Foto: Reuters/Scanpix

Motošosejas leģenda Valentīno Rosi svētdien savās karjeras pēdējās sacensībās izcīnīja desmito vietu Valensijas "Grand Prix", kas bija 2021.gada sezonas noslēdzošais, 18.posms.

Pirms pēdējā posma "MotoGP" klasē vairs nekādu intrigu nebija - čempiontitulu jau iepriekš bija nodrošinājis francūzis Fabio Kvartararo ("Monster Energy Yamaha"), bet Konstruktoru kausā uzvaru nodrošinājuši "Ducati" spēkratu ražotāji.

Līdz sacensību 15.aplim vadībā bija spānis Horhe Martins ("Pramac"), bet pēc tam par līderi kļuva itālis Frančesko Banjaja ("Ducati Lenovo"), kurš izcīnīja uzvaru. Otrais finišēja Martins, bet pirmo trijnieku noslēdza uzvarētāja komandas biedrs Džeks Millers no Austrālijas. Tālāk sekoja pērnā gada čempions Hoans Mirs ("Suzuki Ecstar"), piektais bija Kvartararo, bet pirmo sešinieku noslēdza Žoans Zarko ("Pramac").

Rosi ("Petronas Yamaha") savās atvadus sacīkstēs finišēja desmitais. Pēc finiša itāli sveica viņa sāncenši, bet vēlāk Rosi veica goda apli, kuru pavadīja uguņošana par godu motošosejas leģendai.

Rosi karjeru sāka 1996.gadā un noslēdza 42 gadu vecumā, aizvadot 432 sacīkstes. Viņš ir deviņkārtējs pasaules čempions.

Motosportista Graciāno Rosi dēls Valentīno 1996.gadā pirmo sezonu aizvadīja 125 kubikcentimetru klasē ar "Aprilia". Nākamajā sezonā viņš ieguva čempiona titulu, pēc tam pārcēlās uz 250 kubikcentimetru klasi, kur 1999.gadā uzvarēja ar "Aprilia".

500 kubikcentimetru formātā Rosi vispirms ieguva otro vietu savā pirmajā sezonā 2000.gadā, sezonu vēlāk ar "Honda" izcīnot pasaules čempiona titulu.

Šajā klasē jau ar nosaukumu "MotoGP" Rosi pievienoja vēl sešus čempiona titulus 2002., 2003., 2004., 2005., 2008. un 2009.gadā, pirmo - ar "Honda", pārējos - ar "Yamaha".

Taču pēdējā laikā par "MotoGP" lielāko zvaigzni kļuva spānis Marks Markess, kurš pasaules čempiona titulu ieguva 2013., 2014., 2016., 2017., 2018. un 2019.gadā.

Rosi pēdējā uzvara sacensībās ir datēta ar 2017.gada Nīderlandes "Grand Prix" izcīņu, viņa pēdējais "pole position" bija 2018.gadā un pēdējais pjedestāls - 2019.gadā.

Pagājušās sezonas kopvērtējumā viņš ieņēma 15.vietu, kas bija nebijis notikums braucējam, kurš kopš savas debijas 1996.gadā nevienās seriālā nebija finišējis ārpus labāko desmitnieka.

Pazemināts uz "Yamaha-SRT" komandu, japāņu ražotāja satelīta komandu, šo sezonu viņš noslēdza 18.pozīcijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!