurš startējis vairākos Dakaras rallijos un pirmajā Dienvidmerikas maratonā 2009. gadā kopā ar Jāni Āzi izcīnījis augsto 24. vietu. A. Grigorova pilotētajam auto 2012. gada sacīkstēs piešķirts starta numurs "467".

Komandas sastāvā brauks arī "DAF" markas smagā automašīna ar starta numuru "574", kas pieteikta sacīkšu ieskaitē, tādējādi dodot iespēju piekļūt "eO" trasē. Šo automašīnu komandēs Francijas, Beļģijas un Latvijas apvienotā ekipāža Jean-Charles Mauri/Jean- Claude Kaket /Kaspars Dambis . Turklāt "Team Latvia" pilnvērtīgam startam sagatavotas divas smagās tehniskās palīdzības automašīnas un divi 4x4 "Nissan" pikapi. "Team Latvia" kopējais dalībnieku skaits ir 20, un tie pārstāv Latviju, Krieviju, Franciju un Beļģiju.

Savā 2012. gada izlaidumā Dakaras rallijreids pirmo reizi atstās nu jau ierastās Argentīnas un Čīles robežas, lai finišētu Peru galvaspilsētā Limā. Rallijreids tradicionāli startēs 1. janvārī, taču nevis Buenosairesā, bet gan 400 km attālajā kūrortpilsētā Mardelplatā (Mar del Plata). Gandrīz pēc 9000 kilometriem un 14 dažāda garuma un sarežģītības etapiem tas sasniegs finišu 15. janvārī. Etapos iekļauto ātrumposmu garums variē no 29 līdz pat 557 kilometriem, taču pat īsu ātrumposmu dienās jārēķinās ar nogurdinošiem, simtiem kilometru gariem pārbraucieniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!