Latvijas spīdveja izlase spēcīgā konkurencē neiekļūst Pasaules kausa finālā
Foto: Reuters/Scanpix

Latvijas spīdveja izlase piektdien "race-off" kārtā Polijas pilsētā Lešno nesasniedza Pasaules kausa finālu.

Polijas pilsētā Lešno notikušajās sacensībās Latvijas komanda ar Andžeju Ļebedevu, Ķastu Puodžuku, Maksimu Bogdanovu un junioru vecuma braucēju Jevgēņiju Kostigovu palika trešajā vietā starp četrām izlasēm.

Tikmēr kā vienīgā Pasaules kausa finālu sasniedza Krievija, kas 20 braucienu summā ieguva 46 punktus, kamēr pie 33 punktiem tika Austrālija. Savukārt Latvijas braucēji ieguva 30 punktus, bet ASV ar 15 punktiem palika pēdējā.

Līdz ar to Krievija finālā pievienojās pusfinālu uzvarētājām Zviedrijai un Lielbritānijai, kā arī izšķirošo maču mājiniecei un pērnā gada čempionei Polijai.

Latvija pēc šīm sacensībām kļuvusi par sesto labāko spīdveja komandu pasaulē.

Vienīgais no Latvijas braucējiem, kurš atsevišķos braucienos spēja tikt pie uzvaras, bija izlases līderis Ļebedevs, kurš pamanījās uzvarēt četros no saviem pieciem startiem. Vēl līdz pēdējiem braucieniem Latvijai bija izredzes ar Austrāliju pacīnīties par trešo vietu, tomēr Bogdanovs priekšpēdējā braucienā piedzīvoja kritienu.

Summā Ļebedevs, demonstrējot lielisku sniegumu, tika pie 18 punktiem, Kostigovs atveda sešus, Puodžuks ieguva četrus punktus, kamēr Bogdanovs sacensības noslēdza ar diviem punktiem.

Pateicoties iekļūšanai "race-off" trijniekā, Latvijas komandai nākamgad nebūs jāpiedalās Pasaules kausa kvalifikācijā.

Krievijas komandai piektdienas sacensībās bija jāiztiek bez sava līdera Grigorija Lagutas, kura organismā neilgi pirms sacensībām tika atklāta aizliegtā viela meldonijs, tāpēc viņš sacensībām netika pielaists. Šis Krievijas sportists savulaik brauca arī Latvijas vienībā Daugavpils "Lokomotīve", turklāt ikdienā viņš dzīvo Daugavpilī.

Pasaules kausa fināls turpat Lešno norisināsies sestdien.

Kā vēstīts, pusfinālā, kas norisinājās Zviedrijas pilsētā Vestervīkā, Latvija otrdien ļoti spēcīgā konkurencē sākotnēji dalīja trešo vietu ar Dāniju, bet pēc tam pārbraucienā izlases kapteinis Ļebedevs izcīnīja uzvaru, nodrošinot vietu tā sauktajā "race-off" kārtā.

Latvijas izlase "race-off" kārtai kvalificējās otro reizi vēsturē, jo iepriekšējo reizi starp septiņām spēcīgākajām pasaules izlasēm iekļuva arī 2013. gadā. Toreiz "race-off" kārtā tika izcīnīta trešā vieta.

Savukārt kvalifikācijas sacensības aizpagājušajā nedēļas nogalē Biķernieku trekā Rīgā, Latvija izcīnīja pārliecinošu panākumu, aiz sevis atstājot Franciju, Vāciju un Itāliju.

Otrajā pusfinālā triumfēja Lielbritānija, kurai sekoja Austrālija, bet šīm divām valstīm tālu aiz muguras sekoja ASV un Čehija.

Zīmīgi, ka vēl tikai otrdien tika paziņots, ka Latvijas spīdveju piemeklējušas lielas finansiālās problēmas un sportistiem jau šomēnes varētu rasties problēmas ar piedalīšanos sacensībās. Biedrībai "Speedway Grand Prix of Latvia", kas uztur Latvijas spīdveju, pieaug parādsaistības, kas sasniegušas 55 000 eiro un pat ir apdraudēta sportistu dalība sacensībās jūlijā, pastāstīja biedrības vadītājs Valērijs Šidlovskis.

Otrdien Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Rihards Eigims ("Mūsu partija"), kura pārziņā ir sporta joma, tikās ar Satiksmes ministrijas un "Latvijas Dzelzceļa" pārstāvjiem, lai pārrunātu finansējuma piesaistes iespējas. Finansiālas problēmas Latvijas spīdvejam radās, kad pirms trim gadiem to pārtraucis finansēt uzņēmums "LDz Cargo".

Šidlovskis pastāstīja, ka stadiona, tehniskā parka un komandu uzturēšana gadā izmaksā 650 000 - 700 000 eiro. Pašvaldība piešķir 250 000 eiro gadā, bet atlikušo summu nodrošina sponsori un ienākumi no biļešu tirdzniecības, bet visus izdevumus segt neesot iespējams. Vislielākie parādi esot sportistiem nesamaksātās algas.

Source

LETA

Tags

LDz Cargo Rihards Eigims Spīdvejs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form