Foto: Volkswagen Motorsport

Dzinēja defekta dēļ pasaules rallija čempionāta (WRC) posma, Sardīnijas rallija, otro sacensību dienu nepabeidza sacensību līderis, soms Jari-Mati Latvala ("Volkswagen"), atdodot vadību savam komandas biedram Sebastjenam Ožjēram.

Otrā sacensību diena bija ne mazāk dramatiskā kā pirmā, un izmaiņas rallija kopvērtējumā sekoja teju vai pēc katra ātrumposma.

Īpaši izšķirošs sestdien bija viens no garākajiem ātrumposmiem visā pasaules čempionātā - 59,13 km garais SS11, "Monte Lerno" posms. Pirmajam desmitniekam braucot apgrieztā secībā, jau pirmais startējošais, brits Kriss Mīke ("Citroen"), finišā iebrauca ar aizlauztu riteni, aiz viņa starējušais slovēnis Jaroslavs Melihareks ("Ford Fiesta WRC") zaudēja vairāk kā četras minūtes, jo vairākas reizes noslāpa viņa mašīnas dzinējs.

Ātrumposma turpinājumā ceļa malā apstājās igaunis Martins Kangurs ("Ford Fiesta RRC"), portugālis Bernardo Suza ("nolauza riteni - bija spiests to mainīt un savainoja roku, bet itin drīz trasē tika parādīti dzeltenie karogi, kas nozīmē, ka pārējām ekipāžām jāturpina ceļš pārbrauciena režīmā. Avāriju bija piedzīvijis Jazīds Al-Radži ("Ford Fiesta RRC"), un viņa mašīna bija nobloķējusi ceļu.

Pirmās problēmu pazīmes šajā posmā parādījās arī Latvalas "Volkswagen Polo WRC", taču kopvērtējuma vadību viņš vēl saglabāja, apsteidzot Ožjēru par 17,7 sekundēm. "Dzinēja temperatūra pacēlās līdz 123 grādiem un parādījās brīdinājuma signāls. Izslēdzu antilāga sistēmu un turpinājām braukt ielas režīmā. Temperatūra nokritās un es atkal pārslēdzos un sporta režīmu," pēc ātrumposma stāstīja Latvala. Sekojošajā servisa parkā tika konstatēts, ka problēma bija bojāts dzinēja sensors, nevis dzinējs.

"Mums paziņoja, ka Latvala ir apstājies, un es nedaudz palēnināju tempu, bet pēc tam sekoja informācija, ka viņš atkal brauc, un mēs vairs nevarējām atgūt zaudēto," pēc SS11 sūkstījās Ožjērs.

SS12 nebija mazāk "jautrs" - polis Roberts Kubica netālu no posma finiša nolauza riteni un pazaudēja savu piekto vietu kopvērtējumā, bet Andreasa Mikelsena "Volkswagen Polo WRC" radās problēmas ar amortizatoriem.


Dienas pēdējais ātrumposms, garākā "dopa" atkārtojums,no sacensībām "izslēdza" Latvalu, kurš jau pēc pirmajiem 10 kilometriem starprezultātos zaudēja Ožjēram vairāk kā divas minūtes. Posma finišā Latvalas noslīdēja uz trešo vietu, palaižot garām norvēģi Madsu Ostbergu ("Citroen"), taču soms var cerēt uz otro pozīciju, ja mehāniķiem izdosies novērst dzinēja problēmu, jo norvēģis ir tikai 21 sekundes attālumā.

Sardīnijas rallija kopvērtējums pēc otrās dienas:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!