Foto: Publicitātes foto

Nedēļas nogalē Lidenhilas trasē Lielbritānijā turpināsies pasaules un Eiropas rallijkrosa čempionāta sezona, un Latvijas braucēji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis tur gatavojas turpināt pirmajā posmā Portugālē iesākto – cīnīties par goda pjedestālu.

Reinis Nitišs startēs pasaules čempionāta "SuperCar" klasē, dodoties uz Lidenhilu ar Portugāles posma trešo vietu kabatā un otro vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā. "Olsbergs MSE" komandas latviešu braucējs pēc panākumiem pirmajā posmā starptautisko speciālistu pulkā jau tiek dēvēts par vienu no galvenajiem Lielbritānijas posma favorītiem.

Nitišs Portugālē kvalifikāciju noslēdza trešajā vietā, uzvarēja savā pusfinālā, bet finālā guva trešo pozīciju, piekāpjoties vienīgi norvēģim Peteram Solbergam un komandas biedram Andreasam Bakerūdam.

Lielbritānijas posmā uzdevums cīnīties par panākumiem būs sarežģītāks, jo cīņai "SuperCar klasē" pieteikušies 38 dalībnieki. Bez Portugālē redzētajām regulārajām zvaigznēm dalībnieku sastāvam piepulcēsies franču leģenda Žanluks Pailērs, pērnā gada Eiropas vicečempions Davī Žannē, amerikāņu zvaigzne Taners Fousts, Lielbritānijas BTCC čempions, Reiņa un Bakerūda treneris Endrjū Džordans, Petera Solberga brālis Henings un citi. Iekļūšana kvalifikācijas TOP12 būs ļoti sarežģīts uzdevums, taču nepieciešams, lai varētu turpināt cīņu pusfinālā un, ja izdodas, arī finālā.

Arī Jānim Baumanim Eiropas rallijkrosa čempionāta "Super 1600" ieskaitē šī būs sarežģīta nedēļas nogale. Pēc trešās vietas debijas sacīkstē Portugālē Jānis Lidenhilā sastapsies ar 23 dalībnieku lielu konkurenci, kas ir vairāk nekā bija Montalegres trasē.

Baumaņa panākums Portugālē bija pozitīvs pārsteigums un, lai arī notikums palika Nitiša "SuperCar" pjedestāla ēnā, Jāņa sasniegtais vērtējams kā nozīmīgs rezultāts, norāda Latvijas Automobiļu federācija (LAF).

Lidenhilas trase ir viena no ātrākajām pasaules un Eiropas čempionāta kalendārā un tiek uzskatīts, ka šajā trasē uzvaras gūst drosmīgākie sportisti. Trases pamatapļa garums ir 1170 metri, asfalts ir 60% no apļa, 40% – grants daļa.

Līdz ar lielo dalībnieku skaitu iespējamas nianses līdz šim ierastajā braucienu grafikā – nojaušams, ka "Super 1600", "TouringCar" un "RX Lites" klases sestdien aizvadīs vairāk nekā divus ierastos iebraucienus.

Sacensību formāts katrā klasē paredz četrus kvalifikācijas braucienus, pēc kuriem labākie 12 tiek sadalīti divos pusfinālus, no kuriem pirmais trijnieks veido sešus fināla dalībniekus. Tas, kurš uzvar finālā, kļūst par posma uzvarētāju. Ierasts, ka visām klasēm sestdien notiek divas no četrām kvalifikācijām, taču Lidenhilā pēc iespējas vairāk "mazo" klašu braucieni var tikt pārcelti uz sestdienu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!